بازاریابی پیامکی و توسعه ی پایگاه مشتری

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

بازاریابی پیامکی در حوزه ی تبلیغات یک فعالیت پربازده و موفق است که مزایای بسیاری برای کسب و کارهایی که از آن استفاده می کنند دارد. چه یک کسب و کار کوچک جدید باشید چه یک برند معتبر قدیمی استفاده از بازاریابی پیامکی به شما کمک می کند که به راحتی در دسترس مخاطبان قرار بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید. با برگزاری یک کمپین پیامکی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک پایگاه مشتری جدید ایجاد کنید و سپس برای کسب رضایت آنها و افزایش فروش و داشتن یک پایگاه مشتری برنامه ریزی کنید.

بازاریابی پیامکی یک روش فوق العاده برای کسب و کارهایی است که قصد دارند حوزه ی کاری خود را گسترش دهند و مشتریان جدید پیدا کنند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به مزایای بازاریابی پیامکی و چگونگی گسترش پایگاه مشتری با استفاده از آن بپردازیم:

پایگاه مشتری





  1. نرخ موفقیت




طبق تحقیقات 98 درصد از پیامک های ارسال شده در بازاریابی پیامکی توسط مخاطب باز و مطالعه می شوند. باید گفت در دنیای بازاریابی این میزان موفقیت فوق العاده است و فوق العاده تر این است که این 98 درصد مخاطب تنها در 10 ثانیه ی ابتدایی ارسال پیامک، آن را باز می کنند و این یعنی بازاریابی پیامکی یک فعالیت موفق و سریع برای گسترش پایگاه مشتری است. اگر بخواهیم این عدد را با بازاریابی ایمیلی مقایسه کنیم باید گفت تنها 20 درصد از ایمیل های تبلیغاتی توسط مخاطبان باز و خوانده می شوند و 80 درصد آنها قبل از باز شدن به عنوان ایمیل اسپم دسته بندی و حذف می شوند.


  1. سرعت و انعطاف پذیری بالا




انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط متغیر بازار یک نقطه ی قوت کلیدی برای بازاریابی پیامکی و گسترش پایگاه مشتری است. بازاریابی پیامکی با صرفه جویی در وقت شما و مخاطب یک روش خوب برای ارائه ی پیشنهادات ویژه در زمان های مختلف است. به عنوان صاحب یک کسب و کار هر زمان که بخواهید می توانید پیشنهادات و یا اطلاعات خود را به گوش مشتری برسانید و متناسب با اتفاقات روزمره فعالیت های تبلیغاتی انجام دهید.


  1. سرمایه گذاری کم و سود زیاد




به طور کلی تبلیغات برای معرفی یک کسب و کار یک فرآیند هزینه بر و طولانی است. کاهش هزینه های اولیه در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار اهمیت زیادی دارد و بهتر است تا می توانید هزینه ی تبلیغات را کاهش دهید. استفاده از بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش تبلیغاتی به شما این امکان را می دهد که با صرف کمترین هزینه بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک پایگاه مشتری جدید ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید.


  1. تبلیغات هدفمند




تبلیغات در رسانه های تصویری یا شبکه های اجتماعی به این امید انجام می شود که صاحبان کسب و کار بتوانند از بین مخاطبان بسیار مخاطب هدف خود را پیدا کنند در حالی که در بازاریابی پیامکی به راحتی می توانید تنها مخاطب خاص خود را هدف قرار دهید. شما می توانید در بازاریابی پیامکی مخاطبان خود را بر اساس سن، جنس، شغل، تحصیلات و محل زندگی دسته بندی کنید و بر اساس نیاز آنها پیشنهادات و محصولات خود را ارائه کنید. انجام تبلیغات هدفمند به شما کمک می کند سریعتر پایگاه مشتری مورد نظر خود را تشکیل داده و به سود بیشتر برسید.


  1. شخصی سازی




ایجاد حس صمیمیت و توجه به مخاطب باعث می شود اعتماد بیشتری بین شما شکل بگیرد. بازاریابی پیامکی یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که شما می توانید محتوای متنی خود را با نام مخاطب شروع کنید. ارسال یک پیامک به شماره ی شخصی فرد و استفاده از اسم او یک حس صمیمیت و نزدیکی بین شما و مخاطب ایجاد می کند در نتیجه می توانید با استفاده از بازاریابی پیامکی یک پایگاه مشتری از مشتریان وفادار تشکیل دهید و آنها را به خرید دوباره از خود دعوت کنید.


  1. افزایش نرخ تعامل




ارسال پیامک انبوه یک روش خوب برای داشتن ارتباط مداوم با مخاطب و تثبیت یک پایگاه مشتری است. در واقع نیاز نیست تنها برای ارائه ی تخفیف یا اطلاعات پیامک ارسال کنید بلکه می توانید در مناسبت های خاص مانند سال نو و روز تولد نیز به مشتری تبریک بگویید و حس توجه را به مخاطب القا کنید. یقینا اگر مشتری حس کند شما به عنوان صاحب یک کسب و کار به او اهمیت می دهید تمایل بیشتری به خرید از شما دارد. علاوه بر این برقراری ارتباط مستمر با مخاطب باعث می شود در ذهن او تثبیت شوید و اگر قصد خرید داشت شما اولین گزینه ی او باشید.

پایگاه مشتری





  1. اشتراک گذاری




برای تشکیل یک پایگاه مشتری جدید نیاز به پیدا کردن مخاطب جدید دارید. اگر محتوای متنی شما در بازاریابی پیامکی خوب، خلاقانه و مفید باشد ممکن است مخاطب شما را به دیگران معرفی کند و پیامک شما را به اشتراک بگذارد در نتیجه به راحتی می توانید تعداد زیادی مخاطب جدید پیدا کنید. اگر پیامک شما به اندازه ی کافی خوب باشد و قابلیت به اشتراک گذاری را داشته باشد می توان گفت بدون صرف هیچ گونه وقت و هزینه ی اضافی توانسته اید مخاطبان جدیدی پیدا کنید که از قبل توسط دوستان شان شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند در نتیجه فرآیند فروش راحت تر و سریع تر اتفاق خواهد افتاد.

در پایان اگر هنوز سوالاتی در مورد بازاریابی پیامکی و چگونگی تشکیل یک پایگاه مشتری جدید دارید می توانید از مشاوران تیم تبلیغاتی هما کمک بگیرید.