10 راه برای فروش سریع در کسب و کار آنلاین

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

صاحبان کسب و کار همواره به دنبال فروش سریع و بیشتر هستند و فرقی ندارد تازه کار خود را شروع کردند یا قدیمی و با تجربه هستند. معمولا پس از مدتی فروش خوب و فتح قله های بازاریابی هر کسب و کاری وارد سرازیری و یا رکود می شود اما نباید خود را ببازید. عادات و علایق مشتری در گذر زمان تغییر می کند و بهترین استراتژی این است که شما نیز همراه با نیازهای روز و علایق مشتری تغییر کنید. این روزها اغلب کسب و کارها فروش آنلاین دارند زیرا راحت تر، در دسترس تر و سریع تر است پس اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و دنبال راهی برای رسیدن به فروش سریع و سود بیشتر می گردید، مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

فروش سریع



چند راهکار فروش سریع




  1. مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید.




معمولا صاحبان کسب و کار وقتی در فروش و رشد کار خود دچار مشکل می شوند تصور می کنند به این دلیل است که به اندازه ی کافی مشتری ندارند اما این تصور غلط است. در واقع بهتر است به جای تمرکز روی جذب مشتری جدید روی جلب رضایت مشتری های فعلی خود تمرکز کنید. پیدا کردن مشتری جدید بسیار عالی است اما یک استراتژی گران و زمان بر است در نتیجه اگر بتوانید مشتریان فعلی خود را به خرید دوباره ترغیب کنید به فروش سریع خواهید رسید زیرا آنها شما را می شناسند، به شما اعتماد دارند و احتمال اینکه در خرید دوم اقلام بیشتری خریداری کنند نیز بیشتر است. می توانید با ارائه ی تخفیف برای خریدهای دوم و سوم و یا در نظر گرفتن تخفیف برای مشتریان قدیمی مشتریان فعلی خود را به مشتری دائمی و وفادار تبدیل کنید.





  1. برای فروش سریع ظاهر سایت شما باید قابل اعتماد باشد.




داشتن یک سایت رسمی با طراحی دقیق و کارآمد برای فروش آنلاین اهمیت زیادی دارد. اگر موفق به دریافت نماد اعتماد از "مرکز توسعه تجارت الکترونیکی" شدید بهتر است حتما آن را در سایت خود قرار دهید. در مرحله ی بعدی باید به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که اطلاعات آن ها جایی منتشر نمی شود و می توانند از یک درگاه امن بانکی پرداخت خود را انجام دهند. هر چه استفاده از سایت شما راحت تر باشد و مشتری بتواند با توجه به ظاهر آن به شما اعتماد کند، فروش سریع تر اتفاق می افتد.

فروش سریع





  1. در سایت خود از ویدیوهای مختلف استفاده کنید.




بازاریابی بر اساس تولید محتوای تصویری تاثیر زیادی بر مخاطب دارد. طبق تحقیقات سایت هایی که در محتوای خود از ویدیو استفاده می کنند موفق می شوند کاربر را زمان بیشتری در صفحه ی سایت خود نگه دارند. برقراری ارتباط با کاربر از طریق محتوای تصویری خلاقانه و تاثیرگذار است زیرا باعث ایجاد تعامل و صمیمیت می شود. شما می توانید با توجه به محصولی که ارائه می دهید تولید محتوا کنید، یک ویدیو در مورد نحوه ی کار یک چای ساز بسازید یا مدل های مختلفی از رژ لب های یک برند را تست و معرفی کنید. معمولا افراد به تماشای تصاویر کالای مورد نظر خود علاقه دارند دارند و اگر بتوانید زوایای مختلفی از آن را در یک ویدیو به صورت زنده نشان دهید در فروش سریع محصولات تاثیر زیادی خواهد داشت.

 


  1. داستان خود را بگویید.




داستان سرایی از تولید یک محصول یا روند شکل گرفتن یک کسب و کار یکی از راه های ارتباط گرفتن با مشتری است. سعی کنید خود را به عنوان یک مدیر یا صاحب برند به مشتری معرفی کنید. یک تصویر از خود ارائه دهید و توضیحاتی در مورد سن، تخصص، نحوه ی شروع به کار و اطلاعات اینچنینی به مشتری بدهید. هر چه مشتری بیشتر شما را بشناسد احساس صمیمیت و اعتماد بیشتری نسبت به شما خواهد داشت که در نهایت منجر به فروش سریع و بیشتر خواهد شد.

