راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

امروزه همه مایلیم کارهای خود را با سرعت هر چه بیشتر انجام دهیم و اینترنت این امکان را برای ما فراهم کرده است. خرید اینترنتی یک روش محبوب برای انتخاب راحت تر و خرید سریع تر است که این روزها بسیار مورد توجه قرار دارد. اگر صاحب یک کسب و کار هستید و مایلید بدانید چطور می توانید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. فروش آنلاین به شما کمک می کند که مشتریان جدید پیدا کنید و به کسب و کار خود رونق بدهید و ما سعی داریم در ادامه پیشنهاداتی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به شما ارائه دهیم.

فروشگاه آنلاین


نکاتی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی


  1. اسم




اولین قدم برای ساخت یک سایت فروشگاه اینترنتی موفق انتخاب یک اسم برای برند و آدرس آن است. داشتن یک اسم خوب، کوتاه، به یادماندنی و خلاق مهمترین کاری است که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید انجام دهید زیرا اسم و برند شما اولین نقطه ی برخورد با مخاطب است و اگر به اندازه ی کافی خوب نباشد تاثیرگذار نخواهد بود. برند و آدرس اینترنتی شما وجه تمایز شما با سایر رقبا است پس باید برای انتخاب آن دقت کنید. آدرس اینترنتی شما باید کوتاه و گویای نوع محصولات شما باشد.

 


  1. محصولات




مهم است که بدانید قصد دارید چه چیزی در فروشگاه اینترنتی خود بفروشید. به طور کلی می توان محصولات را به دو دسته ی معمولی و خاص تقسیم کرد. محصولات معمولی چیزهایی هستند که در همه ی فروشگاه ها به راحتی پیدا می شوند و محصولات خاص محصولاتی نایاب با برند خاص، قدیمی و دست ساز هستند که به صورت معدود ارائه می شوند. البته واضح است که محصولات خاص و منحصر بفرد بهترین فروش را دارند و می توانند وجه تمایز شما با سایر فروشگاه های اینترنتی باشند. فروش محصولات سفارشی، دست ساز و قدیمی به شما کمک می کند مشتریان خاص و مشتاق را جذب کنید و بتوانید فروش خود را به طور کلی بالا ببرید.

 


  1. توانایی فروش




فروختن یک محصول در اینترنت به نظر کار چندان سختی نیست اما باید فاکتورهای زیادی را برای فروش و رسیدن به سود در نظر بگیرید. اگر قصد دارید محصولی را بفروشید باید از سالم، تمیز و قابل استفاده بودن آن مطمئن شوید. اگر محصول شما شکستنی یا فاسد شدنی است و برای نگهداری از آن نیاز به فضای خاصی دارید بهتر است از قبل به آن فکر کنید. حجم و وزن محصولات را هنگام فروش در نظر بگیرید زیرا تاثیر مستقیمی بر هزینه های پستی دارد و اگر هزینه ی پست را دقیق پیش بینی نکنید از سود نهایی شما کم خواهد شد. قبل از اقدام به خرید یا تولید محصول مورد نظر بهتر است با بررسی وضعیت رقبا تصویر دقیقی از بازار فروش و نیازهای مخاطب داشته باشید.

فروشگاه آنلاین





  1. طراحی سایت فروشگاه آنلاین




پس از اینکه متوجه شدید مایلید چه محصولی را چگونه به فروش برسانید باید به طراحی یک سایت جذاب فکر کنید که میزبان کاربران و مشتریان شما باشد. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی سودآور به یک سایت با طراحی هوشمند نیاز دارید که کاربر بتواند در آن به راحتی محصول مورد نظر خود را جستجو کند. طبق تحقیقات 93 درصد از کاربران بر اساس ظاهر یک سایت تصمیم می گیرند از آن خرید کنند یا خیر. از آن جایی که سایت شما دریچه ی ارتباط شما با مشتریان است بهتر است در ابتدا طراحی آن را به یک متخصص بسپارید و ریسک آزمون و خطا و شکست را در آغاز فعالیت از خود دور کنید.

