7 قدم برای بازاریابی و رشد وبلاگ سایت

مدیر فنی شنبه 1399/09/15

ساخت یک وبلاگ مرتبط با سایت تاثیر بسیاری در دیده شدن و افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو دارد. برای اینکه بتوانید مخاطب بیشتری از طریق وبلاگ جذب کنید یا به طور کلی بازدید وبلاگ خود را بالا ببرید روش هایی وجود دارد و ما در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای رشد وبلاگ سایت به شما ارائه کنیم.

رشد وبلاگ سایت

راهکارهای رشد وبلاگ سایت




  1. استفاده از وبلاگ خود را آسان کنید




بهتر است در قدم اول از خود بپرسید " اگر من خواننده وبلاگ خود بودم آیا این وبلاگ را دوست داشتم؟ آیا به راحتی می فهمیدم که این مطلب در مورد چیست و یا چطور می شود از این وبلاگ استفاده کرد؟ " اگر پاسخ به هر یک از این سوالات منفی است پس بهتر است دنبال راه حل بگردید. طراحی و چیدمان سایت خود را آسان کنید و تمرکز خود را بر ارائه ی هر چه سریعتر و راحت مطالب به مخاطب متمرکز کنید. سرعت بارگیری سایت شما باید بالا باشد زیرا مخاطبان امروزه وقت چندانی به شما برای جلب توجه نمی دهند. اطمینان حاصل کنید که نوار پیمایش، محتوایی که ارائه می دهید و طراحی کلی سایت کارآمد و کاربر پسند باشد. کادر جستجو را فراموش نکنید، قسمت جستجوی را در جایی قرار دهید که به وضوح قابل مشاهده باشد. این ساده ترین راه برای ارائه محتوای متنوع و جلب توجه او است.

طبق تحقیقاتی که در ماه مه 2018 توسط گوگل منتشر شد بیش از نیمی از جستجوهای اینترنتی در حال حاضر با استفاده از تلفن های همراه انجام می شود. در حال حاضر گوگل قابل استفاده بودن سایت یا وبلاگ را در مرورگرهای تلفن همراه به عنوان یک عامل رتبه بندی سئو برای موتورهای جستجو در نظر می گیرد. در نتیجه اگر هدف شما رشد وبلاگ سایت تان است بهتر به این مورد نیز توجه کنید.


  1. سرعت وبلاگ خود را افزایش دهید




هیچ کس یک وبلاگ یا سایت کند را دوست ندارد نه بازدید کنندها و نه موتورهای جستجو. در حقیقت گوگل نشان داده است که سرعت بالای سایت از سیگنال های مهم الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو است. بنابراین بسیار مهم است که سرعت وبلاگ خود را تا حد ممکن بالا نگه دارید.


  1. . محتوای مفید تولید کنید




اگر قصد دارید شاهد رشد وبلاگ سایت تان باشید بهتر است توجه مخاطب را جلب کنید. برای اینکه مخاطب جدید جذب کنید و یا مخاطبان فعلی خود را ترغیب کنید که شما را به اشتراک بگذارند باید آنها را راضی و سرگرم نگه دارید. تولید محتوای با کیفیت به شما کمک می کند که بیشتر دیده شوید، برند سازی کنید و با گسترش نام خود هر روز مخاطبان جدید جذب کنید که این کار در نهایت به افزایش فروش و سود بیشتر منجر خواهد شد.

طیف موضوعات و قالب هایی که می توانید با آنها تولید محتوا انجام داده و مخاطب را جذب کنید بسیار گسترده است. مخاطب مایل است بیشتر داستان هایی با لحن دوستانه و محاوره از شما بشنود و اگر بتوانید چنین محتوایی را در قالب تصویر، عکس و ویدیو ارائه دهید خواهید دید چقدر در رشد وبلاگ سایت موثر است.

 


  1. با مخاطب ارتباط قرار کنید




اساس هر کسب و کاری بر برقراری ارتباط با مخاطب و ایجاد حس صمیمیت در او است. بهتر همیشه در دسترس مخاطب باشید و با ارائه ی یک محتوای شفاف و کاربردی او را مجاب کنید که نظراتش را با شما در میان بگذارد. اگر قصد دارید محتوای متنی در وبلاگ خود منتشر کنید بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • پاراگرافهای خود را کوتاه نگه دارید. خوانندگان خود را با نوشتار طولانی و بدون وقفه خسته نکنید.

  • از زیرعنوان ها یا عنوان های فرعی استفاده کنید. با استفاده از زیرعنوان ها اطلاعات خود را به بخش های مختلف و کوتاه تقسیم کنید.

  • برای بیان مطالب از لیست ها استفاده کنید.

  • از ابزارهای کمکی مانند تصاویر و اینفوگرافیک استفاده کنید.

  • نکات مهم را با استفاده از فونت یا سایز قلم برجسته کنید.

  • آدرس شبکه های اجتماعی خود را در وبلاگ یا زیر هر پست قید کنید تا مخاطب دسترسی بیشتری به شما داشته باشد.





  1. محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه و قابل دسترس کنید




بهینه سازی وبلاگ و محتوای آن برای موتورهای جستجو همان چیزی است که باعث می شود وبلاگ و سایت شما توسط کاربران جستجوگر به راحتی قابل دسترس باشد. برای بهبود سئو وبلاگ خود و ارتقا رتبه در موتورهای جستجو بد نیست که از یک متخصص کمک بخواهید اما رعایت نکات زیر نیز کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

  • عنوان متا و توضیحات متا را فراموش نکنید.

  • در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.

  • به مطالب قدیمی خود در مطالب جدید لینک دهید.

  • برای بررسی وضعیت سایت یا وبلاگ خود از Google Analytics استفاده کنید.

  • در مطالب خود به سایتهای معتبر دیگر لینک دهید.

  • برچسب های توصیفی برای تصاویر خود بنویسید.

  • محتوای جدید و کاربردی تولید کنید.


رشد وبلاگ سایت





  1. لیستی از مخاطبین خود تهیه کنید




اگر واقعا قصد دارید رشد وبلاگ سایت خود را مشاهده کنید از مخاطبان بخواهید در فرم ثبت نام سایت ایمیل خود را قید کنند یا در خبرنامه ی شما عضو شوند. اگر موفق شوید آدرس ایمیل مخاطب خود را در بازدید اول دریافت کنید می توانید با ارسال ایمیل های حاوی اطلاعات مختلف در قالب تبلیغات او را به یک مشتری و مخاطب دائمی تبدیل کنید.

 


  1. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید




وقتی صحبت از رشد وبلاگ سایت می شود شبکه های اجتماعی بهترین دوستان شما هستند. میلیون ها نفر در سراسر جهان در حال حاضر مشغول فعالیت در شبکه های اجتماعی هستند و فعالیت در این شبکه ها مهمترین ابزار بازاریابی شما و راهی تضمینی و سریع برای پیدا کردن مخاطب مناسب و جدید است. بهتر است برای یک فعالیت اثرگذار در شبکه های اجتماعی نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • از نام برند خود در حساب های کاربری استفاده کنید.

  • در وبلاگ و سایت به شبکه های اجتماعی خود لینک دهید.

  • محتوای مناسب تولید کنید. انتشار ویدیوهای زنده یکی از بهترین روش های تولید محتوا در این شبکه ها است.

  • از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

  • شبکه های اجتماعی خود را تبلیغ کنید و از دنبال کنندگان بخواهید شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.