اهمیت سایت در جذب مشتری

مدیر فنی یکشنبه 1399/08/18

یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری داشتن یک وبسایت رسمی برای کسب و کار است. اگر یک سایت خوب داشته باشید میزان دیده شدن وارتباط با مشتری بیشتر خواهد شد.

ویژگی های یک سایت خوب در جذب مشتری



  1. داشتن سئوی خوب و دقیق یکی از مهم ترین ویژگی های یک سایت کارآمد است. وقتی وب سایت شما در هنگام جستجو بیشتر دیده شود شانس بیشتری برای جذب مشتری بالقوه خواهید داشت.برای پیدا کردن کلمات کلیدی افراد هنگام جستجوی آنلاین در مورد آنچه می فروشید تحقیق کنید و این کلمات کلیدی را در برچسب ها، عناوین و محتوای خود قرار دهید. اگر نمی دانید که چطور خودتان این کار را انجام دهید یک متخصص SEO میتواند به شما کمک کند.
 

  1. در دسترس بودن گزینه های تماس، جستجو و خرید اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد. هر صفحه ازوب سایت شما باید یک قسمت ویژه برای تماس داشته باشد، گزینه هایی مانند خرید تماس پشتیبانی یا ثبت نام باید در دسترس مشتری قرار بگیرد. اطمینان حاصل کنید که راه های ارتباطی با شما در دید مشتری باشد و علاوه بر اینها، استفاده از آنها آسان باشد. از ابزارهایی مانند ایجاد پنجره های جدید با هر کلیک یا پنجره های چت برای گفتگو و گرفتن مشاوره استفاده کنید.
 

  1. بسیاری ازافراد مایل نیستند با تلفن صحبت کنند در نتیجه سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که صفر تا صد نیازهای مشتری را در فضای سایت و به صورت آنلاین برطرف کند. در این حالت جذب مشتری بیشتری خواهید داشت، چرا که افراد زیادی که مایل به برقراری تماس مستقیم نیستند و بدون نیاز به تلفن کردن و حرف زدن خرید خود را انجام خواهند داد. در این روش در وقت شما نیز به عنوان فروشنده صرفه جویی می شود.
 

  1. در طراحی سایت قسمتی را در نظر بگیرید که به حساب های شبکه های اجتماعی شما لینک دهد، با این کارمی توانید بازدیدکنندگان وب سایت را به دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی تبدیل کنید.اگر مشتری محتوای رسانه های اجتماعی شما را دوست داشته باشد یا آن را به اشتراک بگذارد، دوستانشان نیز برند شما را می بینند و شما یک قدم بزرگ در مسیر جذب مشتری پیش خواهید رفت.
 

  1. یکی ازمهمترین اصول کسب و کار، جلب اعتماد مشتریان است. بسیاری از وب سایت ها نمی توانند اطلاعات پایه ای که مشتریان به دنبال آن هستند را ارائه بدهند. آدرس کسب و کار، نقشه یا مسیرهای رسیدن به محل کار شما، شماره تلفن و ساعات کار از جمله مواردی است که معمولا یک مشتری یا مخاطب به دنبال آن می گردد. دادن اطلاعات مربوط به محل کار به جذب مشتری و جلب اعتماد آنها کمک می کند، پس بهتر است مطمئن شوید این اطلاعات در صفحه ی اول سایت و در دید قرار دارد.
 

  1. عکس ها و تصاویرعنصر مهم یک وب سایت هستند پس تصویری فکر کنید و تاثیر عکس در جذب مشتری را دست کم نگیرید. به عنوان مثال اگر رستوران دارید بهتر است عکس هایی از فضای داخلی رستوران، منو و تنوع غذایی خود را در سایت قرار دهید. اگر یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید بهتر است مطمئن شوید که توصیفات محصول شما شامل چندین عکس است تا مشتریان بتوانند جزئیات محصول را خوب ببینند.
 

