سیستم پیامدهی sms marketing چیست و چه فوایدی برای مارکتینگ کسب و کار دارد

مدیر فنی شنبه 1399/08/17

بر اساس آخرین نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده آن‌ها از تلفن همراه، بیش از 95 درصد از جمعیت کل ایران از تلفن همراه استفاده می‌کنند. این استفاده از موبایل در سراسر دنیا تبدیل به نکته ای شده که بازاریابان را به دنبال روش های جدیدی برای اتصال به مشتریان خود از این طریق مشتاق کرده است. استراتژی ارتباط با مشتری دستخوش تغییرات زیادی شده است اما یک استراتژی وجود دارد که به طور مداوم نتایج چشمگیری ارائه می دهد:  پیامک زدن. از آنجا که برنامه پیام کوتاه یکی از عمده قابلیت های تلفن همراه است، سیستم پیامدهی sms مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار به محل خوبی برای ارتباط با مخاطبشان تبدیل شده است. بازاریاب ها از سیستم پیامدهی sms marketing برای تبلیغ کسب و کارها و محصولات خود، حتی بیشتر از پیش استفاده می کنند. و خواه کسب و کار شما گسترده و وسیع باشد چه کسب و کار کوچکی داشته باشید، همچنان می توانید از سیستم پیامدهی sms marketing بهره مند شوید.  

سیستم پیامدهی sms مارکتینگ چیست؟

به زبان ساده، sms مارکتینگ همان تبلیغات کالای شما برای مشتریان شما از طریق پیام کوتاه و اس ام اس است. پیام کوتاه به تنهایی قبلاً روش بسیار خوبی برای برقراری ارتباط بود، اما در حال حاضر نرخ توجه این گزینه، بیش از 80 درصد تخمین زده شده است. در نتیجه ، بازاریابان از فرصت بهره برده و از این رسانه استفاده می کنند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که سیستم پیامدهی sms مارکتینگ فقط برای گوشی های هوشمند نیست، حتی همین گوشی های نوکیای ساده و گوشی های دکمه ای هم از قابلیت sms برخوردار هستند. پس اگر شماره مشتری را داشته باشید، احتمال زیادی دارد که مخاطبتان پیام شما را دریافت کنند و همین موارد سیستم پیامدهی sms marketing را به موثرترین کانال برای فروش و تبلیغات تبدیل می کند. لحظه ای را تصور کنید که صدای "دینگ" گوشی مشتری به صدا در می آید و حتما گوشی دم دستش است. در حالی که تبلیغات ایمیل عمدتا منجر به فروش آنلاین می شود، سیستم پیامدهی sms marketing  هم در مراجعه مشتریان به وب سایت شما و هم در آوردن مخاطبتان به مکان های فیزیکی شما موثر است.

  جالب شد، نه؟

  حالا که تاثیر این روش بازاریابی را دیدید، بیایید به نحوه کارکرد یک کمپین سیستم پیامدهی sms مارکتینگ موثر، نگاهی بیندازیم.  

سیستم پیامدهی sms marketing

 

سیستم پیامدهی sms مارکتینگ چطور کار می کند؟

دو مولفه اساسی در یک کارزار بازاریابی پیام کوتاه عبارتند از: کلمه کلیدی و کد کوتاه.

باید یک کلمه کلیدی برای درگیر کردن مشتری داشته باشید و این کلمه کلیدی را می توانند به کد کوتاه ما ارسال کنند. برای مثال این پیام را ببینید:

هورا!

برنده تخفیف پاییزی فروشگاه شیدا شده اید. برای استفاده از این تخفیف کلمه پاییزانه را به شماره 666666 پیامک کنید.  





در این حالت"پاییزانه"" کلمه کلیدی قرار گرفته در متن پیام است و "666666" کد کوتاه شماست. با پاسخ دادن به این پیام طبق دستورالعمل ، مشتریان به طور موثر " سیستم پیامدهی sms مارکتینگ شما را انتخاب می کنند".

قبل از اضافه کردن افراد به کمپین، باید با ارسال پیام دیگری مشارکت آنها را تأیید کنید، پیامی مثل این: برای دریافت پیشنهادات ویژه ماهانه، کلمه "تایید"  را ارسال کنید!

 



وقتی سیستم پیامدهی sms مارکتینگ خود را ایجاد می کنید، تمرکز اصلی شما عموما در مورد ارائه کد تخفیف و پیشنهادهای ویژه خواهد بود. همه مردم عاشق چانه زدن و تخفیف هستند، بنابراین وقتی به مشتریان خود فرصت پس انداز می دهید، بسیاری از آنها با رضایت خاطر بیشتری شماره شان را در اختیار شما می گذراند.  





با این وجود، موارد دیگری وجود دارد که می توانید به غیر از کد تخفیف با سیستم پیامدهی sms مارکتینگ انجام دهید:



کمپین های قطره ای: بسته به مدت مشترک شدن مشتری، می توانید کدهای تخفیف بهتری ارسال کنید. کد تخفیف 5 درصدی پس از ثبت نام، کد تخفیف 10 درصدی پس از یک ماه، کد تخفیف 20 درصدی پس از 2 ماه و الی آخر...



