قوانین و مقررات خدماتی سازی شماره و ارسال پیامک به لیست سیاه

آقای مهران یکشنبه 1401/10/04

قوانین و مقررات نرم‌افزار هما

چگونگی خدماتی سازی شماره خط ارسال پیامک

 

خدماتی سازی در شرکت شهرنوین و نرم افزار هما در 2 حالت انجام میشود:

1 - ارسال پیامک به لیست سیاه با خطوط اشتراکی

مستند حاضر جهت ارائه راهنمایی های لازم درخصوص شرایط خدماتی شدن نرم افزار ( قابلیت عبور از لیست سیاه ) می باشد که به حضورتان ارائه می گردد.
توجه فرمایید که به درخواست هایی که نکات ذیل را رعایت نکرده باشند رسیدگی نخواهد شد.
طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار ایران از اول اردیبهشت ماه سال 92، سرشماره های ارسال پیامک به دو شاخه خدماتی و تبلیغاتی دسته بندی می شوند.
شماره های خدماتی متعلق به شرکت ها، دفاتر و سازمانهایی است که پیامکهایی با محتوای خدماتی، مشخص و در محدوده کاری همان مجموعه برای مخاطبانی شناخته شده که خود درخواست دریافت این پیامکها را داده اند، ارسال می کنند و محتوای آن اطلاع رسانی و ارائه خدمات به افرد داوطلب و شناخته شده است.
هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب تلفن همراه و بدون اطلاع ایشان صورت گیرد، پیامک تبلیغاتی محسوب می شود و ارسال اینگونه پیام ها برای مخاطبانی که خود درخواست عدم دریافت این پیامکها را داده اند امکانپذیر نیست.
شرکت موظف به ارسال راهنمای عدم دریافت پیامک بصورت ماهیانه و یا زیرنویس در هر پیام به مخاطبان می باشد.
درج نام کامل کاربر به عنوان مثال: دانشگاه (نام واحد درج شود) - مدارس بطور کلی(شهید....) و .... الزامیست.
چنانچه مجموعه درخواست دهنده، یا کاربران زیر مجموعه بر خلاف این تعهد نامه متن پیام خود را از حالت خدماتی به تبلیغاتی تغییر داده و ارسال تبلیغاتی انجام دهد (ارسال هر گونه محتوا مغایر با موضوع اعلام شده در تعهدنامه) ضمن قطع دسترسی، مشمول پیگرد قانونی خواهد بود، مسئولیت آن تمامًا بر عهده ایشان است و موظف به جبران تمام خسارات مادی و معنوی وارده به شرکت ارتباطات سیار ایران می باشد. لذا با آگاهی کامل از شرایط و تعهدات فوق، درخواست خود را تکمیل و ارائه نمایید.

نمونه پیام :
اطلاعیه خیریه مهرسهیلا
موسسه خیریه مهرسهیلا برگزار می‌کند
جشن شکرگزاری ویژه درمانجویان به همراه 2 نفر
زمان:چهارشنبه مورخ 1300/01/01 ساعت 14 الی 17
جهت ثبت نام با شماره تلفن های موسسه داخلی 1 تماس حاصل فرمائید.

اطلاعیه آرین ترابر
تمامی رانندگان یخچالدار که بار ندارندسریعا با شماره های مرکز تماس بگیرند.

اطلاعیه امور اداری شرکت سیستمهای صندلی پارس
همکاران گرامی به اطلاع میرساند مورخه 1300/01/01 خاتمه کار گروه تولید خواهد بود.

اطلاعیه روابط عمومی مرکز بیمارستان و مرکز آموزش درمانی روان پزشکی ایران
به اطلاع کلیه همکاران محترم میرساند امروز اتوماسیون از سمت سرور دانشگاه قطع و یا باکندی شدید مواجه خواهد بود. از صبر وشکیبایی شما سپاسگزاریم.

