جذب مشتری با پنل اس ام اسی

مدیر فنی یکشنبه 1399/08/18

استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه برای مشتریان یکی از رایج ترین روش های تبلیغات است. گوشی تلفن همراه یک وسیله ی شخصی است که امروزه افراد به آن علاقه دارند و جزئی از بدن فرد محسوب می شود، ارتباط گرفتن با مخاطب از طریق پیام کوتاه یک روش تضمین شده برای تبلیغ و اطلاع رسانی است زیرا در همه ی ساعات روز به مخاطب دسترسی دارید و 90 درصد اوقات افراد در 1 دقیقه ی اولیه پیامک های خود را چک می کنند. استفاده از پنل اس ام اسی یک راه سریع و ارزان برای تبلیغات است.

پنل اس ام اسی


پنل اس ام اسی چگونه کار می کند؟

پنل اس ام اسی یک درگاه پیام کوتاه است که با استفاده از کامپیوتر و به صورت آنلاین تعداد زیادی پیامک با محتوای دلخواه شما را برای افراد مختلف ارسال می کند. استفاده از پنل اس ام اسی و ارسال پیام کوتاه یکی از بهترین روش های ارتباط با مشتری است زیرا ارتباط از طریق تلفن همراه بین شما و مخاطب تعامل ایجاد می کند و نیز محدودیتی برای ارسال پیام و ارائه ی محتوای متنوع ندارید. استفاده از پنل اس ام اسی این امکان را به شما می دهد که در کوتاهترین زمان ممکن با تعداد زیادی از مخاطبان ارتباط برقرار کنید و با توجه به امکانات سامانه ی پیامکی می توانید پیگیری کنید که پیام شما به مخاطب رسیده است یا خیر. یک فروشنده ی خوب از اهمیت ارتباط مداوم با مشتری با خبر است زیرا باعث تثبیت برند خواهد شد و ارسال پیام کوتاه در بازه ی مشخص امکان ایجاد ارتباط مداوم و دو طرفه را برای شما فراهم می کند، علاوه بر این بازاریابی پیامکی بسیار مقرون بصرفه تر از سایر اشکال تبلیغ و بازاریابی است.  

پنل اس ام اسی


تبلیغات هدفمند با استفاده از پنل اس ام اسی

برای استفاده هر چه بیشتر از امکانات پنل اس ام اسی بهتر است مخاطب خود را شناسایی کنید. تبلیغات شخصی سازی شده بر اساس نوع مشتری و نیازهای او همیشه بیشترین تاثیر را دارد و در بازاریابی پیامکی شناخت مخاطب هدف تاثیرگذاری تبلیغ را بیشتر خواهد کرد. مشخص کردن مخاطب هدف این امکان را برای شما فراهم می کند تا از صرف انرژی برای یک کل ناشناس دست بردارید و تمام تمرکز و توجه خود را برای جلب رضایت و شناخت نیاز های گروه مورد نظر صرف کنید. بهتر است قبل از ارسال پیامک انبوه مخاطب خود را بر اساس معیارهای مختلف مثل جنسیت، سن، جغرافیا و میزان تحصیلات دسته بندی کنید. به طور مثال بهتر است پیامک تبلیغاتی خود را برای فروش لباس زنانه به آقایان ارسال نکنید و یا اگر محصولات شما مناسب نوجوانان است برای سالمندان پیامک تبلیغاتی ارسال نکنید. فیلتر کردن مخاطب بازده تبلیغات شما را بیشتر می کند و پس از مدتی اگر بازخورد شما از تبلیغات مثبت باشد اشتیاق بیشتری برای پیشرفت و رفع نقایص خواهید داشت.

