افزایش فروش با بازاریابی موبایلی

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21

 بازاریابی موبایلی یک روش فوق العاده برای افزایش فروش است. کسب و کار شما کوچک یا بزرگ می توانید با توجه به بودجه ی خود از این روش ها استفاده کنید و شاهد افزایش فروش باشید. پس از تعیین میزان هزینه ای که می توانید برای این پروژه اختصاص دهید مرحله دوم تعریف مشتری هدف خود در بازاریابی موبایلی است. شما باید مشتریان، محل فعالیت و نیازهای آنها را بشناسید تا بتوانید حوزه ی تلاش های خود را مشخص کنید و محصولات و خدمات خود را بر اساس نیاز آنها ارائه دهید. کمپین های مختلفی را می توانید با محوریت بازاریابی موبایلی امتحان کنید تا در نهایت بتوانید بهترین روش را برای افزایش فروش پیدا کنید.

افطایش فروش

کمپین های مختلف بازاریابی موبایلی برای افزایش فروش 


  1. بازاریابی پیامکی

ارسال پیام کوتاه یکی از بهترین روش های برقراری ارتباط با مشتریان است. اگر این کار را دقیق انجام دهید می توانید به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. گوشی تلفن همراه یک مسیر ساده و صمیمی برای تعامل و ارتباط با مشتری است و شما با ورود از این طریق می توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. ترکیب بازاریابی پیامکی با سایر روش های بازاریابی می تواند بسیار تاثیرگذار و کارآمد باشد. به طور مثال اگر خبرنامه ی ایمیلی خود را به صورت ماهانه ارسال می کنید می توانید با ارسال پیامک مشتریان خود را از ارسال ایمیل آگاه کنید. با اشتراک گذاری لینک سایت خود می توانید اعلان آخرین فرصت خرید را برای مشتریان ارسال کنید. ارسال کد تخفیف خاص برای مشتریان وفادار یکی دیگر از کاربردهای بازاریابی پیامکی برای افزایش فروش است. ارسال کد عضویت برای پیوستن به کمپین پیامکی و یا نظرخواهی از مشتریان از طریق پیامک از کاربردهای دیگر بازاریابی پیامکی است. اعلام ویژگی های محصول جدید و انتشار اطلاعات مربوط به آن برای مشتریان دائمی نیز یک روش مناسب برای در ارتباط بودن با مشتری است. این لیست تنها قسمتی از ویژگی ها مثبت بازاریابی پیامکی است که به افزایش فروش منجر خواهد شد و شما می توانید با توجه به کسب و کار خود و ویژگی های آن لیست خود را بلندتر کنید.  


  1. شبکه های اجتماعی

اغلب شبکه های اجتماعی فقط در تلفن همراه قابل دسترس هستند و فعالیت در این شبکه ها می تواند در جذب مشتری موثر باشد. به عنوان مثال اینستاگرام برای بازاریابی و ارائه ی خدمات و محصولات به کسانی که در این نرم افزار فعالیت می کنند گزینه ی مناسبی است. این برنامه با قابلیت نمایش دادن عکس و فیلم از محصولات باعث جلب اعتماد مشتری و ایجاد صمیمت بیشتر می شود. اینستاگرام این امکان را فراهم می کند که ارتباط نزدیکتری با مشتریان و مخاطب هدف خود برقرار کنید، عکس آنها را ببینید، لایک کنید و با استفاده از نظرات متوجه شوید که چه محصولاتی را نیاز دارند و متقابلا با دیدن تصویر و فعالیت های شما نیز مخاطب احساس راحتی بیشتری خواهد کرد.

افزایش فروش




  1. نرم افزار اختصاصی برای کسب و کار شما

اگر فکر می کنید کسب و کار شما پتانسیل بالایی دارد و می توانید یک نرم افزار اختصاصی برای خود داشته باشید بهتر است اقدام کنید زیرا یک نوع بازاریابی محسوب می شود و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. طراحی اپلیکیشن فروش، بازی و یا تولید محتوای مرتبط و اطلاع رسانی می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد.  


