نکاتی درباره ی دکمه فراخوان یا کال تو اَکشن

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

دکمه ی فراخوان کلمه معادل فارسی برای کال تو اَکشن است. دکمه فراخوان یا همان کال تو اکشن یک روش ترکیبی برای ایجاد انگیزه در مخاطب جهت انجام فعالیتی خاص است، در واقع کال تو اکشن راه ترغیب مخاطب برای انجام کاری است که شما به عنوان فروشنده یا تولید کننده مایلید انجام دهد. دکمه ی فراخوان ممکن است حاوی پیام هایی مانند خرید، تماس، اشتراک گذاری، دانلود و ... باشد که در انواع بازاریابی جهت افزایش فروش کاربرد دارد.

چرا به دکمه فراخوان یا کال تو اَکشن نیاز داریم؟


در انواع دیجیتال مارکتینگ از گزینه ی کال تو اَکشن برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب و ایجاد انگیزه در آنها استفاده می شود. اگر محصول شما فوق العاده باشد اما روند بازاریابی و تبلیغات شما خوب نباشد موفق به فروش نخواهید شد و یکی از بهترین راه های تبلیغات استفاده از دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن در سایت ها، بنرها و سایر اَشکال مختلف بازاریابی است. هدف اصلی استفاده از کال تو اَکشن تبدیل کاربران سایت به مشتری و افزایش میزان فروش و نرخ تبدیل سایت است و بهتر است قدرت آن را در جلب نظر مخاطب دست کم نگیرید.

دکمه فراخوان



چطور یک دکمه فراخوان یا کال تو اَکشن جذاب بنویسیم؟


طبق تحقیقات طراحی یک دکمه ی فراخوان جذاب و شخصی سازی شده بیش از 42 درصد کاربران یک سایت را به انجام اولین خرید ترغیب می کند. تصور کنید دست مخاطب خود را گرفتید و قصد دارید او را در فرآیند  خرید همراهی کنید، بهتر است در این مسیر موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن را متناسب با کالا و خدماتی که ارائه می دهید طراحی کنید. استفاده از عبارات یکسان در کال تو اَکشن برای موارد مختلف از میزان تاثیرگذاری آن کم خواهد کرد.

  2. دکمه ی فراخوان خود را با توجه به اهداف سایت طراحی کنید. اگر هدف شما از ارائه ی دکمه ی فراخوان ایجاد ارتباط تعاملی با مشتری است می توانید از عناوینی مانند "تماس با ما"، "ارسال اطلاعات" و "ثبت ایمیل" استفاده کنید.

  3. باید بدانید دکمه ی فراخوان را برای مشتری دائم طراحی می کنید یا کاربری که تازه وارد سایت شما شده است. یک کاربر تازه وارد نیاز به راهنمایی و اطلاعات دارد در حالی که مشتری همیشگی شما به دنبال تخفیف و پیشنهادات جدید و خاص است در نتیجه در نظر گرفتن نوع مخاطب برای طراحی دکمه ی فراخوان اهمیت بسیاری دارد.

  4. مهم است که دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن را در پر بیننده ترین قسمت های سایت قرار دهید. قرار دادن گزینه ی کال تو اَکشن در صفحه ی فرود، پنجره ی خوش آمدگویی و یا نوار سمت راست باعث می شود مخاطب بیشتر آن را ببیند و برای کلیک کردن بر روی آن ترغیب شود.


مراحل طراحی دکمه فراخوان یا کال تو اَکشن


داشتن یک دکمه فراخوان یا کال تو اَکشن جذاب در تبدیل یک کاربر به مشتری تاثیر بسیاری دارد پس بهتر است با در نظر گرفتن نیاز و علایق کاربر اقدام به طراحی دکمه ی فراخوان کنید. در ادامه قصد داریم یک نمونه کال تو اَکشن برای راهنمایی کاربر در فرآیند خرید را مثال بزنیم:

  1. "شروع کنید" یک دکمه ی فراخوان رایج برای شروع بدون اتلاف وقت است.

  2. "ثبت نام رایگان" قید یک مزیت برای تشویق کاربر به ثبت نام در سایت.

