رایج ترین اشتباهات طراحی سایت

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21

وب سایت ها بخش مهمی از کسب و کار در دنیای مدرن هستند. با کمک وب سایت ها و طراحی خوب یک کسب و کار می تواند بازارهایی که می خواهد را هدف قرار دهد و مخاطب مورد نظر خود را جذب کند، اما موفقیت یک وب سایت به طراحی آن و توانایی ایجاد ارتباط مناسب با مخاطبان بستگی دارد. در ادامه چند مورد از رایج ترین اشتباهات طراحی سایت که معمولا باعث کاهش جذابیت سایت می شود و بهتر است از آنها دوری کنید را بررسی می کنیم. اشتباهات طراحی سایت


استفاده بیش از حد از تصاویر

یکی از مهمترین اشتباهات طراحی سایت استفاده زیاد از تصاویر است و نه تنها باعث جذابیت بیشتر نمی شود بلکه ممکن است مخاطب را نیز خسته کند. بازدید کنندگان معمولا برای گرفتن اطلاعات وارد سایت شما می شوند نه صرفا دیدن عکس، پس بهتر است تعداد تصاویر کم و نشان دهنده ی هدف و اطلاعاتی که می خواهید به بیننده بدهید باشد. یکی از بزرگترین آسیب هایی که استفاده زیاد از تصاویر به سایت وارد می کند این است که بارگیری سایت را کند می کند. به طور معمول لود شدن یک سایت بیش از 4 ثانیه طول نمی کشد اما استفاده بیش از حد از تصاویر ممکن است سایت شما را کند و بیننده را خسته کند. اگر بارگیری وب سایت شما زیاد طول می کشد بهتر است فایلهای تصویری سنگین را حذف کرده و یا از کیفیت عکس ها کم کنید. اگر سایت شما نیاز به ارائه ی عکس های زیاد با کیفیت بالا دارد بهتر است به جای گنجاندن همه ی آنها در صفحه ی اول، برای تصاویر یک قسمت مجزا در نظر بگیرید و در صفحه ی اصلی لینک بدهید. 


ارائه اطلاعات زیاد و غیر ضروری

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات طراحی سایت ارائه اطلاعات نامناسب و زیاد است. به عنوان مثال اطلاع رسانی جلسات یا اتفاقات درونی شرکت در سایت غیر ضروری است و می توانید این اخبار را در شبکه های اجتماعی به گوش همکاران خود برسانید زیرا مخاطب برای گرفتن چنین اطلاعاتی به سایت شما مراجعه نمی کند. بازدید کنندگان سایت معمولا دنبال اطلاعاتی هستند که پاسخگوی نیازهایشان باشد در نتیجه اگر می بینید بازخورد مناسب را از سایت خود نمی گیرید احتمالا در جای نامناسب مشغول ارائه ی اطلاعات غیر ضروری هستید. اگر ضروری است که در سایت یک بخش اخبار و اطلاع رسانی داشته باشید بهتر است صفحه ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید و در صفحه ی اصلی به آن لینک دهید. در واقع هر چه صفحه ی اصلی سایت شما خلوت تر و حاوی نکات مهمتر باشد، تمرکز بازدید کنندگان را راحت تر و بیشتر جلب خواهید کرد.

اشتباه طراحی سایت


پیمایش بد

ارائه صفحات عرضی و طولی طولانی در سایت ها یکی از مهمترین اشتباهات طراحی سایت است. گم شدن بازدید کنندگان در سایت و گشتن دنبال راهنما و لینک های مورد نظر می تواند یکی از بدترین اشتباهات طراحی سایت باشد که باعث می شود مخاطب سریعا سایت را ترک کند. یکی از مشکلاتی که با آن زیاد مواجه شده ایم وجود لینک های بیهوده در همه جا یا لینک هایی که مدام ما را به صفحه ی اصلی برمی گردانند است. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی بتواند مطالب مورد نظر خود را در آن پیدا کند، بین لینک ها و مطالب بیهوده و زیاد سردرگم نشود و مدام با لینک های پوچ و اشتباه درگیر نباشد.