10 نکته برای بازاریابی پیامکی موثر

مدیر فنی یکشنبه 1399/08/18



استفاده از بازاریابی پیامکی یکی ازروش های موثر فروش و ارتباط گرفتن با مشتری است. ارسال پیامک تبلیغاتی 98 درصد بازخورد دارد و تاثیر آن 8 برابر بیشتر از ارسال ایمیل های تبلیغاتی است. مشتریان ترجیح می دهند از طریق پیامک روی تلفن همراه از بازگشایی یا تخفیف های فصلی مطلع شوند، چرا که دسترسی به آن آسان است و نیازی نیست با کسی مکالمه کنند یا جوابی بدهند. در عین حال که بازاریابی پیامکی یک فرصت فوق العاده است، اما یک حرکت اشتباه می تواند مخاطبان شما را ناامید کرده و به سرعت کمپین شما را از مسیر خارج و شما را از هدف دور کند.  

چرا بازاریابی پیامکی روش موثر خوبی برای تبلیغ است؟

صندوق ورودی پیامهای نوشتاری برخلاف سایر روش های بازاریابی مکانی است که عمدتا برای خانواده، دوستان و مخاطبین شخصی در نظر گرفته شده و فاقد پیام های ناخواسته است، وقتی مشتری به شما اجازه می دهد از این طریق وارد فضای شخصی او شوید یک امتیاز محسوب می شود، چرا که شما به مشتری نزدیک هستید و راحت تر می توانید صدای خود را به گوش مشتری برسانید.  

10 نکته ی مهم در بازاریابی پیامکی موثر

اگر می خواهید بازاریابی پیامکی شما بازخورد موثر و مناسبی داشته باشد باید برای ارسال هر پیام استراتژی داشته باشید. متن های ضعیف یا زمانبندی بد به راحتی می توانند مشتریان شما را ناراحت یا عصبانی کنند، برند شما را ضعیف نشان دهند و مشتری را به لغو اشتراک شما تشویق کنند. نکات زیر درراستای بازاریابی پیامکی به شما کمک می کند که کار را با خطای کمتری پیش ببرید:

بازاریابی پیامکی




  1. یک لیست ازمشتریان واجد شرایط بسازید

اولین قدم در هر کمپین بازاریابی پیامکی ساخت لیست مخاطبین است. اما شما هر کسی را در این لیست لازم ندارید. شما مشترکانی واجد شرایط می خواهید که واقعاً علاقه مند به دریافت محتوا، پیشنهادات و تبلیغات شما هستند. چطورمشترکان واجد شرایط را پیدا کنیم؟ می توانید با ارسال یک پیامک یا ایمیل اولیه ازمشتریان بخواهید که اگر مایل به دریافت خدمات شما هستند شماره ی خود را ارسال کنند یا کد خاص شما را پیامک کنند تا اشتراک پیامک های تبلیغاتی شما را بگیرند. از ایده های زیر می توانید برای گسترش کمپین بازاریابی پیامکی خود استفاده کنید. ارسال ایمیل تبلیغاتی اولیه برای اعلام حضور وارسال کد شخصی جهت گرفتن آشنایی و اشتراک پیامک های تبلیغاتی شما. ارسال عکس در شبکه های اجتماعی. شما می توانید یک عکس با مشخصات خود به اشتراک بگذارید، یا برند خود را در آن مطرح کنید و ازدیگران بخواهید این عکس را لایک کنند یا عکس را با هشتگ برند شما به اشتراک بگذارند، به این شکل شما مخاطبان واجد شرایطی که به شما علاقه دارند را پیدا خواهید کرد. سایت های پربازدید معمولا بنرهای تبلیغاتی دارند، یکی از بهترین راه های شناخته شدن تبلیغ در این بنرها است. یک مسابقه طراحی کنید، به طور مثال می توانید به هر کس که به کمپین بازاریابی پیامکی شما پیوست ده درصد تخفیف بدهید. چاپ آگهی در مجلات پر فروش یا چاپ پوستر و بروشورو پخش کردن آن در شهر می تواند از روش های خوب برای جذب مخاطب اولیه باشد.  