 


  1. سایت شما باید روی موبایل در دسترس باشد.




اگر قصد دارید با استفاده از سایت خود به فروش سریع برسید بهتر است بدانید که باید همیشه و همه جا در دسترس باشید در نتیجه مهم است که سایت شما در دستگاه های مختلف مانند رایانه، تلفن همراه و تبلت چطور به نظر می رسد. 63 درصد از مردم ترجیح می دهند از طریق تلفن همراه در سایت های مختلف بچرخند و خرید خود را انجام دهند در نتیجه در طراحی یک سایت کارآمد برای فروش آنلاین باید این نکته را در نظر داشته باشید که مهم است سایت شما در تلفن همراه نیز خوب و کارآمد باشد. طراحی یک اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار خود گام بعدی در فروش سریع به صورت آنلاین است. در طراحی اپلیکیشن اختصاصی خود باید کاربری آسان، زیبایی و در دسترس بودن را مد نظر قرار دهید.

 


  1. تخفیف های بیشتری پیشنهاد کنید.




هر چه تخفیف های شما بیشتر و وسوسه برانگیز تر باشد فروش بیشتری خواهید داشت. اگر تخفیف خوبی ارائه دهید ممکن است مشتری به دلیل اشتیاق برای استفاده از آن چیزی را بخرد که حتی به آن نیاز ندارد و این ترفند فوق العاده ای برای بازاریابی و فروش سریع است.

 


  1. اقلام پرفروش خود را به نمایش بگذارید.




می توانید در یک قسمت از سایت خود اقلام پرفروش خود را به نمایش بگذارید و با این کار کاربران سایت را برای خرید بهتر راهنمایی کنید. اغلب اوقات کسانی که در یک فروشگاه آنلاین مشغول گشت و گذار هستند قصد خرید ندارند اما شما با نمایش محبوب ترین اجناس خود می توانید مخاطب را برای خرید وسوسه کنید و نیازی را در او ایجاد کنید. این کار علاوه بر اینکه فروش شما را بیشتر می کند در نهایت موجب تبلیغ کیفیت محصولات شما و ایجاد اعتماد می شود زیرا نشان می دهید افراد زیادی از شما یک کالا را خریداری کردند و از خرید خود نیز رضایت داشتند.

 


  1. برای مناسبت های خاص تخفیف در نظر بگیرید.




بهتر است برای فروش بیشتر در زمان های مناسب تخفیف های خوب ارائه کنید. به طور مثال نزدیک سال نو و عید نوروز معمولا افراد اشتیاق بیشتر به خرید دارند و اگر تخفیف خوبی به مشتری پیشنهاد دهید فروش سریع تر و بیشتر خواهد بود. در ایام همه گیری کرونا میل افراد به خرید آنلاین بیشتر شده است و شما می توانید با ارائه ی تخفیف  یا حذف هزینه ی حمل و نقل فروش خود را افزایش دهید.

فروش سریع





  1. برای فروش محدودیت اعلام کنید.




برای رسیدن به فروش سریع می توانید مخاطب را با اعلام محدودیت هایی ترغیب کنید. یک زمان مشخص برای استفاده از تخفیف اعلام کنید و یا قید کنید که تعداد محدودی از یک محصول موجود است در نتیجه مشتری برای اینکه پیشنهاد شما را از دست ندهد با سرعت بیشتری اقدام به خرید خواهد کرد و شما به هدف خود که فروش سریع محصولات و سود بیشتر است خواهید رسید.

 


  1. گزینه های مختلفی برای پرداخت ارائه دهید.




محدود کردن مشتری برای نحوه ی پرداخت ممکن است به از دست دادن او ختم شود. هر چقدر گزینه های بیشتری برای پرداخت به مشتری بدهید او بیشتر برای خرید ترغیب می شود. به طور معمول اگر امکان پرداخت درب منزل را داشته باشید فروش سریع تر اتفاق می افتد زیرا مشتری راحت تر به شما اعتماد می کند. اگر یک مشتری بتواند محصولی را به صورت اقساطی از شما خریداری کند یقینا می توانید شاهد افزایش فروش باشید.