8 نکته برای افزایش ترافیک وبلاگ

مدیر فنی دوشنبه 1399/08/26

این روزها راه اندازی یک وبلاگ با استفاده از سرویس های پر مخاطب بسیار راحت شده است. با این وجود به محض ثبت و فعال شدن یک وبلاگ چالش بزرگ بعدی شما این است که چگونه وبلاگ خود  را به مخاطبان معرفی کنید و ترافیک وبلاگ را افزایش دهید. نگران نباشید برای تبلیغ وبلاگ خود نیازی نیست که یک بازاریاب حرفه ای باشید. با استفاده از روش های اثبات شده می توانید به راحتی بازدید وبلاگ خود را افزایش دهید. در این مطلب ما قصد داریم ساده ترین و موفق آمیزترین نکات بازاریابی و ترفند های افزایش ترافیک وبلاگ را با شما به اشتراک بگذاریم.

 


  1. مخاطب خود را بشناسید


بهتر است قبل از شروع تولید محتوا کمی وقت صرف شناخت مخاطب هدف و نیازهای او کنید. پاسخ به سوالات زیر به شما کمک می کند درک بیشتری از مخاطب خود پیدا کنید:

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چه نوع محتوایی را مایلند دریافت کنند؟ محتوای شما چه کمکی به آنها می کند؟

می توانید دایره ی سوالات خود را کوچک تر و شخصی تر کنید تا تصویر دقیق تری از مخاطبان خود به دست بیاورید.

مخاطبان شما در چه سنی هستند؟ چه شغلی دارند؟ سطح تحصیلات آنها چقدر است؟ چقدر در مورد موضوع اصلی محتوای وبلاگ شما تخصص دارند؟

این درک اولیه از مخاطب در دیجیتال مارکتینگ "پرفایل مخاطب" نامیده می شود و با عنوان "بررسی پرسونا یا شخصیت خریدار" بسیار مورد توجه صاحبان کسب و کار است. در واقع هر چه محتوای شما برای کاربران مفید و کاربردی باشد افزایش ترافیک وبلاگ شما نیز بیشتر خواهد بود.

افزایش ترافیک وبلاگ





  1. بر اساس کلمات کلیدی تولید محتوا انجام دهید




جستجوی کلمات کلیدی تکنیکی است که توسط تولید کنندگان محتوا و کارشناسان سئو برای افزایش ترافیک وبلاگ و سایت های مختلف استفاده می شود. این کار به شما کمک می کند کلمات و جملات خاصی را که کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو سرچ می کنند پیدا کنید و از آنها در تولید محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.

معمولا مبتدیان حوزه ی تولید محتوا تصور می کنند اگر بر اساس حدس و گمان این کار را انجام دهند موفق خواهند بود در حالی که اینطور نیست زیرا ممکن است هیچ کاربری کلمات کلیدی بر اساس حدس و گمان شما را در موتورهای جستجو سرچ نکند، علاوه بر این بر اساس الگوریتم گوگل ممکن است محتوای شما نسبت به رقبا ضعیف تر و نامناسب شناسایی شود.

 


  1. برای تولید محتوا جدول زمانی تهیه کنید




احتمالا هنگام جستجوی کلمات کلیدی با ایده های متنوعی برای تولید محتوا مواجه خواهید شد. ممکن است تنوع و لیست بلند ایده های مختلف شما را گیج کند پس بهتر است یک لیست هدفمند داشته باشید و بر اساس یک جدول زمانی و به ترتیب سراغ ایده های خود بروید. هیچ وبلاگ بزرگ و پر مخاطبی در یک روز ساخته نشده است پس در نظر داشته باشید که باید آهسته و بر اساس برنامه ریزی پیش بروید.

 


  1. محتوای جدید و کاربردی تولید کنید




مهمترین چیزی که کاربران و موتورهای جستجو به دنبال آن هستند محتوای جدید با کیفیت خوب است. برای یک وبلاگ محتوای با کیفیت یک مقاله ی جامع در مورد یک موضوع خاص است که نویسنده در آن به بررسی جزئیات مختلف پرداخته است. تمرکز شما در تولید محتوا باید بر استفاده از تمام کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری تان در وبلاگ باشد. نکته ای که باید برای افزایش ترافیک وبلاگ در نظر داشته باشید تولید محتوا جدید و بروز برای ارائه ی اطلاعات یا آموزش به مخاطب است.

 


  1. محتوای خواندنی تولید کنید




کاربران فضای مجازی معمولا عجله دارند و زمان زیادی به شما نمی دهند تا آنها را قانع و یا جذب کنید. در نتیجه اگر محتوای شما اندکی خطا در اطلاعات ارائه شده یا درک مطلب داشته باشد به احتمال زیاد خوانده نخواهند شد و این مشکل در فرآیند افزایش ترافیک وبلاگ شما تداخل ایجاد می کند. برای نوشتن یک مطلب جذاب بهتر است یک شروع خوب با جمله های کوتاه، لحن صمیمی و تصاویر مناسب داشته باشید. از جملات و پاراگراف های کوچک استفاده کنید، در انتخاب یک فونت و سایز مناسب حساسیت به خرج دهید و سعی کنید قبل از انتشار مطلب مورد نظر را از نظر غلط املایی و مشکلات دستوری بررسی و اصلاح کنید.

 


  1. اصول تولید محتوا بر اساس سئو را بیاموزید




سئو مجموعه ای از بهترین روش ها برای ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در گام اول پیشنهاد ما به شما مشورت با یک متخصص سئو است زیرا با این روش می توانید در صرف وقت و هزینه صرفه جویی کنید. اما اگر شرایط استخدام یک متخصص سئو را ندارید می توانید با گذراندن کلاس های آنلاین و استفاده از کتاب های راهنما برای افزایش ترافیک وبلاگ بر اساس بهبود سئو تلاش کنید.

افزایش ترافیک وبلاگ





  1. عناوین جذاب انتخاب کنید




زمانی که کاربران محتوای شما را در نتایج جستجو می بینند اولین چیزی که نظرشان را جلب می کند عناوین مقاله ی شما است. استفاده از عناوین جذاب یک راه فوق العاده برای افزایش ترافیک وبلاگ است. یک عنوان خوب باعث ایجاد واکنش در مخاطب می شود، برانگیختن احساسات خواننده یکی از بهترین روش های ترغیب او به خواندن ادامه ی مطلب است. بهتر است در عنوان متن ارزش و فایده ی مطالعه ی مطلب خود را ذکر کنید. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب شما را هدفمند و کار مخاطب را برای پیدا کردن قسمت مورد نظر در نوشته ی شما آسان می کند.

 


  1. به مطالب خود لینک دهید




در فرآیند تولید یک محتوای خوب و ارزشمند مهم است که به مطالب مرتبطی که قبلا منتشر کردید در متن جدید لینک دهید به این کار درج "پیوند داخلی" می گویند. درج پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کند تا رابطه ی بین مقالات مختلف وبلاگ شما را درک کند و شما را بیشتر و دقیق تر در نتایج جستجو به کاربران معرفی کند. پیوندهای داخلی اگر در جای درست قرار بگیرند می توانند به شما در افزایش ترافیک وبلاگ و کاهش نرخ پرش کمک کنند.