sms marketing چیست و چطور کار می کند؟

مدیر فنی یکشنبه 1399/08/18


هر کسب و کاری دوست دارد که از طریق بازاریابی با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کند. این حرف گفتنش آسان است ولی از حرف تا عمل،سنگ های زیادی سر راه قرار دارد. وسعت دنیای دیجیتال همیشه در حال تغییر است واین تغییرات دسترسی مخاطبان را بیشتر از گذشته کرده است. اما بسیاری از بسترهایدیجیتال و رسانه های اجتماعی چالش های زیادی دارند. آیا به دنبال گسترش دامنه بازاریابی خود هستید؟ آیا سعی می کنید بدون اینکه سختی زیادی بکشید و در این مسیر کوه بکنید، با مصرف کنندگان بیشتری ارتباط برقرار کنید؟ در این صورت، ممکن است بخواهید sms marketing رادر نظر بگیرید.  

sms marketing چیست؟

sms marketing یکی از راه های بازاریابی برای دستیابی به مشتریان بالقوه شما است، طوری که همچنان در جریان خدمات شما بمانند. به زبان ساده، با sms marketing از پیام های متنی و اس ام اس برای برقراری ارتباط و بازاریابی با مشتریان استفاده می شود.

مبانی  sms marketing

شما احتمالاً قبلاً بخشی از مخاطبین یک کمپین پیامکی بوده اید. اما بیایید نگاهی سریع به اصول و اصطلاحات این شکل از بازاریابی بیندازیم. کمپین اس ام اسی حول یک کلمه کلیدی و کد کوتاه می چرخد. افراد برای شرکت در یک کمپین، پیامکی را همراه با کلمه کلیدی و کد کوتاه دریافت خواهند کرد. می توانید در ادامه پیامک، مخاطب را به یک سایت و لینک هدایت کنید یا از آنها در جواب، بخواهید که یک کد یا عدد ارسال کنند. برای مثال اگر فروشگاه لباسی با اسم ارغوان دارید، چنین پیامی می فرستید:

نارنجی های پاییز رو دیدی؟ فروشگاه ارغوان جدیدترین لباس های پاییزی در طرح و رنگهای مختلف را درتخفیف 30 درصد به فروش گذاشته است. برای دریافت کد تخفیف و مشاهده محصولات روی لینک زیر کلیک کنید.


آیا sms marketingجواب می دهد؟

جواب شما به این سوال چیست؟ پیامک هاییکه به تلفن شما ارسال می شود را می خوانید؟ همین مثالی که در بالا زدیم را امتحانکنیم. تا انتها خواندید؟ کارساز بودن sms marketing غیر قابل انکار است. اما سوال اینجاست که این نوع بازاریابی چقدر موثر است؟ 64  درصد از مصرف کنندگان مدرن فکر می کنند که کسب و کارها باید بیشتر از پیام کوتاه استفاده کنند. کسب وکارها به این شکل از بازاریابی روی آورده اند چرا که راهی سریع، کارآمد و ارزان برای دسترسی به مخاطبان هدف است. در مقایسه با سایر کمپین های بازاریابی،هزینه sms marketingخیلی کمتر است.

sms marketing


چرا  sms marketing موثر است

در دنیای امروز تقریباً همه به تلفن همراه دسترسی دارند و البته وابسته هم هستند! بیشتر مردم مقدار قابل توجهی از وقت خود را صرف همین گوشی های هوشمند می کنند. این میزان از ارتباط با گوشی تلفن در طول سالهای اخیر بی سابقه است. این موضوع به این معناست که فرصت خوبی وجود دارد تا پیامک های شما به مشترکان مورد نظرتان برسد. به این فکر کنید که هر مخاطب بعد از روشن شدن صفحه گوشی یا شنیدن صدای "دینگ" گوشی چقدر طول میکشد تا گوشی اش را چک کند؟ تعامل در بین سایر موارد بازاریابی می تواند کم باشد: بیلبوردها ، تبلیغات رادیویی، حتی بازاریابی از طریق ایمیل. اما لازم نیست زیاد نگران تعامل با sms marketing باشید. مخاطبتان به اندازه یک متن با شما فاصله دارد.  

