چرا سرعت سایت اهمیت دارد

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21

اگر بارگیری یک وب سایت به مدت زمان طولانی نیاز داشته باشد  می تواند بر تجربه کاربر، بازدید سایت و سئو سایت تأثیرات مخربی بگذارد. در این مطلب از هما بررسی می کنیم که سرعت سایت چیست و چرا اهمیت بالایی دارد.

 

سرعت سایت چیست


هنگامی که مشتری برای صرف غذا در یک رستوران می نشیند، خدمات آهسته از پیشخدمت، اغلب منجر به بازخورد منفی شده و مشتری های آینده رستوران را کمتر می کند. به همین ترتیب، وقتی سرعت سایت کم باشد می تواند منجر به رتبه بندی ضعیف موتور جستجو، کاهش کلی بازدید سایت و بازخورد منفی کاربر شود.

سرعت سایت، به سرعت بارگیری یک مرورگر در پیدا کردن صفحات کاربردی از سایتی مشخص اشاره دارد. عملکرد ضعیف سایت هایی که به کندی در مرورگر ارائه می شوند می تواند کاربران را از آن دور کند. برعکس سایتهایی که سریع بارگیری می شوند معمولاً بازدید بیشتر و نرخ تبدیل بهتری دارند.

سرعت سایت



نرخ تبدیل:


مطالعات متعدد نشان داده است که سرعت سایت بر نرخ تبدیل (یا سرعت انجام و تکمیل عملیات مورد نظر کاربران) تأثیر می گذارد. نه تنها تعداد کاربران در سایت های پر سرعت بیشتر است، بلکه در مقایسه با سایت های کندتر، نرخ تبدیل بالاتری دارند. تعدادی از شرکت ها دریافتند که کاهش زمان بارگیری صفحه برای چند میلی ثانیه ، نرخ تبدیل را افزایش می دهد:

Mobifyمتوجه شد که افزایش سرعت سایت و کاهش زمان بارگذاری صفحه اصلی آنها در حدود 100 میلی ثانیه منجر به افزایش 1.11٪ نرخ تبدیل می شود.

سایت فروشگاهی Auto Anything پس از افزایش سرعت سایت و نصف کردن زمان بارگذاری صفحه ، رشد 12-13 درصدی را تجربه کرد.

Walmart دریافت که بهبود سرعت سایت در حد یک ثانیه موجب افزایش دو درصدی نرخ تبدیل می شود.

در نتیجه بهبود سرعت سایت قسمت بزرگی از بهینه سازی نرخ تبدیل است.

نرخ برگشت:


نرخ برگشت به درصد کاربرانی گفته می شود که پس از مشاهده تنها یک صفحه از وب سایت خارج می شوند. اگر سرعت سایت کم باشد و صفحه در عرض چند ثانیه بارگیری نشود، کاربران احتمالاً پنجره را می بندند یا کلیک می کنند. بی بی سی کشف کرد که آنها 10 درصد از کل کاربران خود را به ازای هر ثانیه اضافی در بارگیری صفحات، از دست می دهند.

بهبود سئو:

از آنجا که گوگل تمایل دارد اطلاعات مربوط به کاربران را در کمترین زمان در اختیار آنها قرار دهد، سرعت سایت عامل مهمی در رتبه بندی جستجوی گوگل است. عملکرد یک سایت خصوصا در دستگاه های تلفن همراه برای سئو بسیار مهم است.

تجربیات کاربران:

پایین بودن سرعت سایت و پاسخگویی ضعیف به عملیات مورد نیاز کاربر ، تجربه بدی را در ذهن کاربر ایجاد می کند. انتظار برای بارگذاری محتوا برای کاربران ناامید کننده است و ممکن است آنها را ترغیب کند که به طور کلی سایت یا برنامه را ترک کنند.

 

عوامل تاثیرگذار بر سایت چیست ؟


حجم صفحه:

میزان منابعی که یک وب سایت برای بارگیری نیاز دارد ، تأثیر زیادی بر عملکرد و سرعت سایت دارد. فایل های بزرگ JavaScript، محتوای ویدئویی، فایل های CSS سنگین و تصاویر با کیفیت بالا همگی "وزن" یا زمان بارگیری قابل توجهی را به یک صفحه وب اضافه می کنند. صفحه ای که برای بارگیری به منابع بیشتری نیاز دارد ، کندتر بارگیری می شود.