سایت فروشگاه اینترنتی شما باید خلوت، ساده با ترکیب رنگ مناسب باشد. لوگوی خود را باید در بالای سایت درج کنید و برای معرفی محصولات از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. اینکه سرعت و کیفیت لود شدن سایت شما در رایانه و مرورگرهای موبایلی بالا باشد اهمیت زیادی در جلب رضایت مخاطب دارد.

 


  1. پشتیبانی آنلاین




اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی موفق باشید باید این اطمینان را به مشتری بدهید که همیشه در دسترس او هستید. کاربران ممکن است در ابتدای ورود به سایت شما در مورد محصولات سوالاتی داشته باشند یا پس از خرید نیاز به گفتگو با شما پیدا کنند پس بهتر است برای ارتباط با مشتری یک قسمت پشتیبانی یا چت آنلاین در طراحی سایت خود در نظر بگیرید.

 


  1. روش پرداخت فروشگاه آنلاین




یک فروشگاه اینترنتی موفق و با تجربه گزینه های مختلفی برای پرداخت در اختیار مشتری قرار می دهد و هر چه تنوع این گزینه ها بیشتر باشد رضایت مشتری و فروش نیز بیشتر خواهد بود.

 


  1. شبکه های اجتماعی




بهتر است برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی صفحاتی بسازید و در سایت خود به آنها لینک دهید. حضور در شبکه های اجتماعی علاوه بر جذب مخاطب جدید موجب جلب اعتماد کاربران سایت نیز می شود. شبکه های اجتماعی یک بستر مناسب برای برقراری ارتباط صمیمانه با مشتری و برگزاری کمپین های بازاریابی است. شما می توانید با تولید محتوای مناسب مخاطبان خود را تشویق کنید تا شما را به دوستان خود معرفی کنند و به این ترتیب به راحتی به تعداد بی شماری از مخاطبان جدید وصل خواهید شد.

 


  1. اهمیت سئو در فروشگاه آنلاین




برای اینکه بتوانید به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فعالیت کنید موتورهای جستجو باید شما را بشناسند و به کاربران در حال جستجو پیشنهاد کنند و برای اینکه در موتورهای جستجو بهتر و بیشتر دیده شوید باید کلمات کلیدی سایت خود را با کمک متخصصین سئو بهینه سازی کنید. تولید محتوای مفید، استفاده از کلمات کلیدی بر اساس قوانین سئو و داشتن یک وبلاگ مرتبط با سایت از نکاتی است که می تواند رتبه ی فروشگاه آنلاین شما را در موتورهای جستجو بالا ببرد.

 


  1. جلب اعتماد




اگر به عنوان یک فروشگاه آنلاین بتوانید نظرات و پیشنهادات مشتریان را منتشر کنید گام مهمی در جلب اعتماد مخاطبان خود برداشته اید. ارائه ی دقیق مشخصات محصول، انتشار ویدیوهای نقد و بررسی محصولات مختلف و نمایش بازخورد و رضایت مشتریان از یک کالا یا روند خرید می تواند مخاطبان شما را به خرید ترغیب کند.

فروشگاه آنلاین





  1. پیگیری




بهتر است به عنوان صاحب یک کسب و کار به طور منظم روند پیشرفت خود را بررسی کنید. اینکه بدانید هر فعالیت شما چه تاثیری بر مخاطب داشته است به شما کمک می کند مشکلات را بر طرف و نیازهای بعدی را شناسایی کنید. رفتار و بازخورد مشتریان چراغ راه شما خواهد بود پس از رصد کردن آن غافل نشوید.

امیدواریم نکات ذکر شده برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق و سود ده به شما کمک کرده باشد.

برای انتخاب یک سایت فروشگاهی و طراحی سایت فروشگاهی با تیم هما تماس بگیرید.