برای طراحی وب سایت حرفه ای چه شاخصه هایی باید رعایت شود

مدیر فنی یکشنبه 1399/08/18

برای طراحی وب سایت حرفه ای چه شاخصه هایی باید رعایت شود؟     طراحی وب سایت حرف های به رشد شما کمک زیادی می کند و در نهایت می تواند مخاطب شما را به یک مشتری تبدیل کند. به دلیل اهمیت موضوع، باید برای انتخاب وب سایت مورد نظرتان آگاه باشید و بدانید که چه نکاتی باعث می شود طراحی یک وب سایت، حرفه ای باشد. برای اینکه ازساز و کار یک وب سایت حرفه ای سر در بیاورید، نباید فقط به زیبایی ظاهرآن قناعت کنید. عوامل مختلفی مانند سازگاری با دستگاه های مختلف، رنگ، تایپوگرافی، تصاویر،سادگی و عملکرد همه در طراحی وب سایت حرفه ای نقش دارند. برای تحقق اهدافی که مطرح کردیم عوامل زیادی دست به دست هم می دهند. در ادامه این مطلب چند شاخصه اصلی برای طراحی وبسایت حرفه ای را با هم بررسی می کنیم:

ویژگی های طراحی سایت حرفه‌ای


طراحی وب ریسپانسسو

جمعیت زیادی از مردم برای استفاده از دنیای دیجیتال از طریق گوشی هوشمندشان وارد آن میشوند، همچنین بیشتر افراد از طریق گوشی اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین می کنند.یک طراحی وب سایت حرفه ای باید قابلیت نمایشی درست را برای استفاده گوشی و تبلت داشته باشد. برای این منظور از تکنیک های طراحی وب ریسپانسیو استفاده می شود. طراحی وب ریسپانسیو روشی است که نشان می دهد طراحی و توسعه سایت باید بر اساس اندازه صفحه، پلتفرم وجهت گیری، به رفتار و محیط کاربر پاسخ دهد. این روش شامل ترکیبی از شبکه ها و طرح های مختلف و استفاده هوشمندانه از دستورهای  CSS است. وقتی کاربر به جای لپ تاپ از گوشی و تبلت برای باز کردن سایت استفاده می کند، وب سایت باید به طور خودکار تغییر پیدا کند تا از نظر وضوح، اندازه تصویر و نوشته ها متناسب باشد. به عبارتی، یک طراحی وبسایت حرفه ای باید تجربه ای پایدار در تمامی دستگاه ها و مرورگرها به یک کاربر عرضه کند.

وب سایت حرفه ای


برندینگ

برنینگ طبق تعریفی که دارد، فرآیندی است که در طی آن مشتریان شما با لوگو، طراحی و نام کسب و کارتان، آن گونه که برنامه ریزی کرده اید آشنا می شوند. این امر به شناسایی محصولات و خدمات کسب و کار شما و تمایز آن از سایر محصولات و خدمات کمک می کند. برند شما همان چیزی است که به شما کمک می کند اعتماد مشتریان خود را به دست آورید و کسب و کار خود راهم به صورت آنلاین و هم در دنیای واقعی رشد دهید. یک طراحی وب سایت حرف های نشان دهنده برند و شخصیت کسب و کار شما است و فضای تعامل کاربر با کسب و کار شما را پی ریزی می کند. این وظیفه بر عهده طراح وب سایت است.  

تجربه ی کاربر یا UX

طراحی وب سایت حرفه ای فقط در ظاهر زیبا خلاصه نمی شود. یک وب سایت وقتی خوب و حرفه ای است که مخاطب بازدید درستی از این سایت داشته باشد و مسیر مقصد تا پرداخت را به راحتی طی کند. بهعبارت دیگر، طراحی  UX فرآیند طراحی محصولاتی (دیجیتال یا فیزیکی) است که مفید و کارآمد باشند، استفاده آسانی داشته باشند و تعامل با آنها لذت بخش باشد. تجربه کاربر (UX) با داشتن درک عمیقی از کاربران، نیازها، خواسته ها، ارزش ها و محدودیت های آنها ارتباطی مستقیم دارد. تجربه کاربر همچنین اهداف کاری و اهداف گروه مدیریت پروژه را در نظر می گیرد.اجرای بهترین شیوه  UXباعث بهبود کیفیت تعامل کاربر با محصول شما و هرگونه خدمات مرتبط با آن می شود. برای داشتن یک وبسایت حرفه ای، باید تجربه کاربر در نظر گرفته شود تا مشتریان کاملاً از سایت شما و تجربه ای که به آنها ارائه می دهد، راضی باشد.

