15 نکته برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید باید بدانید سایت شما دریچه ی ارتباطی مهمی است که شما را به مشتریان وصل می کند در نتیجه می توانید با در نظر گرفتن استراتژی های مشخصی درصد رضایت مشتریان و کاربران سایت خود را بالا ببرید و یک قدم مهم در راستای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق بردارید.

فروشگاه آنلاین موفق





  1. طراحی سایت




ممکن است در سایت خود محصولات فوق العاده ای ارائه دهید و یا یک سرویس مشتریان عالی داشته باشید اما تا وقتی ظاهر سایت شما زشت، آشفته و گیج کننده باشد کیفیت کار شما دیده نخواهد شد. طبق آمار 93 درصد از کاربران یک سایت تنها بر اساس ظاهر و زیبایی سایت به آن اعتماد و خرید می کنند. برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق باید یک سایت جذاب داشته باشید و می توانید در این راه از متخصصان طراحی سایت کمک بگیرید یا از قالب های آماده استفاده کنید. ظاهر سایت شما باید حس خوب در بازدید کننده ایجاد کند و استفاده از آن نیز آسان باشد.

 


  1. اهمیت صفحه ی "درباره ی ما"




اگر بازدیدکننده ای به صفحه "درباره ما" شما مراجعه کند به این معناست که به شما و سایت تان علاقه مند شده است و مایل است اطلاعات بیشتری از شما و محصولات تان داشته باشد. آنچه که شما در صفحه ی "درباره ی ما" ذکر می کنید در جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد پس باید در مورد کسب و کارتان، محصولات و نحوه ی ارائه آن به مشتری اطلاعاتی ارائه کنید. سعی کنید این صفحه را خلوت نگه دارید و با اطلاعات مهم و کاربردی پر کنید، به طور مثال می توانید آدرس، شماره تماس، ایمیل و آدرس شبکه های اجتماعی خود را به طور مختصر در این صفحه قرار دهید.


  1. همکاری با برندهای دیگر فروشگاه های آنلاین موفق




اگر این امکان را دارید که در مراحل مختلف تولید و ارسال با سایر برندها همکاری داشته باشید از آن استفاده کنید زیرا در پیشرفت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. نیاز نیست برندهایی که با آنها همکاری می کنید یا محصولات آنها را می فروشید معروف باشند، به طور کلی اینکه چند شرکت خوش نام با هم فعالیت کنند موجب اعتماد بیشتر مخاطب خواهد شد. بهتر است برای تبدیل سایت خود به یک فروشگاه آنلاین موفق لوگوی برندهایی که با آنها همکاری دارید را در قسمتی از سایت به نمایش گذاشته و از این طریق به اعتبار کار خود بیفزایید.

 


  1. پشتیبانی آنلاین برای فروشگاه آنلاین موفق




کاربری که وارد سایت شما می شود ممکن است مایل باشد اطلاعاتی در مورد محصولات یا سایت شما کسب کند و یا پس از خرید سوالاتی داشته باشد. اگر مایلید به عنوان یک فروشگاه آنلاین موفق شناخته شوید نیاز است که پشتیبانی آنلاین داشته باشید. کامل ترین و مفیدترین نوع پشتیبانی قابلیت چت آنلاین به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته است اما اگر این امکان برای شما فراهم نیست سعی کنید در ساعات اداری پشتیبانی آنلاین را برای سایت خود فعال کنید.


  1. گزینه های پرداخت




هر چه گزینه های پرداخت در سایت شما متنوع تر باشد مشتری رضایت بیشتری خواهد داشت در نتیجه فروش بالاتری را نیز تجربه خواهید کرد.


  1. فعالیت در شبکه های اجتماعی




فعالیت در شبکه های اجتماعی یک روش بازاریابی خوب و پر بازده است. این روزها هر شخصی حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی فعال است پس بهتر است برای اینکه یک فروشگاه آنلاین موفق باشید از فعالیت در این شبکه ها برای تبلیغ کسب و کارتان غافل نشوید. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بسیار متنوع است، شما می توانید محصولات خود را در قالب عکس، ویدیو و تصاویر گرافیکی خلاقانه  به مشتری معرفی کنید و گستره ی مخاطبان خود را بزرگتر کنید.


