12 نکته در مورد فواید سئو برای سایت

مدیر فنی سه‌شنبه 1399/09/25

اجازه دهید در ابتدای بررسی فواید سئو به سوال سئو چیست بپردازیم. سئو مجموعه ی تکنیک هایی است که شما می توانید با استفاده از آن رتبه ی سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. این این روش ها به طور کلی موجب افزایش کیفیت و کمیت میزان بازدید سایت شما و جذب ترافیک بیشتر با استفاده از نمایش در نتایج سرچ در موتورهای جستجو خواهد شد. اگر هنوز در مورد تاثیرگذاری سئو بر پیشرفت کسب و کار آنلاین خود شک دارید بهتر است همراه با ما نکات زیر را در مورد فواید سئو مطالعه کنید.

فواید سئو



چند مورد از فواید سئو برای سایت




  1. افزایش ترافیک با جذب مخاطب هدف




اجرای دقیق تکنیک های سئو به شما کمک می کند که بتوانید صدای خود را به طور مشخص و دقیق به مخاطب هدف برسانید. کاربری که در موتورهای جستجو به دنبال جواب سوال خود و یا خرید یک محصول است اگر شما را به عنوان یک منبع معتبر و یا فروشگاه خوب و قابل اعتماد بشناسد شما موفق به جذب او و افزایش فروش خواهید شد. تمرکز و جذب مخاطب هدف موجب کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف وقت و سرعت بیشتر در کسب درآمد خواهد شد پس اهمیت آن را فراموش نکنید.


  1. یک روش تبلیغاتی کم هزینه




سئو یکی از روش های محبوب تبلیغات مستمر بدون پرداخت هزینه ی زیاد و بدون تاریخ انقضا است. ممکن است نیاز باید شما به طور مداوم 2 ماه مشغول تولید محتوا باشید اما بازده این محتوا محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید با استفاده از آن تا 1 یا 2 سال بعد مخاطب جذب کنید. در واقع این ویژگی یکی از مهمترین فواید سئو برای صاحبان کسب و کار آنلاین است.


  1. پیشی گرفتن از رقبا




یکی از فواید سئو که نمی توان آن را نادیده گرفت و یا انکار کرد محبوبیت آن برای بازاریابان است. سایت های بهینه سازی شده از نظر سئو مطمئناً مشتریان بیشتری نسبت به سایت هایی که سئو را نادیده گرفته اند، جذب می کنند. در نتیجه با این رویکرد شما همواره یک گام از سایر رقبای خود جلوتر خواهید بود.


  1. بهبود تجربه کاربر




باید گفت یکی از مهمترین فواید سئو بهبود تجربه کاربر است. سئو به ایجاد یک وب سایت کاربر پسند، راحت، روان و با سرعت بالا کمک می کند. و این ویژگی ها نه تنها موجب ارتقا رتبه ی سایت در موتورهای جستجو می شوند بلکه با ایجاد یک حس خوب در مخاطب آنها را جذب کرده و کمک می کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند که هم از نظر الگوریتم گوگل و هم از نظر موفقیت در فروش بیشتر اهمیت بسیاری دارد.


  1. افزایش نرخ تبدیل




با توجه به نکاتی که قبلا ذکر شد ارائه یک محتوا خوب به همراه یک فضای کاربر پسند به شما کمک می کند شرایط را برای جذب مخاطب و تبدیل آن از یک کاربر ساده به مشتری وفادار فراهم کنید. علاوه بر این اگر شما موفق شوید در بازدید اول کاربر را جذب کنید می توان به بازگشت او و به اشتراک گذاشته شدن بیشتر شما توسط او امیدوار بود که این امر مساوی با افزایش نرخ بازدید و تبدیل سایت شما است.


  1. برند سازی




برند سازی یک فعالیت هزینه بر و طولانی مدت برای هر کسب و کاری است. اما بهینه سازی سئو سایت یک روش خوب و کم هزینه برای برند سازی است. ارتقا رتبه ی سایت در موتورهای جستجو و دیده شدن نام شما در اولین نتایج جستجوی کاربران موجب اعتماد سازی، بیشتر دیده شدن و شناخته شدن شما می شود.


  1. کاهش هزینه ها




یکی از بهترین فواید سئو کاهش هزینه ها به طور کلی است. زمانی که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو ارتقا پیدا کند دیگر نیاز چندانی به انجام تبلیغات مختلف ندارید زیرا مخاطب با اولین جستجوی خود شما را به عنوان یک فروشگاه معتبر و یک منبع اطلاعاتی خوب پیدا می کند.


  1. افزایش مشتریان حضوری




اگر علاوه بر یک فروشگاه آنلاین یک فروشگاه واقعی نیز دارید و مایلید مشتریانی که حضوری به شما مراجعه می کنند را افزایش دهید بهبود سئوی سایت در اینجا نیز کارآمد خواهد بود. یکی دیگر از فواید سئو این است که به عنوان تبلیغات عمل کرده و به محض اینکه یک کاربر شما در موتورهای جستجو به دنبال یک فروشگاه مرتبط با کسب و کار شما بگردد، سایت شما را معرفی خواهد کرد در نتیجه شما می توانید میزان مشتریان حضوری خود را به راحتی با ثبت سایت در گوگل و ارتقا سئو افزایش دهید.


  1. افزایش اعتبار




هر چه سئوی شما بهتر باشد بیشتر در موتورهای جستجو به کاربر پیشنهاد می شوید، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند، موفق به فروش بیشتری خواهید شد و در نتیجه با افزایش ترافیک و زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند می توانید رتبه ی بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید و این چرخه ی پیشرفت به این شکل ادامه خواهد داشت و در نهایت موجب افزایش اعتبار برند شما خواهد شد. افزایش اعتبار یک کسب و کار مساوی با اعتماد بیشتر و اعتماد بیشتر مساوی با فروش بیشتر است.


  1. افزایش بهره وری فعالیت های بازاریابی آنلاین




فعالیت های بازاریابی آنلاین به طور کلی به هم وابسته اند و یکی از اثرگذارترین فواید سئو در چرخه ی این فعالیت ها است. یکی از مهمترین روش های بازاریابی آنلاین، بازاریابی تولید محتوا است و سئو نقش اساسی در استراتژی های این سبک از بازاریابی دارد.


  1. جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی




یکی دیگر از فواید سئو این است که هر چه برند شما شناخته تر شود مخاطبان بیشتری در شبکه های اجتماعی شما را دنبال خواهند کرد.


  1. بازاریابی طولانی مدت




برای اینکه موفق شوید با بهبود سئو رتبه ی بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید تقریبا 6 ماه زمان لازم است اما باید گفت این سبک از بازاریابی طولانی مدت تاثیرات مثبت طولانی مدتی نیز برای شما خواهد داشت.

از دیگر فواید سئو می توان به قابلیت پیگیری و بررسی میزان موفقیت و پیدا کردن علل عدم موفقیت است. سئو به شما کمک می کند با اجرای استراتژی های خاص متوجه شوید چه چیزی بیشتر مورد علاقه ی مخاطب است تا با تمرکز بر آن نقاط قوت خود را تقویت کنید.