sms marketing


پیام کوتاه بهترین روش های بازاریابی

ممکن است همین حالا وسوسه شده باشید که چند پیام متنی را به لیست مشترکان خود بفرستید ... اما دست نگه دارید. قبل از کلیک بر روی دکمه ارسال، ادامه مطلب را هم بخوانید تا راهکارتان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. شما باید از نحوه برخورد درست با مخاطبتان در این روش از بازاریابی آگاه باشید. هیچ کس دوست ندارد که بی وقفه پیام تبیلغاتی دریافت کند. مشتری هر چقدر هم وفادار باشد، اگر او را با پیام و اس ام اس های زیاد آزار دهید، برای همیشه از دستش خواهید داد. هر کسب و کاری متفاوت است، اما بیشتر کسب و کارها هفته ای یکبار پیام متنی ارسال می کنند و برخی چند بار در روز - حول یک رویدادخاص. همچنین باید حواستان به زمان ارسال باشد.اگر صبح خیلی زود پیام ارسال کنید، پیامتان نادیده گرفته می شود یا فراموش می شود. ارسال پیام در اواخر شب هم صورت درستی ندارد. البته، تمام این مسائل به نوع کسب وکار بستگی دارد. اما خب طوری نباشد که برای تبلیغ باشگاه ورزشی تان شب جمعه پیام دهید! یادتان باشد که به وقت مردم احترام بگذارید

چند نکته در مورد  sms marketing

برای تعامل با افرادی که در لیست بازاریابی متنی شما هستند، وقت بگذارید. بهترین راه برای ایجاد تعامل خوب، تقویت متنی است که برای مخاطبتان قرار است ارسال کنید. به این فکر کنید که مخاطبتان پیام را می خواند و شما همین چند ثانیه را فرصت دارید که او را تحت تاثیر قرار دهید. چند نکته درباره این موضوع وجود دارد: همیشه به مشتریان خود اطلاع دهید که چه کسی پیامک را ارسال می کند. حتی اگر جذاب ترین و خاص ترین متن دنیا را هم فرستاده باشید، اما تا وقتی خودتان را معرفی نکنید این پیام به هیچ دردی نمی خورد. متن را با یک ترکیب کلمات جذاب شروع کنید تا نظر مخاطبتان را جلب کنید. ما برای مثالمان از جمله معروف رادیو چهرازی کمک گرفتیم و این آشنایی با جمله برای مخاطب جذاب به نظر می رسد. در ادامه توضیحی برای پیامتان بدهید واطلاعاتی کامل و مفید را به مخاطب ارائه بدهید. می توانید در ابتدای متن یک اضطرار برای عمل ایجاد کنید. جمله ای مثل " فقط تا پایان مهر ماه فرصت دارید"می تواند گزینه خوبی باشد. همچنین باید در انتهای همه متن ها، فراخوان عمل درج کنید. این کار مشتریان شما را ترغیب به اقدام و حرکت به سمت کانال فروش شما می کند. جمله ای مثل: "روی لینک زیر کلیک کنید" محتوای شما باید چیزی باشد که در واقع برای مشتریان شما ارزشمند است. خیلی کم پیش می آید کسی وسط بهار به فکر لباس پاییزی باشد. همچنین متن های مربوط به تخفیف، تبلیغات یا مراسم قرعه کشی جزو گزینه های جذاب است. در نهایت باید خاطر نشان کنیم که هیچ راهی برای برگردان اس ام اس اشتباه نیست. به یاد داشته باشید که به مخاطبتان احترام بگذارید و راههای لغو ارسال پیامک هم برای او در نظر بگیرید.

sms markrting

 

طرح  sms marketingشما

به یاد داشته باشید sms marketing راهی عالی برای افزایش تعامل مشتری، ارتقا وفاداری مشتری و افزایش درآمد برای کسب و کار شماست! اگر برای ادامه کسب و کارتان به سیستم smsmarketing احتیاج دارید با ما در تماس باشید. تیم هما با ارائه بسته های متفاوت و مقرون به صرفه پیام کوتاه، دریچه ای عالی برای تبلیغات متنی را در اختیار شما می گذارد.