نظرسنجی از مشتری: نظرسنجی ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با ارسال پیام کوتاه به کلمات کلیدی مختلف نظر خود را ارائه دهند. وقتی به مرور زمان پاسخ کافی را جمع آوری کردید، می توانید داده ها را نمودار و تجزیه و تحلیل کنید.



مسابقات قرعه کشی: اگر مشتریان کلمه کلیدی خاصی را ارسال کنند، می توانند برای دریافت محصولات رایگان یا با تخفیف بسیار بالا در یک مسابقه ثبت نام می کنند.



تقسیم بندی: بسته به اینکه به کدام کلمه کلیدی پاسخ داده اند ، چگونه آنها در یک نظرسنجی رأی داده اند و موارد دیگر می توانید مشتریان را تقسیم کنید. این گزینه به بازار هدف شما کمک می کند و تبلیغات منطقه ای مخصوصتان را می توانید انجام می دهد. بازاریابی مبتنی بر مکان: پیامهای مختلفی را بر اساس کد منطقه برای مشتریان ارسال کنید.   ارائه تبلیغات به مشتریان از طریق دستگاه های تلفن همراه، یک تاکتیک هوشمندانه برای کسب و کار است. به همین دلیل کوکا کولا 70 درصد از بودجه تلفن همراه خود را صرف سیستم پیامدهی sms مارکتینگ می کند.  

حالا برای داشتن یک کمپین موفق سیستم پیامدهی  sms marketing چه چیز دیگری باید بدانید؟

 

درک اهداف کمپین بازاریابی شما

وقتی کمپین پیامکی خود را ایجاد می کنید، سعی کنید اهداف فعلی کسب و کار خود را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، به جای اینکه به کمپین به عنوان یک استراتژی جداگانه فکر کنید، این مورد را هم جزوی از چشم انداز کلی خود بدانید. کسب و کار شما قبل از این کمپین به دنبال چه چیزی بود؟ آیا به فروش فوری نیاز دارید؟ آیا می خواهید لیستی برای فعالیت های پیامکی آینده ایجاد کنید؟ یا شاید می خواهید مشتریان خود را به سمت یک اقدام خاص سوق دهید؟ شما باید بدانید که سیستم پیامدهی sms marketing  شما مستقیماً روی کسب و کار شما تأثیر می گذارد. اگر همه چیز خوب پیش برود ، تعامل بیشتری از مشتریانی که پیام های متنی شما را دریافت می کنند مشاهده می کنید و قطعا جذب مشتری بالاتری خواهید داشت. باید کاملا خودتان در مورد هدفتان توجیه باشید و در همین مسیر فرمان را نگه دارید و به اس ام اس هم به عنوان ادامه راه پیشرفت خود نگاه کنید.  

ارائه مشوق ها

مشتریانی که به طور منظم از شما در تلفن خود استقبال می کنند، احتمالاً قسمتی از وفادارترین مشتریان شما هستند. مشتریانی که sms شما را دریافت می کنند، باید دلیلی برای ادامه کار و شرکت در این مسیر ببینند. اگر می خواهید گیرندگان پیام های خود را به مشتری دست به نقد تبدیل کنید، باید انگیزه قاطعی به دستشان بدهید. در مراحل اولیه سیستم پیامدهی sms مارکتینگ خود، با پیشنهادهای ارزان تر و براساس درصد تخفیف کم شروع کنید. تا زمانی که با پیامک به مشتری خود کدهای تشویقی و تخفیف بدهید، مشتریان شما مشتاق دریافت متن بعدی خود باقی می مانند.  

مجوز لازم است

هر مشترک باید قبل از پیوستن به لیست شما رضایت خود را اعلام کند. به حریم خصوصی مخاطبتان احترام بگذارید. هیچ کس دوست ندارد پیام هایی ناخواسته را دریافت کند. می توانید اول از هر چیزی یک پیام برای تایید اشتراک به مخاطب ارسال کنید و با ارسال یک کد یا کلمه قبول کند که در لیست مخاطبین شما باشد  

تأیید انصراف

برای مخاطبتان راهی برای انصراف از پیامک ها در نظر بگیرید. اگر مخاطبتان این مسیر را طی کرد، می توانید چنین پیامی را ارسال کنید: با تشکر از وقتی که در اختیارمان گذاشتید! دیگر پیامی دریافت نخواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر ، به [URL] مراجعه کنید.  

تجزیه و تحلیل بازاریابی متن

اگر تمام این تلاش خود را برای انجام فعالیت های پیامکی خود انجام می دهید ، می خواهید بدانید که آیا کار می کند ، درست است؟ خوشبختانه معیارهای مفیدی وجود دارد که هنگام اجرای کمپین خود باید دنبال کنید: اگر مسیر درست سیستم پیامدهی sms مارکتینگ را پیش گرفتید باید مسیر را چک کنید تا ببینید کجای راه هستید. معیارهایی که باید در نظر بگیرید "رشد مشترک" ، "نرخ انصراف"،"میزان بازخرید" و "تعامل متقابل" را بررسی کنید تا بهترین عکلکرد را داشته باشید.    