  1. تولید محتوا

تولید محتوا مرتبط با کسب و کار شما می تواند کمک کند بیشتر دیده شوید. ساخت کلیپ، ویدیو و پادکست برای اطلاع رسانی و یا به صورت محتوای طنز باعث می شود بیشتر در فضای مجازی دیده شوید و مخاطب بیشتری پیدا کنید که در نهایت افزایش فروش را در پی خواهد داشت.  


  1. تبلیغ در سایت ها

اگر دقت کرده باشید هر سایتی را که باز کنید یک قسمت تبلیغات دارد و دادن سفارش تبلیغات به سایت ها و اپلیکیشن ها بسیار موثر و پر بازده است. امروزه همه ی ما اولین کاری که در مواجهه باید یک مشکل یا سوال میکنیم این است که در اینترنت جستجو کنیم یا اپلیکیشنی را باز کنیم، در نتیجه تبلیغات زیادی را می بینیم و خواسته و ناخواسته به صفحات مربوط به تبلیغات وارد می شویم. اگر بتوانید با این تبلیغات مخاطب را جذب کنید افزایش فروش حتمی خواهد بود.   افزایش فروش


  1. شخصی سازی

محتوای تبلیغات متنی خود را شخصی سازی کنید. استفاده از عباراتی مانند "مشتری گرامی" در پیامک های تبلیغاتی یک راه مطمئن برای از دست دادن توجه مشتری است. بهتر است اگر مشتری را می شناسید او را با نام خطاب کنید و اگر می دانید به طور مثال آخرین بار از شما یک لپتاپ خریداری کرده است برای او پیامکی هایی در مورد تخفیف پد موس و موس و کیف لپتاپ بفرستید. شخصی سازی تبلیغات باعث می شود مشتری حس کند به او اهمیت دادید و توجهی بیشتری به شما داشته باشد در نتیجه هدف افزایش فروش محقق خواهد شد.  


  1. اهمیت نمایش سایت ها در موبایل

بسیاری از افراد حین طراحی سایت به اهمیت چگونگی نمایش سایت در مرورگرهای موبایلی دقت نمی کنند در حالی که امروزه اغلب افراد با استفاده از موبایل از اینترنت استفاده می کنند و اگر تصاویر و لینک ها در موبایل آشفته باشد شما عملا مخاطب خود را از دست خواهید داد. یکی از مهمترین ویژگی های سایت خوب کیفیت نسخه ی موبایلی آن است که در جذب بازدیدکننده تاثیر بسیاری دارد.  


  1. محتوای ارزشمند

هدف نهایی هر کمپین بازاریابی افزایش فروش است اما به این معنا نیست که هر پیام یا تبلیغ باید فریاد بزند "همین حالا بخر!" محتوای شما باید دارای ارزش باشد، باید به خوانندگان شما چیز جدیدی بیاموزد، به آنها محصولات جدید را پیشنهاد کند، احساساتشان را تحریک کند، آنها را بخنداند یا به سوالی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهد. ارزش تعامل ایجاد می کند، تعامل منجر به اعتماد می شود و اعتماد باعث خرید می شود.  


  1. پیشنهادات ویژه

اجازه بدهید فرض کنیم شما با طی مراحل بالا توانستید مشتری را جذب کنید و به هدف خود که افزایش فروش بود نیز رسیدید اما نکته ی مهم قدم بعدی است که بتوانید مشتری ها را حفظ کنید زیرا به محض اینکه جذابیت خود را برای مخاطب از دست بدهید رقبا وارد می شوند. با ارائه پیشنهادات فصلی، کد تخفیف، محصولات ویژه روزانه یا هفتگی، گیفت کارت برای مشتریان وفادار، مسابقات و مشوق های اینچنینی سعی کنید همواره با مشتری تعامل داشته باشید تا در ذهن او به عنوان یک فروشنده خوب تثبیت شوید.