وب سایت حرفه ای


روانشناسی کاربر

آیاتا به حال فکرکرده اید که چرا یک کاربر یک لینک یا دکمه خاص را انتخاب می کند؟ یا چرا آنها به جای وب سایت شما از وب سایت رقیب شما خرید می کنند؟ عوامل روانشناختی متعددی وجود دارد که نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را رقم می زند و یک طراحی وب سایت حرفهای باید مجموعه کاملی از این عوامل را در خود داشته باشد تا نتایج مورد نیاز را به دست بیاورد.

بهینه سازی موتورجستجو (SEO)

اگرسایت شما ازساختار مناسبی برخوردار باشد و استفاده از آن آسان باشد، این امر به طور قابل توجهی شانس شما برای رتبه بندی بالا در نتایجGoogle  را بهبود می بخشد. البته این موضوع نتیجه یک طراحی وب سایت حرفه ای و دقیق است که می تواند تفاوت زیادی را در موتورهای جستجو ایجاد کند.  

استفاده از به روزترین استاندارد های کد نویسی

کدها در واقع آجرها و ملاتی هستند که یک وب سایت ازآن ساخته می شود و در صورت موفقیت سایت شما باید به درستی کد نویسی شود. برای یک طراحی وب سایت حرفه ای توسعه دهندگان باید تلاش کنند تا از آخرین و بهترین روش ها آگاهی داشته باشند و سعی کنند تا با ارائه راه حل های تخصصی نیاز شما را رفع نمایند.  

ادغام رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی مدتهاست دیگر یک گزینه اختیاری برای صاحبان کسب و کارها نیستند. مشتریان شما انتظاردارند که شما را در تلگرام و اینستاگرام پیدا کنند و حتی بسیاری از افراد از این کانال ها برای پرس و جو در مورد کسب و کارتان استفاده می کنند. به همین دلیل،یک وب سایت حرفه ای باید طوری اجرا شود که کاملاً با رسانه های اجتماعی یکپارچه شود. در نتیجه این ادغام رسانه های اجتماعی، کاربران می توانند حساب های اجتماعی شما را راحت پیدا کنند و این موضوع همه چیز را بین نقاط دسترسی آنلاین کسب و کار شما یکپارچه نگه می دارد.  

سرعت سایت

سرعت یک عامل حیاتی برای هر وب سایت است. اگر صفحات شما خیلی کند بارگیری شود، کاربران ناامید شده و سایت شما را به نفع رقیب رها می کنند. علاوه بر این، اگر متوسط ​​زمان بارگیری بیش از حد طولانی باشد، Google و سایرموتورهای جستجو رتبه شما را پایین می آورند. یک طراحی وب سایت باید سرعت ریسپانسیو خوبی داشته باشد و یک تجربه روان و دلپذیر را برای کاربران و موتورهای جستجو ایجاد کند.    

ادامه پشتیبانی

دنیای طراحی وب سایت همیشه در حال تغییر است و همیشه می توان پیشرفت هایی کرد. برای اینکه همیشه یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشید، باید از هر گونه پیشرفت یا فناوری جدید و مفید مطلع باشید و به فکر رفع موانع باشید. تیم طراحان وب سایت هما با در نظر گرفتن هر یک از عناصر پروژه شما، یک وب سایت حرفه ای، جذاب و راحت برای کاربر، ریسپانسیو، با زمان بارگذاری سریع و ظاهری فوق العاده حرفه ای ایجاد می کند.