زمان بندی نکته مهم ماجراست

یکی از بزرگترین نگرانی های شرکت ها در مورد سیستم پیامدهی  sms marketingاین است که مشتریان فکر می کنند پیام های دریافتی اسپم هستند و خب... هیچ کسی پیام مزاحم داخل موبایلش را دوست ندارد. مطمئناً اگر از لیست شماره تلفن خود سو استفاده کرده و بی وقفه پیام ارسال کنید، تعداد مشترکان خود را از دست خواهید داد و احتمالاً به برندینگ خود آسیب می زنید. "حواستان باشد که مزاحم مخاطبتان نباشید"  

سیستم پیامدهی sms marketing  اس ام اس مارکتینگ

همانطور که در تصویر می بینید، در هنگام ارسال پیام مرتبط با سیستم پیامدهی sms مارکتینگ ، ساعات اوج مشخصی در روز وجود دارد که می توانید از این نتایج الهام بگیرید. در نهایت نکته اصلی هر تجزیه و تحلیلی این است که: قبل از ساعت 9 صبح یا بعد از ساعت 9 شب پیامی ارسال نکنید. در این صورت فقط مشتریان خود را اذیت می کنید. هیچ کس دوست ندارد نصفه شب یک روز تعطیل با صدای پیام تبلیغاتی از خواب بیدار شود. حتی اگر یک تخفیف جانانه ارائه داده باشید.  

فراموش نشوید

در کمال تعجب، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مشاغل هنگام استفاده از بازاریابی پیامکی مرتکب می شوند ، فراموش کردن ارسال پیام به صورت منظم است. اگر هفته ها بدون ارسال پیام و بی سر و صدا بمانید، احتمالاً از یاد و خاطر مخاطبتان هم پاک می شوید. با بهانه های مختلف از جمله نظرسنجی، تخفیف عید نوروز یا دورهمی یلدایی، با مخاطبتان در تماس باقی بمانید.

سیستم پیامدهی sms marketing

 

تسلط بر یکپارچه سازی رسانه ها

اگر یک کمپین سیستم پیامدهی sms مارکتینگ را ایجاد کرده اید، احتمالا اسم و رسم کسب و کارتان در چندین سیستم عامل رسانه ای دیگر هم وجود دارد. بنابراین، وقتی می خواهید سیستم پیامدهی sms مارکتینگ را پیاده کنید، از توانایی ارتباط جمعی خود استفاده کنید.   برخی از رسانه های موجود برای استفاده عبارتند از:   شبکه های اجتماعی تلویزیون رادیو بازاریابی ایمیلی رسید مشتری چاپ (روزنامه ها و مجلات) وبلاگ ها تابلوها (مخصوصا اگر فروشگاه فیزیکی دارید) سایت اینترنتی پست الکترونیک به خاطر داشته باشید که هر یک از مطالب تبلیغاتی که ارسال می کنید باید حاوی شرح کمپین تبلیغاتی شما باشد با استفاده از تمام سیستم عامل های رسانه ای کسب و کار خود، می توانید ارتباط و تعامل خود را با کاربران به طور مستمر گسترش دهید تا تعامل مشتری را ادامه دهید.      

داشتن گزینه ای برای اقدام به عمل

هرکسی که مخاطب سیستم پیامدهی sms مارکتینگ شما است، باید برای اطلاعات بیشتر دقیقاً بداند کجا مراجعه کند. این بدان معناست که دعوت به عمل شما باید هسته اصلی پیام باشد و در جایی از متن گم و گور نشود   در اینجا چند روش برای انجام این کار آورده شده است: برای نحوه اتصال و ادامه، لینک یا سایر راهنماهای صریح را در متن قرار دهید. هر پیشنهادی باید ساده و قابل فهم باشد. در اطراف کد کوتاه پرانتز و علامت قرار ندهید.   "با مخاطبتان قایم باشک بازی نکنید!" در اینجا نحوه ارائه تبلیغات متنی پپسی به مشتریان را ببینید:

سیستم پیامدهی sms marketing

در حالی که پپسی کمپانی بزرگی است و می توانند پیام های متفاوت و بلند بالایی بفرستند اما آنها به ساده ترین شکل پیام پایبند هستند: برای داشتن شانس ادامه بازی،  "PEPSIMAX" را به شماره 710710 پیامک کنید. این سادگی و صراحت باعث می شد که هرکسی که تبلیغ را می بیند به راحتی تبلیغات و دستورالعمل های ورود را درک کند.  

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید، سیستم پیامدهی sms مارکتینگ، راهی عالی برای ارتباط با مشتری و گسترش نام کسب و کارتان است. با حضور مکرر در تلفن مخاطبتان، ملکه ذهن آنها می شوید. تیم هما آماده است تا با بهترین سیستم پیامدهی sms marketing در خدمت شما باشد و به شما برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب کمک کند.