  1. ساخت وبلاگ




می توانید یک وبلاگ برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید و در آن مطالب کاربردی و مهم منتشر کنید و یا در مورد محصولات خود اطلاعات تکمیلی ارائه کنید. وبلاگ خود را با رعایت قوانین سئو و انتشار محتوای جدید در موتورهای جستجو برجسته کنید و به سایت خود لینک دهید. اگر یک وبلاگ مرتبط با فروشگاه آنلاین خود داشته باشید می توانید کاربرانی که در حال جستجو هستند را به سایت خود راهنمایی کنید و چند قدم به داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق نزدیک تر شوید.

فروشگاه آنلاین موفق


  1. بررسی محصولات




در خرید آنلاین مشتری محصول مورد نظر خود را نمی بیند در نتیجه مجبور است به اطلاعات و تصاویر موجود در فروشگاه آنلاین اکتفا کند و اگر این اطلاعات کافی نباشد ممکن است از خرید خود منصرف شود. اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین موفق باشید بهتر است به طور دقیق به بررسی محصولات تان بپردازید، ارائه ی عکس از زوایا مختلف، فیلم از جعبه گشایی و نحوه ی کارکرد محصول، مقایسه ی آن با محصولات مشابه و بیان انتقادات و پیشنهادات از نگاه یک کاربر می تواند مشتری را به خرید از سایت شما تشویق کند.


  1. بهینه سازی سایت




برای اینکه کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند و میزان فروش بالا برود نیاز است در موتورهای جستجو دیده شوید. بهینه سازی سایت با استفاده از قوانین سئو و پیروی از الگوریتم های گوگل به شما کمک می کند که راحت تر و بیشتر در موتورهای جستجو دیده شوید. برای اینکه یک فروشگاه آنلاین موفق باشید بهتر است قوانین سئو را یاد بگیرید و یا با یک متخصص سئو مشورت کنید.


  1. اهمیت نمایش سایت در تلفن همراه




در سال گذشته 40 درصد از خریدهای آنلاین از طریق تلفن همراه ثبت شده است در نتیجه اگر قصد دارید  یک فروشگاه آنلاین موفق باشید باید به ظاهر سایت خود در مرورگرهای موبایلی توجه کنید. سایت شما باید همانطور که در سیستم عامل های رایانه ای زیبا و کامل به نظر می رسد در تلفن همراه و تبلت نیز کارآمد باشد در نتیجه در زمان طراحی سایت به این نکته دقت کنید.


  1. پیگیری و آنالیز




پس از اجرای هر استراتژی تبلیغاتی و یا به صورت ماهانه و فصلی روند پیشرفت خود را آنالیز کنید. اگر ندانید که عملکرد خوبی داشتید یا نه نمی توانید به سمت بهتر شدن و موفقیت قدم بردارید.


  1. حمل و نقل رایگان




به عنوان یک فروشگاه آنلاین موفق می توانید حمل و نقل رایگان را به مشتریان خود پیشنهاد کنید زیرا معمولا هزینه ی پست عاملی برای پشیمان شدن از خرید آنلاین است.


  1. تعامل برای دستیابی به فروشگاه آنلاین موفق




با افرادی که در راستای کسب و کار شما فعالیت می کنند تعامل داشته باشید. داشتن رابطه با سایر همکاران، نشریاتی که می توانند در مورد کار شما مطلبی چاپ کنند و بلاگرهای فعال در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند که بتوانید خود را به عنوان یک فروشگاه آنلاین موفق به دیگران معرفی کنید.

 





  1. ارائه ی پیشنهادات ویژه




رقبای خود را دست کم نگیرید و در نظر داشته باشید اگر امکانات بیشتری نسبت به سایر رقبا به مشتریان خود ارائه ندهید ممکن است آنها را از دست بدهید در نتیجه همواره با ارائه ی پیشنهادات ویژه با مشتریان در ارتباط باشید.


  1. بازاریابی پیامکی




برای اینکه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید و بتوانید پیشنهادات و تخفیف های خود را به اطلاع مخاطبان برسانید می توانید از بازاریابی پیامکی و ایمیلی استفاده کنید. ارسال پیامک انبوه به مشتریان یک روش خوب برای تبلیغات و افزایش بازدید سایت شما خواهد بود.

استفاده از عکس های با کیفیت در سایت، ارائه ی امکان پس گرفتن و یا تعویض کالا، تبلیغات در سایت های مختلف، راه اندازی کمپین های متنوع در شبکه های اجتماعی و ... از جمله فعالیت هایی است که می توانید انجام دهید تا در میان مشتریان به عنوان یک فروشگاه آنلاین موفق و محبوب شناخته شوید.

اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و مایلید یک فروشگاه آنلاین موفق داشته باشید می توانید از متخصصان گروه تبلیغاتی هما برای طراحی سایت خود کمک بگیرید.