امروزه سبک نگه داشتن حجم وب سایت ها به دلیل افزایش قابلیت ها و پیچیدگی وب سایت ها، دشوارتر شده است. از برنامه های تک صفحه ای که به چندین عملکرد جاوا اسکریپت نیاز دارند تا صفحاتی با تبلیغات پاپ آپ شخص ثالث، و صفحه های اصلی با پس زمینه های در حال حرکت که همگی می توانند قابلیت های بیشتری نسبت به گذشته به صفحات وب اضافه کنند و در نتیجه، وزن کل صفحه را افزایش و منجر به کاهش سرعت سایت می شوند.

شرایط شبکه

حتی اگر وب سایتی سبک طراحی شده باشد، به دلیل کندی شبکه ممکن است به سرعت در مرورگرها بارگیری نشود. تجهیزات شبکه محلی استفاده شده و کیفیت خدمات ISP بر اتصال شبکه تأثیر می گذارد. علاوه بر این، دستگاه های تلفن همراه که از شبکه 3G یا 4G به جای اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi استفاده می کنند، اتصال شبکه کندتری دارند. اگرچه این امر عمدتا از عهده توسعه دهندگان خارج است، اما هنوز تکنیک هایی برای بهبود سرعت سایت وجود دارد. تکنیک ها شامل کوچک سازی، فشرده سازی و میزبانی محتوا با CDN هستند.

محلhost

اگر محتوا مجبور باشد برای رسیدن به مکان مورد نیاز، مسیری طولانی را طی کند، این امر به تأخیر زیاد در شبکه منجر می شود. به عنوان مثال، اگر پرونده های HTML و CSS یک وب سایت در یک مرکز داده در اوهایو و تصاویر آن در یک مرکز داده در فلوریدا میزبانی شود ، یک کاربر در ساحل غربی باید زمان زیادی منتظر بماند تا تمام این پرونده ها هزاران مایل را طی کنند و به دستگاه او برسند.

سرعت سایت



کدام معیارهای عملکرد وب سایت مهم است؟


زمان بارگذاری مدت زمانی است که طول می کشد تا کل صفحه وب در مرورگر ظاهر شود ، این بدان معناست که هر درخواست HTTP باید تکمیل شود. تقریباً هر صفحه در اینترنت به چندین درخواست HTTP نیاز دارد ، زیرا علاوه بر HTML اصلی صفحه، چندین منبع بارگیری می شوند.

اندازه صفحه کل اندازه پرونده کلیه منابعی است که برای عملکرد صفحه باید بارگیری شود. اندازه صفحه بر مدت زمان بارگیری صفحه توسط مرورگر و سرعت سایت تأثیر می گذارد و همچنین می تواند تأثیر زیادی بر کاربران تلفن همراه داشته باشد، که ممکن است هنگام بارگیری صفحات سنگین وب هزینه داده بیشتری پرداخت کنند.

Time To First Byte (TTFB) میزان زمانی را که بین درخواست مرورگر برای یک صفحه وب تا زمان رسیدن اولین بایت پاسخ است را می گویند. زمان بارگذاری کلی از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما TTFB هنوز در ارزیابی عملکرد وب سایت مورد توجه قرار می گیرد و ممکن است بر SEO تأثیر بگذارد.

تعداد سفرهای رفت و برگشت، اندازه گیری دفعات  نیاز به درخواست و پاسخ برای رسیدن به سرور مبدا و برگشت است. هرچه یک صفحه وب به سفرهای رفت و برگشت بیشتری نیاز داشته باشد، سرعت سایت کمتر خواهد بود.

زمان رفت و برگشت (RTT) مدت زمانی است که برای انجام درخواست های رفت و برگشت لازم است، به این معنی که درخواست به سرور مبدا می رسد و پاسخ به دستگاهی که درخواست داده است برمی گردد.

 

توسعه دهندگان چگونه می توانند سرعت سایت خود را اندازه گیری کنند؟


تعدادی از شرکت ها تست سرعت سایت را ارائه می دهند. بسیاری از تست های سرعت علاوه بر ارائه معیارهای عملکرد، قادر به شناسایی عناصر جداگانه یک صفحه وب که سرعت صفحه را کاهش می دهند نیز هستند.