  1. سایت شما باید یک تجربه ی کاربری خوب برای مشتری ایجاد کند. یک وب سایت گیج کننده به جای جذب مشتری، باعث فرار مشتری خواهد کرد. یک وب سایت کاری باید دارای ux و رابط کاربری ساده باشد. یک سایت همچنین باید دارای جذابیت بصری باشد که بتواند مشتری را به استفاده از آن ترغیب کند. یک سایت خوب باید به سرعت بارگیری شود و به همان اندازه در لپ تاپ یا رایانه رومیزی خوب دیده می شود در تلفن همراه نیزبه همان خوبی دیده شود و کار کند.
 

  1. برای جذب مشتری ، سایت خود را به روز نگه دارید. اگر مشتریان به سایت شما مراجعه کنند و ببینند آخرین تاریخ فعالیت شما 2 سال پیش بوده است یا فقط گزینه ی اخیرا نمایش داده شود حس می کنند که کار شما تعطیل شده است. سایت خود را با خبر جدیدترین فعالیت ها و محصولات به روز نگه دارید و سعی کنید لینک های قدیمی و خراب را اصلاح کنید.

جذب مشتری


نکات جذب مشتری به صورت آنلاین

علاوه بر داشتن یک سایت خوب و کاربردی با سئوی دقیق برای جذب مشتری باید نکات دیگری را نیز رعایت کنید.  

داشتن اکانت در شبکه های اجتماعی پر مخاطب:

اینستاگرام وتلگرام این روزها پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی هستند. 80 درصد افراد در اینستاگرام حداقل یک برند و یا شغل را دنبال کرده و از آن خرید می کنند. حضور در این شبکه ها به جذب مشتری بیشتر کمک خواهد کرد.  

برگزاری مسابقات و کمپین های هیجان انگیز:

فعالیت در شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که با برگزاری مسابقه یا کمپین های مختلف بیشتر دیده شوید. هر یک از فالوور ها که شما را با دوستانش به اشتراک بگذارد علاوه بر جذب مشتری جدید، حس اعتماد را نیز در سایر فالوورها تقویت می کند. ارائه ی نمونه یا نشان دادن روند کار و تولید از طریق شبکه های اجتماعی راه مناسبی برای ارتباط با مشتریان است.  

اهمیت نظرات مشتریان:

داشتن تعامل با مشتری اهمیت زیادی دارد. به نظرات یا ایمیل هایی که از مشتری دریافت می کنید دقت کنید و به آنها جواب دهید.اینکه مشتری بداند نظرش مهم است و دیده می شود در جلب اعتماد و جذب مشتری بیشتر تاثیر خواهد داشت.

جذب مشتری


اشتراک گذاری رضایت مشتری:

هیچ چیز بهتر از توصیف مشتری نمی تواند کیفیت کار شما را نشان دهید. اگر مشتری از کار شما رضایت داشت حتما آن را با سایرمشتریان به اشتراک بگذارید یا بخواهید که رضایت خود را در قالب نظر یا هشتگ برند شما در شبکه های اجتماعی بیان کنند.  

حضور در کمپین های بازاریابی:

شبکه های اجتماعی فضای مناسبی برای برگزاری کمپین های بازاریابی هستند. هشتگ ها و موضوعات مورد علاقه ی مشتریان را پیدا کنید و با حضور در کمپین ها مشتری جدید جذب کنید. شبکه های اجتماعی معمولا بر محور عکس های جذاب فعالیت می کنند درنتیجه محبوبیت بیشتری برای کاربران دارند.  

بازاریابی ایمیلی و پیامکی:

افراد اگر در شبکه های اجتماعی نباشند حتما ایمیل دارند و اگر ایمیل خود را باز نکنند حتما پیامک های خود را نگاه می کنند. سعی کنید پیام خود را برای مشتری شخصی سازی کنید و در کوتاه ترین جملات بیشترین اطلاعات را به او برسانید. می توان گفت بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی پیامکییک راه خوب برای جذب مشتری است.  

فعال و به روز باشید:

اگر با وجود قابلیت وبسایت یا شبکه های اجتماعی، آنها را به طور مرتب به روزرسانی نکنید سودی نخواهد داشت. برای فعال بودن در شبکه های اجتماعی باید به روز باشید و از مهارت ها و ترفندهای جدید مطلع شوید. جذابیت بصری در فضای بازاریابی آنلاین اهمیت زیادی دارد.