بازاریابی پیامکی و بهبود تجربه ی مشتری

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

اکثر افراد هر روز برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و سایر افراد نزدیک خود از پیام کوتاه استفاده می کنند. بنابراین منطقی است که آنها ترجیح بدهند با همان شیوه با کسب و کارهای مورد نظر خود  ارتباط برقرار کنند و در جریان اتفاقات تازه قرار بگیرند. در واقع آمارها نشان می دهد که 69 درصد از کاربران تلفن همراه در تمام گروه های سنی و 75 درصد از افراد زیر 44 سال تمایل دارند از طریق پیام کوتاه با کسب و کارها و برندهای مورد علاقه ی خود در ارتباط باشند. بازاریابی پیامکی و برقراری ارتباط با مشتری از طریق پیام کوتاه یکی از بهترین روش های تعامل و بهبود تجربه ی مشتری است.

ارسال پیام کوتاه یک روش صمیمی برای حفظ ارتباط با مشتری است و این صمیمیت پس از مدتی منجر به اعتماد بیشتر و در نتیجه خرید خواهد شد. در ادامه ی این مطلب قصد داریم نکاتی درباره تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی و افزایش رضایت و بهبود تجربه ی مشتری بیان کنیم.

 

تجربه مشتری





  1. بازاریابی پیامکی دسترسی مشتریان به شما را آسان می کند.




شاید مشتریان شما منتظرند از شما در مورد محصولات جدید اطلاعاتی دریافت کنند و باید در نظر بگیرید هیچ مشتری نمی خواهد زیاد منتظر بماند. دسترسی سریع و پاسخگویی پیامکی دو طرفه می تواند وجه تمایز اصلی کسب و کار شما از سایر رقبا باشد. این مسیر ارتباط دائمی و دو طرفه حس نزدیکی بین شما و مشتریان ایجاد می کند در نتیجه از یاد بردن شما برای مخاطب سخت خواهد بود. هر چه تجربه ی مشتری از شما بهتر باشد احتمال انجام خریدهای بعدی نیز بیشتر است زیرا همه ی ما ترجیح می دهیم از نزدیک ترین جا و صمیمی ترین دوستمان خرید کنیم.

 


  1. بازاریابی پیامکی یک ارتباط موثر و مشخص بین شما و مخاطب برقرار می کند.




آیا می دانید 90 درصد از پیامک های تبلیغاتی تنها 3 دقیقه پس از ارسال توسط مخاطب خوانده می شوند؟ هر چه بیشتر در دسترس مشتری باشید می توانید نیازهای بیشتری را برطرف کنید. اطلاع رسانی منظم از روند پیشرفت کار یا ارسال پیام های شخصی سازی شده باعث می شود مشتری حس کند شما را می شناسد در نتیجه اعتماد بیشتری هم نسبت به شما و کسب و کارتان خواهد داشت. حس اعتماد بهترین حسی است که می توانید در تجربه ی مشتری ایجاد کنید. اگر یک مشتری شما را بشناسد و به شما اعتماد کند احتمال اینکه شما را به عنوان یک فروشنده ی خوب به دیگران معرفی کند چند برابر خواهد شد.

 


  1. از پیامک های ارسال شده می توانید به عنوان سند مکتوب استفاده کنید.




اگر از سامانه های پیامکی برای برقراری ارتباط با مشتری استفاده کنید و اعلام ثبت خرید، ارسال فاکتور، جزئیات روند ارسال و کارهایی مانند این را از طریق ارسال پیامک انجام دهید در مواقع مورد نیاز می توانید به عنوان یک منبع معتبر کتبی به آنها رجوع کنید. این کار معمولا پیگیری همه چیز را برای شما و مشتری آسان تر می کند و در نتیجه در بهبود تجربه ی مشتری تاثیرگذار خواهد بود.

 

تجربه مشتری





  1. بازاریابی پیامکی یک روش ارتباطی دو طرفه است.




می توانید از پیام متنی برای نظرخواهی از مشتریان استفاده کنید و این کار برای شناخت مشکلات و بر طرف کردن آنها در کوتاه ترین زمان ممکن بسیار موثر است. علاوه بر این اینکه یک خریدار حس کند صدایش شنیده می شود و نظراتش برای شما اهمیت دارد در ایجاد یک حس خوب و بهبود تجربه ی مشتری تاثیرگذار است. برقراری یک ارتباط دو طرفه به پیشرفت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

 


  1. بهبود تجربه ی مشتری با ارسال پیامک یادآوری.




مستقیم ترین راه دسترسی به مشتریان برای یادآوری قرار ملاقات های از قبل برنامه ریزی شده استفاده از پیام کوتاه است. اگر یک سالن آرایشی یا یک مطب دارید و نیاز است که از قبل با مشتریان قرار ملاقات بگذارید و وقت خاصی تعیین کنید، می توانید با ارسال پیامکی قرار خود را یادآوری کرده و حس اهمیت و توجه را به تجربه ی مشتری اضافه کنید. برای یک مشتری چه چیزی بهتر از اینکه حس کند صاحب یک کسب و کار به او اهمیت می دهد و قابل اعتماد است؟

تجربه مشتری





  1. ایجاد حس قدردانی در تجربه ی مشتری.




می توانید پس از خرید یک پیام کوتاه حاوی تخفیف برای خرید بعدی و یا یک پیام "تشکر" بفرستید تا با ایجاد حس قدردانی، نزدیکی و صمیمیت در تجربه ی مشتری، او را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید. تحقیقات نشان می دهد که 68 درصد از مشتریان یک کسب و کار تنها به دلیل احساس بی توجهی محل خرید خود را تغییر داده اند. انتقال حس مهم بودن به مخاطب یکی از اولین گام های بازاریابی و فروش است. به طور مثال ما ترجیح میدهیم دوباره از فروشنده ای که امروز با روی خوش ساعت ها در انتخاب یک کفش به ما کمک کرده خرید کنیم و یا حتی برای جبران لطف او دوستانمان را برای خرید از آن مغازه و فروشنده تشویق کنیم پس بهتر است هیچ وقت ایجاد حس صمیمت را در جذب مشتری نادیده نگیرید.

اگر با خواندن مطلب بالا همچنان در خرید یک سامانه ی پیامکی مردد هستید و نیاز به اطلاعت بیشتری دارید می توانید از مشاوره های رایگان گروه تبلیغاتی هما استفاده کنید.