مزایای برقراری ارتباط با مشتری با استفاده از بازاریابی پیامکی

مدیر فنی شنبه 1399/09/15

در دنیای امروز ارتباط با مشتری مهمترین نکته در فروش است. به محض اینکه ارتباط شما با مشتری قطع شود از یادها می روید و با یک گزینه ی دیگر جایگزین خواهید شد. پس اگر می خواهید مشتریانی را که به سختی جذب کردید را حفظ کنید و ارتباط با مشتری موثری داشته باشید، دست به کار شوید.

این روزها که ویروس کوید-19 در سراسر جهان موجب تعطیلی کسب و کارها شده است بهتر است روش جدیدی برای فروش و ارتباط با مشتری پیدا کنید. روش های مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان وجود دارد اما از بین همه ی آنها استفاده از بازاریابی پیامکی یک روش آزموده شده است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی ضرورت حفظ ارتباط با مشتری بپردازیم و از مزایای استفاده از sms marketing برای ایجاد یک ارتباط مداوم و دو طرفه حرف بزنیم، پس اگر به دنبال ایجاد یک تغییر مثبت در وضعیت کسب و کار خود هستید مطالعه ی این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

 ارتباط با مشتری





  1. لیستی از مشتریان خود تهیه کنید




برای اینکه بتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید بهتر است یک لیست از شماره ی تماس آنها تهیه کنید. اگر تا به حال اقدامی برای ثبت شماره تماس مشتریان خود نکردید می توانید در شبکه های اجتماعی خود یا با استفاده از ارسال پیامک انبوه به افراد ساکن در یک منطقه از آنها بخواهید شماره تماس خود را برای عضویت در کمپین پیامکی شما ثبت کنند. بهتر است همواره هنگام خرید از مشتریان بخواهید اگر مایل هستند شماره تماس خود را برای ارسال پیامک های مختلف در اختیار شما قرار دهند. پس از به دست آوردن شماره تماس مشتریان می توانید در بازه ی زمانی مختلف پیشنهادات و یا اطلاع رسانی های مربوط به کسب و کار خود را پیامک کنید. به خصوص در دوران پاندمی و قرنطینه می توانید با استفاده از این روش با مخاطب ارتباط برقرار کرده و فروش آنلاین خود را افزایش دهید.


  1. در مورد بازاریابی پیامکی خود اطلاع رسانی کنید




اغلب اوقات مشتریان مایل اند از طریقی با فروشگاه یا برند مورد علاقه ی خود ارتباط برقرار کنند اما نمی دانند چطور می شود این کار را کرد. اگر قصد استفاده از بازاریابی پیامکی را دارید بهتر است به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید. بگویید که با استفاده از سیستم بازاریابی پیامکی به آنها زمان تعطیلی یا بازگشایی فروشگاه را اعلام می کنید و یا می توانند از این طریق از تخفیفات و پیشنهادات ویژه ی شما مطلع شوند در نتیجه خواهید دید با میل بیشتری شماره تماس خود را در اختیار شما قرار می دهند.

علاوه بر این ارسال پیامک انبوه این امکان را به شما می دهد که رهگیری مرسوله های پستی را به اطلاع مشتریان برسانید و یا با ارسال لینک شبکه های اجتماعی و محصولات جدید خود آنها را به پیگیری فعالیت های کسب و کار خود غیب کنید.


  1. . آخرین فعالیت های خود را به اشتراک بگذارید




ممکن است بخواهید آدرس یا تلفن فروشگاه، آدرس سایت یا شبکه های جدید خود را تغییر دهید در چنین شرایطی ارسال پیامک انبوه یک روش کم هزینه و سریع برای اطلاع رسانی است. این روزها که تاکید زیادی بر ضدعفونی کردن محیط های عمومی است شما می توانید ساعات بسته بودن فروشگاه جهت ضدعفونی کردن آن و روش های مورد استفاده خود را برای پاکسازی محیط جهت ایجاد اطمینان و آرامش در مشتری به او پیامک کنید.

اگر صاحب یک سالن آرایشی یا مطب پزشکی هستید می توانید با استفاده از این روش برای هر مشتری یک بازه ی زمانی خاص در نظر بگیرید و برای حضور او از قبل وقت در نظر بگیرید که از ازدحام جلوگیری شود.

ارتباط با مشتری





  1. پیشنهادات ویژه ارائه کنید




در این شرایط که اغلب مردم ترجیح می دهند به صورت آنلاین و از خانه خرید خود را انجام دهند شما می توانید با ارائه ی پیشنهادات ویژه و اطلاع رسانی آن از طریق پیامک انبوه مخاطب را ترغیب کنید که بین شما و سایر رقبا شما را انتخاب کند. پیشنهاد ارسال رایگان و یا نصب رایگان یک محصول در محل می تواند مخاطب را وسوسه کند. شما می توانید برای مشتریانی که به صورت تلفنی یا آنلاین خرید خود را ثبت می کنند یک اشانتیون در نظر بگیرید و این پیشنهادات را از طریق ارسال پیام کوتاه اطلاع رسانی کنید.


  1. درمناسبت های مختلف پیامک ارسال کنید




حتما نیاز نیست محتوای پیامک انبوه شما بر اساس خرید بیشتر و تبلیغات باشد. هدف از برقراری ارتباط با مشتری در دوران قرنطینه از یاد نرفتن شما است. در نتیجه می توانید با ارسال پیامک های توصیه های بهداشتی و یا تبریک مناسبت های خاص با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

اگر بتوانید در این دوران خود را به عنوان یک فروشنده ی صمیمی که به مشتریان خود توجه دارد به مخاطب معرفی کنید موفق خواهید شد یک ارتباط دوستانه با او برقرار کنید. ایجاد حس صمیمت و دوستی پس از مدتی منجر به اعتماد بیشتر خواهد شد و ما بارها شاهد بودیم اگر مورد اعتماد یک مشتری باشید علاوه بر وفاداری ممکن است شما را به دوستان خود نیز معرفی کنید و به این ترتیب شما موفق به جذب مشتریان جدید و درآمد بیشتر خواهید شد.