رازهای موفقیت در کمپین پیامکی

مدیر فنی چهارشنبه 1399/07/30

بازاریابی پیامکی بیشتر از سایر اشکال بازاریابی تاثیرگذار است و می تواند به پیشرفت کسب و کار کمک کند. کمپین پیامکی باید دارای محتوای هوشمند و کارآمد باشد. کاربران فضای مجازی معمولا اعلان پیام های خود را در شبکه های اجتماعی و ایمیل ها غیر فعال می کنند در نتیجه ارسال پیامک متنی می تواند ارتباط خوبی بین شما و مخاطب برقرار کند. البته ممکن است بازاریابی پیامکی برای همه مناسب نباشد. برای جذب مشتری بهتر است مشاغل قبل از استفاده از آن اطمینان حاصل کنند که محتوای پیام آنها مفید و مرتبط است و در زمان مناسب ارسال می شوند. بهتر است مخاطب هدف را پیدا کنید.

کمپین پیامکی


بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی این امکان را به شما می دهد که بتوانید در قالب یک متن کوتاه اخبار، اطلاعات، پیشنهادات و اتفاقات هیجان انگیز کسب و کار خود را به اطلاع مشتریان برسانید. راه اندازی یک کمپین پیامکی به شما کمک می کند دور از هیاهوی تبلیغات مختلف و با صرف وقت و هزینه ی کمتر وارد تلفن همراه مشتری خود شوید.

کمپین پیامکی چگونه کار می کند؟

ارسال پیامک انبوه در کمپین پیامکی نیاز به به یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از نام مشتریان، شماره تلفن همراه و سایر اطلاعات مانند منطقه جغرافیایی، سن، علایق و ... دارد که به شما کمک می کند روند فروش را آسان تر پیش ببرید.

تشخیص مخاطب هدف در کمپین پیامکی

مثل هر فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی دیگر هر چه اطلاعات بیشتری از مشتری داشته باشید بهتر است زیرا می توانید با محدود کردن بازار هدف تمرکز خود را برای فروش بیشتر بالا ببرید. در واقع یک نکته ی واضح این است که چیزی که شما تولید یا ارائه می کنید مناسب همه ی افراد در هر سن و جایگاهی نیست پس بهتر است با استفاده از فیلترهای مناسب گستره ی مشتریان خود را به کسانی محدود کنید که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند، انجام این کار و پیدا کردن مخاطب هدف کیفیت تولید و ارائه ی خدمات شما را افزایش می دهد. 


تبلیغات با کمپین پیامکی

مهمترین نکته ای که باید در کمپین پیامکی به یاد بسپارید این است که یک روش تبلیغ است و بدون برنامه ریزی در چگونگی انجام آن و ترکیب آن با سایر فعالیت های تبلیغاتی نباید اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی کنید. در واقع شما نمی توانید برای هر کسب و کار و مخاطبی از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. روش های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید، از چاپ بروشور تا بازاریابی تلفنی و باید در نظر داشته باشید تعامل با سایر روش های تبلیغاتی بهتر می تواند شما را به هدف برساند. به طور مثال بهتر است شما با انتشار بروشور یا تراکت مشتری های اولیه را پیدا کنید، پس از اولین خرید آنها را وارد حوزه ی مخاطب هدف کنید و سپس سعی کنید با بازاریابی پیامکی آنها را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید.

محتوای موثر در کمپین پیامکی

بازاریابی پیامکی یک روش مشخص و موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی است اما فقط در صورت انجام درست آن، یعنی باید از رضایت مشتری برای ارسال پیامک تبلیغاتی مطمئن شوید، بدانید که مخاطب هدف را درست انتخاب کردید و تولیدات شما برای آنها مناسب است. علاوه بر این ها نحوه ی فرستادن پیامک تبلیغاتی، زمان و حجم آن نیز اهمیت دارد.

از مخاطب اجازه بگیرید

بهترین راه برای جمع آوری شماره تماس مخاطبین پرسیدن از آنها در اولین مراجعه ی حضوری است به این ترتیب شما می دانید که پیامکی که ارسال می کنید خوانده می شود و مخاطب نیز این حس را ندارد که شما مزاحم هستید زیرا خودش با میل شماره ی تماسش را برای ورود به کمپین پیامکی در اختیار شما قرار داده است.

مطلب خود را کوتاه و دقیق بیان کنید

متن هایی که برای مخاطبین ارسال می کنید باید کوتاه، ساده و در عین حال دقیق باشند. اگر به طور مداوم پیام های طولانی ارسال کنید مخاطب زحمت خواندن را به خود نمی دهد و حتی ممکن است از دریافت پیام انصراف دهد. علاوه بر این پیام کوتاه دارای 160 کاراکتر است یعنی شما باید منظور خود را در 160 حرف بگنجانید به طوری که مختصر، قابل فهم و جذاب باشد.

مخاطب را بمباران نکنید

یقینا خبررسانی به مخاطب هیجان انگیز است و ممکن است وسوسه شوید مدام پیامک اطلاع رسانی ارسال کنید اما باید بدانید نتیجه ی عکس خواهد داشت، ممکن است پس از مدتی دیگر پیام شما خوانده نشود و حتی مخاطب از دریافت پیامک شما انصراف دهد. بهتر است کمپین پیامکی شما به طور هوشمند زمانبندی مشخص داشته باشد و به هر مخاطب تعداد محدودی پیامک ارسال کند.

متفاوت باشید

نیاز نیست در کمپین پیامکی خود فقط در مورد کسب و کار خود اطلاعات بدهید. فرستادن پیام تبریک تولد یا مناسبت های مختلف، دادن اطلاعات مختلف از موضوعات مرتبط با شغلتان و چیزهایی شبیه به این می تواند بین شما و مخاطب ارتباط خاص تری ایجاد کند.

ارسال پیامک در زمان مناسب

سعی کنید مخاطب احساس نکند در میان پیامک های تبلیغاتی شما به دام افتاده است. زمان بندی شما باید دقیق باشد و در ساعات استراحت و تعطیلات رسمی برای مشتری ایجاد مزاحمت نکند. ارسال پیامک در یک بازه ی زمانی مشخص و ساعات کاری می تواند انتخاب خوبی باشد.

گزینه لغو اشتراک کمپین تبلیغاتی را در دسترس قرار دهید

یقینا آخرین چیزی که مایلید اتفاق بیفتد از دست دادن مخاطب است اما اگر چنین گزینه ای را در اختیار آنها قرار دهید احتمالا با میل بیشتری در عضویت کمپین پیامکی شما باقی می مانند. شما می توانید با ارائه لینک لغو اشتراک به مخاطب این حس را بدهید که حق انتخاب دارد و اگر پیامی از شما دریافت می کند انتخاب خود اوست.