3 اصل برای نوشتن متن بازاریابی پیامکی موثر

مدیر فنی شنبه 1399/09/15

سالهاست که سیستم پیامدهی sms marketing به عنوان موفق ترین روش بازاریابی و تبلیغات شناخته می شود. از مهمترین دلایل محبوبیت بازاریابی پیامکی نرخ موفقیت بالا و اثرگذاری آن بر مخاطب است. البته برای اینکه بتوانید یک کمپین پیامکی موفق طراحی کنید نیاز است که نکات بسیاری را در نظر داشته باشید. نکاتی مانند در نظر گرفتن رضایت مشتری برای عضویت در کمپین پیامکی و یا دقت در زمان ارسال یک پیامک زیرا هیچکس مایل نیست نیمه شب یا صبح زود با صدای پیامک تبلیغاتی از خواب بیدار شود. یکی از مهمترین نکاتی که باید در ارسال یک پیامک تبلیغاتی در نظر داشته باشید نوشتن متن بازاریابی پیامکی است. در واقع متن پیام شما معرف شما، کسب و کار شما و عامل جذب مخاطب است. برای اینکه مخاطب مشتاق به خواندن پیام تبلیغاتی شما شود باید نکاتی را در نظر داشته باشید و ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم به ذکر این نکات بپردازیم.

متن بازاریابی پیامکی





  1. هدف خود را مشخص کنید




قبل از ارسال پیامک بهتر است هدف خود را مشخص کنید. در قدم اول برای نوشتن متن بازاریابی پیامکی باید بدانید که از بیان و ارسال آن چه هدفی دارید. قصد دارید فرآیند ارسال را اطلاع رسانی کنید، یک سفارش را تایید کنید و یا یک کوپن تخفیف به مخاطبان خود هدیه دهید؟ شما می توانید با استفاده از پیامک قرارهای از پیش تعیین شده را به مخاطب خود یادآوری کنید و یا به طور مرتب تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ی خود را به مشتریان اطلاع رسانی کنید اما باید در نظر داشته باشید برای هر ارتباطی متن بازاریابی پیامکی شما باید ویژگی هایی داشته باشد.

به طور مثال پیام حاوی اطلاعات بروزرسانی و یا یادآوری ها باید کوتاه و مختصر باشد. در عین حال باید در پیام خود نکاتی مانند آدرس، زمان و سایر نکاتی که ممکن است مخاطب به دانستن آن نیاز داشته باشد ذکر کنید.

برای اینکه مخاطب را با ارسال یک پیامک درگیر کنید نیاز است که یک ارتباط دو طرفه با او برقرار کنید. در نتیجه بهتر است پیام های شما همواره یک راه ارتباطی به مخاطب ارائه کند. به طور مثال می توانید از مخاطب بخواهید اگر مایل به دریافت کوپن 30 درصد تخفیف است کد اشتراک خود را ارسال کند. علاوه بر این اشتراک گذاری لینک شبکه های اجتماعی و یا یک محصول خاص یک روش مناسب برای برقراری یک ارتباط دو طرفه است.

اگر قصد دارید یک پیام برای اطلاع رسانی تخفیف های خود ارسال کنید بهتر است پیام شما واضح، دقیق و با ذکر قیمت یا درصد تخفیف باشد. در واقع مشتری به محض باز کردن پیام شما باید بداند قرار است چه چیزی را با چه قیمتی خریداری کند.


  1. مخاطب هدف خود را بشناسید




دومین و شاید مهمترین عنصر در نوشتن متن بازاریابی پیامکی شناسایی مخاطب هدف است. شناسایی مخاطب هدف مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. اگر بتوانید دایره ی مخاطبان خود را به کسانی که احتمال خرید آنها بیش از 50 درصد است افزایش دهید خواهید دید چطور بازاریابی پیامکی شما موفق عمل می کند. با محدود کردن دایره ی مخاطبان می توانید تمرکز بیشتری بر روی افزایش کیفیت و جذب مخاطب کم اما واقعی خود داشته باشید.

متن بازاریابی پیامکی شما باید مناسب سن و نیاز مخاطب باشد در نتیجه باید بدانید قصد دارید چه کسی را خطاب قرار دهید. گروه سنی 16 تا 24 سال همیشه در تولید زبان جدید پیشرو بوده اند پس اگر مخاطب هدف شما در این بازه ی سنی قرار دارد بهتر است با زبان راحت تری با آنها ارتباط برقرار کنید. البته لحن پیام شما نشان دهنده ی برند و سطح حرفه ای بودن شماست و نباید خیلی عامیانه و یا مبتذل به نظر برسد. سعی کنید در دام جدا کردن استفاده از زبان بر اساس جنسیت نیفتید. مطالعات جدید نشان داده است که مردم به کسب و کارهایی که در تبلیغات خود جنسیت زده عمل می کنند چندان روی خوش نشان نمی دهند. پس اگر شما ارائه دهنده ی کالایی هستید که مخصوص جنسیت خاصی نیست بهتر است در تبلیغات خود این بی طرفی را رعایت کنید.

متن بازاریابی پیامکی




  1. متن بازاریابی پیامکی خود را شخصی سازی کنید


نکته آخر در نوشتن متن بازاریابی پیامکی این است که محتوای خود را تا حد ممکن شخصی سازی کنید. برای اینکه موفق شوید مخاطب را ترغیب کنید که پیام شما را باز و مطالعه کنید باید این حس را در او ایجاد کنید که این پیام مخصوص تو است. اگر این حس را به مشتری القا کنید که خاص است و شما توجه ویژه ای به او دارید باعث می شود مشتری نسبت به شما احساس صمیمت و اعتماد داشته باشد. همانطور که قبلا گفتیم جلب اعتماد مشتری رمز فروش است. اگر بتوانید پیام خود را با ذکر نام مخاطب شروع کنید دیگر او حس نخواهد کرد که فقط عضوی از یک لیست بلند بالا برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. علاوه بر این استفاده از نام مشتری موجب برانگیختن حس کنجکاوی او برای باز کردن پیامک نیز می شود. اگر بتوانید وقت خرید از مشتریان خود علاوه بر شماره تماس، تاریخ تولد او را نیز بپرسید و در جایی نگه داری کنید می توانید به مناسبت تولد او یک پیام تبریک یا یک تخفیف ارائه کنید و خواهید دید این کار تا چه میزان در تبدیل او از یک مشتری عادی به یک مشتری وفادار تاثیرگذار است.