  3. "ایجاد حساب کاربری" حتی اگر این کاربر از شما خرید نکند موفق شدید او را به عنوان یک مخاطب وارد لیست خود کنید.

  4. "مشاهده ی راهنما" این گزینه نشانگر اهمیت شما به مخاطب است.

  5. "با ما تماس بگیرید" به کاربر نشان می دهد که شما همیشه برای پشتیبانی آماده هستید.

  6. "اطلاعات بیشتر" به کاربر این امکان را می دهید که جزئیات بیشتری را بررسی کند.

  7. "ببینید" با استفاده از این عبارت به عنوان دکمه ی فراخوان می توانید پیشنهادات بیشتری به کاربر ارائه دهید.

  8. "جستجو"

  9. "تخفیف بیشتر" یک گزینه برای تشویق کاربر به خرید خواهد بود.

  10. "افزودن به سبد خرید"

  11. "مشاهده ی جدیدترین ها"

  12. "اشتراک خبرنامه" یک روش خوب برای برقراری یک ارتباط مداوم با مشتری است.

  13. دکمه فراخوان


نکاتی برای طراحی دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن تاثیرگذار




  1. ارائه ی پیشنهادات ویژه




مهم است که در دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن خود ارزش پیشنهاد و یا تخفیف مورد نظرتان را قید کنید تا مشتری برای دستیابی به آن وسوسه شود.


  1. ساده و صریح




نوشتن جملات بلند در دکمه ی فراخوان ممکن است مخاطب را خسته کند در نتیجه سعی کنید در کوتاه ترین عبارات بیشترین اطلاعات را بیان کنید و از پرداختن به جزئیات بپرهیزید.


  1. ارائه ی یک پیشنهاد رایگان




استفاده از واژه ی "رایگان" برای ثبت نام، استفاده از پیش نمایش و یا ارسال محصول یک ترفند خوب و همیشگی برای جلب توجه مخاطب است.


  1. شخصی سازی پیام ها




همه از احساس خاص بودن لذت می برند و شما می توانید با بردن اسم مخاطب در ابتدای پیام و یا ارائه ی نسخه های اولیه از یک محصول برای مشتریان دائمی این حس را در مخاطب ایجاد کنید.


  1. اجازه دهید مخاطب انتخاب کند




ایجاد حس حق انتخاب بین گزینه های مختلف در مخاطب موجب افزایش رضایت و خرید بیشتر خواهد شد. سعی کنید در هر مرحله گزینه های متفاوتی ارائه کنید تا مخاطب بتواند بین آنها انتخاب کند.


  1. استفاده از رنگ ها




جذابیت های بصری دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن را دست کم نگیرید. می توانید با استفاده از رنگ ها و پس زمینه های مختلف دکمه ی فراخوان را برجسته و تاثیرگذار کنید.


  1. محل قرارگیری دکمه ی فراخوان




اگر صفحه ی شما شلوغ است باید دکمه ی فراخوان را در ابتدای صفحه قرار دهید که نظر مخاطب را در نگاه اول جلب کند.


  1. خلاقیت




ارائه ی طراحی های جدید و خلاقانه در میزان تاثیرگذاری دکمه ی فراخوان اهمیت بسیاری دارد پس بهتر است از کپی کردن طرح و عبارات تکراری خودداری کنید.


  1. بیان ویژگی های محصول




برای اینکه در میان رقبا متمایز ظاهر شوید بهتر است بر ویژگی های خاص محصول و خدمات خود تاکید کنید و مخاطب را قانع کنید که بین شما و رقبا، شما را انتخاب کند.


  1. دریافت اطلاعات




همانطور که قبلا گفتیم دکمه ی فراخوان یا کال تو اَکشن یک روش بازاریابی است که به شما این امکان را می دهد که مخاطب را به انجام کاری ترغیب کنید. با ارائه ی یک فرم ثبت نام کوتاه در سایت می توانید اطلاعات کاربران خود را جمع آوری کنید و از آن برای انجام سایر روش های بازاریابی استفاده کنید. هر چه بیشتر با مخاطب در ارتباط باشید فروش بیشتری خواهید داشت پس هیچ فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطب را از دست ندهید.