اصول بازاریابی با پنل اس ام اسی

اگر از یک پنل اس ام اسی استفاده می کنید اما هنوز به اندازه ی دلخواه پیشرفت نداشتید احتمالا اصول اولیه ی بازاریابی پیامکی را رعایت نمی کنید. در گام اول باید از خود بپرسید آیا محتوای شما جذاب هست؟ مخاطب مشتاق می شود پیامک های تبلیغاتی شما را بخواند؟ آیا در پیام های خود احساسات مخاطب را تحریک می کنید؟ پیامک های شما چه چیزی بر مخاطب اضافه می کند؟

  • شخصی سازی
از نکات اصلی موفقیت یک کمپین پیامکی شخصی سازی محتوای ارسالی است، به این معنا که بهتر است بدانید نام مشتری چیست و یا خریدار چه محصولی است. یکی از بهترین روش های جذب مخاطب به کمپین پیامکی دعوت از مشتریان فعلی به کمپین است، به این صورت که هنگام خرید از مشتری بپرسید آیا مایل هست پیامک های تبلیغاتی شما را دریافت کند؟ اگر پاسخ بله بود شما گام بزرگی در راستای جذب مشتری برداشته اید. زمانی که مخاطب آگاهانه شماره ی خود را وارد پنل اس ام اسی شما می کند به این معنا است که با رضایت پیامک های شما را دنبال می کند و شما می توانید با ارسال پیام در روز تولد و اختصاص تخفیف ویژه برای او احساس خاص بودن را در مشتری ایجاد کنید و او را به یک مشتری دائم تبدیل کنید. اگر مشتری خریدار یک برند از لوازم آرایش است می توانید با ارسال پیامک موجودی جدید آن برند به مشتری بگویید که به نیازهایش توجه دارید در نتیجه این توجه به ایجاد حس اعتماد و در نهایت خرید منجر می شود.

  • تولید محتوای مفید
اگر پیامک شما این حس را منتقل کند که تنها قصد فروش دارید ممکن است پس از مدتی مخاطب دیگر پیام های شما را مطالعه نکند در نتیجه بهتر است محتوای خود را ارزشمند کنید. یکی از روش های تولید محتوای مفید اطلاع رسانی در مورد جدیدترین محصولات مرتبط با کسب و کار شماست. شما می توانید جدیدترین برند لوازم آرایش یا نحوه ی استفاده از یک محصول را به عنوان محتوای ارزشمند به مخاطب معرفی کنید در این صورت ممکن است مخاطب مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارد در نتیجه بدون صرف هزینه ی بیشتر می توانید مخاطبان بیشتری پیدا کنید.

  • ارتباط مداوم
مهترین مزیت استفاده از پنل اس ام اسی این است که شما می توانید در فواصل مشخص به صورت هوشمند با مخاطب ارتباط برقرار کنید و با داشتن یک ارتباط مداوم خود را در ذهن مشتری تثبیت کنید. ارسال پیامک در مناسبت های خاص، یادآوری روزهای ملی، اطلاع رسانی و ارائه پیشنهادات ویژه از روش هایی است که می توانید با مشتری در تعامل باشید.

  • زمان مناسب
باید با مشتری در تعامل باشید و علاوه بر ارائه ی تخفیف و پیشنهادات هیجان انگیز با محتوای مناسب مخاطب را در ارتباط نگه دارید اما تمام این موارد اگر در زمان درست انجام نشود ممکن است برای مخاطب ایجاد مزاحمت کند و به راحتی اشتراک کمپین پیامکی شما خارج شود. بهتر است پیامک های تبلیغاتی خود را در ساعات اداری ارسال کنید، دقت کنید در تعطیلات آخر هفته و زمان استراحت پیامی ارسال نکنید زیرا هیچکس مایل نیست با صدای پیامک تبلیغاتی از خواب بپرد. استفاده از یک پنل اس ام اسی یک روش قدیمی اما کارآمد برای جذب مخاطب جدید و حفظ مشتری قدیمی است اما باید قواعد استفاده از آن را بیاموزید و دقت کنید شما رقبایی دارید که آنها نیز در این حوزه فعالیت می کنند در نتیجه همواره باید محتوای تولیدی خود را به روز و جذاب نگه دارید و با ارائه ی پیشنهادات ویژه، برگزاری مسابقات و ترکیب کردن بازاریابی پیامکی با روش های دیگر بازاریابی همواره با مخاطب در ارتباط باشید.