8 راه برای جلب اعتماد آنلاین مخاطب

مدیر فنی یکشنبه 1399/09/02

 

این روزها با توجه به شیوع ویروس کوید-19 تمایل افراد به خرید از فروشگاه های آنلاین افزایش پیدا کرده است و به طبع آن کلاهبرداری های آنلاین نیز افزایش بیشتری پیدا کرده است. طبق گزارشات گوگل 71 درصد از کاربران همواره به دنبال یک محصول و برند جدید می گردند و این عدد مساوی با 2 میلیارد مشتری است که مایلند مدام با برندهای جدید آشنا شوند. اما از طرف دیگر 92 درصد از مصرف کنندگان نگرانی های بسیاری هنگام خرید از سایت های ناآشنا دارند. اکثر مخاطبان به این دلیل از سایت های تازه تاسیس و گمنام خرید نمی کنند زیرا به آنها اعتماد آنلاین ندارند، نگران دزدیده شدن اطلاعات حساب یا نرسیدن محصول به دست شان هستند. یکی دیگر از دلایل عدم اعتماد مخاطبان نبود پشتیبانی در سایت ها و عدم ضمانت بازگشت کالا است.

اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید بهتر است مهمترین هدف خود را جلب اعتماد آنلاین مخاطب در نظر بگیرید. ارائه ی پشتیبانی در سایت، خدمات پس از فروش و ارسال کالای با کیفیت و اصل به شما کمک می کند اعتماد مخاطب را جلب و او را به خرید های بعدی ترغیب کنید. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم به بررسی روش های مختلف جلب اعتماد آنلاین مخاطب بپردازیم.

اعتماد آنلاین





  1. موجودیت خود را برای مخاطب اثبات کنید




فروشگاه های معروف محله و شهر خود را چطور شناسایی کردید؟ احتمالا با توصیه ی دیگران و اصطلاحا دهن به دهن اسم این مغازه ها را شنیده اید. برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق مهم است که شهرت خوبی پیدا کنید و یا حداقل به عنوان یک فروشگاه شناخته شوید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری میزان فروش، نظرات و رضایت مشتری در فضاهای مختلف و ثبت نام در سایت نماد اعتماد الکترونیکی و دریافت نماد اعتماد از روش هایی است که شما می توانید اعتماد آنلاین مخاطب خود را جلب کنید. مهم است که یک قسمت سایت خود را به درج نظرات مشتریان اختصاص دهید زیرا علاوه بر اینکه نشان دهنده ی میزان فروش و صداقت شماست به مشتری نیز کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد محصول مورد نظر و روند فعالیت شما کسب کند.


  1. اهمیت صفحه ی "درباره ما" را دست کم نگیرید




صفحه ی درباره ما جایی برای بیان شرایط فروش و نحوه ی ارسال و ... نیست جایی است که شما می توانید داستان خود و کسب و کارتان را برای مخاطب بازگو کنید تا یک ارتباط صمیمی و دو طرفه با او برقرار کنید و او را قانع کنید که شما یک مدیر موفق هستید که یک محصول منحصربفرد تولید می کند.


  1. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید




یکی از راه های جلب اعتماد آنلاین مخاطب فعالیت در شبکه های اجتماعی است. میتوانید با انتشار مرتب محتوای تازه و مرتبط با کسب و کار خود مخاطب را جذب کنید و از او بخواهید شما را با دیگران به اشتراک بگذارد. علاوه بر این شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که به مخاطب خود نزدیکتر شده و با او یک ارتباط دو طرفه برقرار کنید در نتیجه فرآیند اعتماد سازی با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی ساخت یک وبلاگ و ارائه ی محتوای مرتبط نیز می تواند به شما در جذب مخاطب بیشتر و بهبود سئوی سایت کمک کند. به این ترتیب شما بهتر و بیشتر در موتورهای جستجو دیده می شود که خود دلیلی بر افزایش اعتماد آنلاین است.

اعتماد آنلاین





  1. برای جلب اعتماد آنلاین توضیحات دقیق و کاملی به مخاطب ارائه کنید




یکی از مواردی که ثابت می کند شما واقعا فروشنده یک محصول هستید و قصد کلاهبرداری ندارید دادن جزئیات دقیق در مورد محصولات خود به مشتری است. این اطلاعات دقیق می تواند ذکر اندازه محصول مورد نظر، وزن، رنگ، بسته بندی و انتشار عکس های واقعی از آن باشد. یکی دیگر از راه هایی که ثابت می کند شما یک فروشنده ی واقعی هستید تولید محتوای دست اول و جدید است زیرا معمولا سایت هایی که قصد کلاهبرداری دارند تصاویر و جزئیات محصول را کپی می کنند. تولید محتوای مفید و جدید علاوه بر تاثیر مثبت روی سئوی سایت شما نشان می دهد که شما روی کسب و کار خود حساس هستید و وقت صرف جذب مشتری و پیشرفت آن کردید.


  1. به مشتریان خود در مورد شناسایی کالاهای اصل و غیر اصل آموزش دهید




یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای مقابله با کلاهبرداران و یا فروشندگان کالای تقلبی انجام دهید آموزش روش شناسایی کالاهای اصل از غیر اصل در سایت یا شبکه های اجتماعی خود است. با این کار علاوه بر اثبات خود به عنوان یک فروشنده ی صادق و معتبر می توانید به مشتریان نیز اطلاعات مفیدی بدهید که در نهایت منجر به ایجاد اعتماد آنلاین خواهد شد.


  1. از اطلاعات شخصی مخاطبان خود محافظت کنید




به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین واجب است که برای پرداخت هزینه توسط مشتری یک درگاه بانکی امن ارائه دهید. بهتر است برای حفظ اعتماد مشتری باید به او بگویید چطور از اطلاعات ثبت شده ی او محافظت می کنید و یا سیاست های حفظ اطلاعات شخصی شما دقیقا به چه صورت است.


  1. اطلاعات حمل و نقل کالا را در اختیار مخاطب قرار دهید




مشتری شما باید بداند شما قصد دارید چگونه، از چه روشی و با چه شکلی از بسته بندی کالای او را ارسال کنید. بهتر است گزینه های مختلفی جهت پرداخت و ارسال به مشتری ارائه دهید تا او بتواند با توجه به شرایط خود یک مورد را انتخاب کند.


  1. برای جلب اعتماد آنلاین در دسترس مشتری باشید




یکی از مهمترین فاکتورهای جذب اعتماد آنلاین مخاطب این است که آدرس، شماره تماس و ایمیل خود را به اطلاع مشتری برسانید. مهم است که یک پشتیبانی آنلاین برای رفع سوالات مشتری قبل از خرید و ارائه ی خدمات مشتریان پس از خرید داشته باشید.