  1. مشترکان خود را دسته بندی کنید

از آنجایی که در بازاریابی پیامکی موثر بهتر است شما پیام های شخصی ومنحصر به فرد برای مشتریان بفرستید، باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید. بسته به اهداف بازاریابی پیامکی خود می توانید لیست مخاطبین را بر اساس اطلاعات جمعیتی، موقعیت مکانی و علایق به گروه های مختلف تقسیم کنید. یک روش آسان برای دسته بندی مشترکین استفاده از کلید واژه های ثانویه است. بعد از اینکه مخاطبین با یک کلمه کلیدی اصلی در کمپین شما شرکت کردند می توانید یک برنامه ی خودکار تنظیم کنید که از آنها بخواهد خودشان را با یک کلمه کلیدی ثانویه تقسیم کنند. به طور مثال اگرشما یک لباس فروشی بزرگ دارید و در تاریخ خاصی قصد دارید لباس های بچگانه را حراج کنید بهتر است بدانید مخاطب شما در چه رنج سنی است و یا قبلا از شما برای فرزندش خرید کرده یا خیر. اگر قصد حراج یا معرفی لباس های جدید مردانه ی خود را دارید، بهتر است پیامک تبلیغاتی شما فقط برای آقایان ارسال شود.

بازاریابی پیامکی




  1. ارائه پیشنهادات منحصر به فرد و قابل توجه

آنچه که در بازاریابی پیامکی موثر ارائه می دهید باید تاثیر گذار و جالب توجه باشد. ارائه ی تخفیف پنجاه درصد، ارائه ی یک کالای خاص و کمیاب، پیشنهادات سرگرم کننده و حتی اطلاع رسانی برگزاری مراسم خاص می تواند گزینه هایی باشد که نظر مخاطب را جلب نماید.  


  1. قدردانی ازوفاداری مشتریان بازاریابی پیامکی

میتوانید به مشتریان قدیمی تر در صورت داشتن اشتراک پیامکی شما تخفیف های بیشتری بدهید و از همراهی آنها تشکر کنید.  


  1. پیام های واضح و کوتاه بسازید

وقت مشتری ارزشمند است در نتیجه در کوتاه ترین کلمات باید بیشترین منظور را برسانید. در کوتاه ترین جملات بگویید چه محصولی با چه تخفیف و پیشنهاد ویژه ای برای مشتری دارید. از کلمات ساده و صریح استفاده کنید.  


  1. در زمان مناسب پیامک ارسال کنید

مسئله زمان در ارسال پیامک های تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارد که متاسفانه اغلب نادیده گرفته می شود. شما نباید هر ساعت روز و در هر زمانی که مایل بودید برای مشتری پیامک بفرستید. پایان شب، روزهای شلوغ یا قبل از تعطیلات زمان های مناسبی برای مخاطب قرار دادن مشتری نیست.  


  1. اهمیت بازه ی زمانی در بازاریابی پیامکی

همانطور که مهم است در چه زمانی پیامک را ارسال کنید، مهم است که به مشتری بگویید استفاده از تخفیف یا پیشنهاد ویژه ی شما محدودیت زمانی دارد.  


  1. بهینه سازی بازاریابی پیامکی موثر

مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، شما همیشه باید در تلاش برای پیشرفت باشید و برای به دست آوردن بیشترین بازده، از سرمایه و یادگیری برای فعالیت های بعدی باید برنامه ریزی کنید. بعد از ارسال هرپیامک به نتایج آن دقت کنید و جامعه هدف را اصلاح، حذف و بهینه کنید.  


  1. شناسایی موفقیت ها

همانطور که در حفظ سرمایه حذف فعالیت های بیهوده و ناموفق اهمیت دارد، باید دقت کنید که چه کارهایی بازده تبلیغات شما را بالا برده است تا بتوانید از همان مسیر برای موفقیت بیشتر استفاده کنید.  


  1. سرویس بازاریابی پیامکی موثر و مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب سرویس بازاریابی پیامکی موثر و مناسب به شما کمک می کند که هم در هزینه ها صرفه جویی کنید هم بیشترین بهره وری را داشته باشید. بهتر است سرویس شما در تعداد پیامک ارسالی محدودیت نداشته باشد یا بتوانید متن های پیش فرض در بازه ی زمانی مشخص به صورت اتوماتیک ارسال کنید.