دسته بندی کالا و خدمات

مدیر فنی یکشنبه 1401/01/28

آموزش تعریف دسته‌بندی کالاها و خدمات

نرم افزار جامع هُما

 

رده بندی کالا ها انواع مختلفی دارد و هر سازمان باتوجه به زمینه ی فعالیت و برنامه ریزی های خود آن را طبقه بندی می کند. با تعریف رده بندی در نرم افزار هما، می توانید در هنگام تعریف کالاها، آن ها را دسته بندی کرده و بر اساس آن گزارشات فروش و انبار و حسابداری مختلفی را در اختیار داشته باشید.

 

تعریف رده بندی کالاها در نرم افزار هما

زمانی که می خواهید در نرم افزار هما کالا یا محصولی را به لیست خود اضافه کنید نیاز است که رده بندی کالا یا محصول نیز مشخص شود.  

برای انجام این کار ابتدا باید لیست رده بندی ها را به روز کنید تا بتوانید از آن استفاده نمایید.

برای شروع و اضافه کردن رده بندی باید پس از ورود به پنل کاربری خود در نرم افزار هما همانطور که در مقاله تعریف کالا و خدمات گفته شده است از قسمت بازرگانی روی گزینه تعاریف بازرگانی و سپس زیر مجموعه لیست کالاها/خدمات کلیک کنید.

 

تعریف رده بندی کالاها در نرم افزار هما

رده بندی کالا ها

 

پس از ورود به صفحه لیست "کالاها/خدمات" روی گزینه رده بندی ها کلیک کنید و وارد صفحه جدید شوید.

 

چگونگی رده بندی کالاها در نرم افزار هما

نحوه تعریف رده بندی کالا در نرم افزار هما

 

پس از ورود به صفحه رده بندی ها از طریق "راهنمای نشانه گذاری ها" در زیر عکس می توانید  فرم را کامل نمایید تا رده بندی جدیدی به لیست خود اضافه نمایید.

 

آموزش رده بندی کالاها در نرم افزار هما

"راهنمای نشانه گذاری ها"

1. انبار: در این قسمت می توانید انبار محصول خود را که قبلا اضافه کرده اید (برای آموزش تعریف انبار جدید اینجا کلیک کنید) مشخص نمایید.

2. رده بندی: در این قسمت برای ایجاد یک رده بندی جدید باید گزینه رکورد جدید را انتخاب نمایید تا بتوانید رده بندی جدید به لیست خود اضافه نمایید، اما اگر مایل به ویرایش یکی از رده بندی های سابق خود می باشد می توانید همان را انتخاب نموده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

3. عنوان رده بندی: عنوان رده بندی در واقع نامی است که آن رده از محصولات را با آن نامگذاری می کنید و رده بندی شما با آن شناخته می شود.

4. عنوان در وبسایت/اپلیکیشن: با استفاده از این قسمت شما می توانید عنوانی بر ای محصول خود انتخاب کنید که محصول شما در اپلیکیشن و یا سایت با آن عنوان نمایش داده شود، در واقع این عنوان معرف رده بندی شما در وبسایت یا اپلیکیشن شما می باشد. 

5. درصد تخفیف: شما می توانید برای رده بندی مورد نظر خود که در حال ساخت آن می باشید درصد مشخصی از تخفیف را اعمال نمایید.

6. انتخاب دسترسی: با استفاده از این گزینه شما می توانید مشخص نمایید که چه کسانی به این رده بندی محصول دسترسی داشته باشند.

7. اولویت نمایش: در این قسمت شما می توانید مشخص نمایید که رده بندی جدید ساخته شده شما با چه اولویتی نمایش داده شود.

 

تنظیمات وب سایت

در این قسمت می توانید توضیحات مربوط به رده بندی که می خواهید در وب سایت نمایش داده شود را وارد نمایید و سپس با کلیک کردن روی گزینه "ذخیره" رده بندی جدید خود را ذخیره نمایید. 

 

تنظیمات وب سایت رده بندی کالا در نرم افزار هما