اطلاعیه شرکت کارگزاری سهام بارز
مشترک گرامی با سلام احتراماً؛ خواهشمند است جهت بروزرسانی مدارک خود،به لینک ثبت نام غیرحضوری به آدرس سایت مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم های خود اقدام نمایید.

  • زمانی که شما بخواهید پیامک به لیست سیاه برای افراد ارسال کنید، در همه پنل های کاربری می توانید به صورت تکی ارسال پیامک به لیست سیاه را در بازه های زمانی مشخصی انجام دهید.
  •  در صورت تمایل به  ارسال پیامک برای لیست سیاه به صورت انبوه، در پنل کاربری خود می توانید در قسمت "API/WEB SERVICE" رو به روی لیست سیاه نامحدود روی گزینه درخواست فعالسازی کلیک کنید.

 

درخواست فعال سازی ارسال به لیست سیاه نرم افزار هما

 

همان طور که در تصویر ملاحظه می کنید در صفحه جدید بخش مورد نظر، موضوع و عنوان درخواست  به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

 

ارسال درخواست خدماتی سازی پنل

 

1- در این بخش درخواست خود را نوشته و نمونه پیام اطلاع رسانی را در تیکت برای ما ارسال کنید.

(پیش از ارسال تیکت، مطمئن شوید که فرم whois خود را کامل کرده اید.)

2- در قسمت انتخاب فایل تصویر پشت و رو کارت ملی خود را بارگذاری کنید.

توجه 

اگر کارت ملی هوشمند ندارید عکس پشت و رو کارت ملی قدیمی به همراه تصویر رسید پلیس +10 برای دریافت کارت ملی هوشمند را بارگذاری کنید.

پس از ارسال تیکت منتظر پاسخ کارشناسان ما باشید؛ در صورتی که خدماتی سازی پنل شما انجام شود؛ از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد. در غیر این صورت اگر مدارک کامل نباشد و یا متن ارسالی شما مورد تایید نباشد نیز از طریق تیک به شما اعلام خواهد شد.

توجه: با خدماتی سازی پنل کاربری خود با پیش شماره 021 اشتراکی و پیش شماره های 3000 و 5000 خود می توانید به لیست سیاه پبام ارسال کنید و فقط این ارسال پیام به لیست سیاه برای بانک شماره های بارگذاری شده از سمت شما ارسال خواهد شد و امکان ارسال پیام به لیست سیاه بانک های نرم افزار هما را نخواهید داشت. 

توجه داشته باشد که با خدماتی سازی پنل کاربری برای ارسال پیام به لیست سیاه از قبل مشخص نمی باشد که با چه خطی ارسال انجام خواهد شد و به صورت رندوم می باشد، یعنی نمی توان مشخص کرد که با کدام یک از  پیش شماره های 021،3000 و یا 5000 انجام خواهد شد.

2 - ارسال پیامک به لیست سیاه با شماره اختصاصی شما

با خدماتی سازی خطوط اختصاصی خود شما می توانید به هر یک از بانک شماره های نرم افزار هما و بانک شماره های بارگزاری شده خود حتی اگر در لیست سیاه باشند پیامک ارسال کنید.

همچنین با خدماتی سازی این خطوط می توانید دریافت پیامک نیز روی همین خط داشته باشید.

برای خدماتی سازی خطوط در نظر داشته باشید که:

- در هر اپراتور شما فقط می توانید که یک خط اختصاصی داشته باشید 

- پروسه خدماتی سازی خطوط ممکن است 1 الی 2 ماه زمان بر باشد.

- این پروسه شامل هزینه می باشد و برای اختصاصی سازی هر یک از خطوط مبلغ 250 هزار تومان باید پرداخت گردد؛ در صورتی که اپراتور با خدماتی شدن خط شما موافقت نکند امکان بازگشت این مبلغ وجود ندارد؛ اما اگر مشکلی از سمت شرکت شهر نوین پیش بیاید و خدماتی سازی خط انجام نگردد این مبلغ برای شما بازگشت داده خواهد شد.

  • اگر درخواست ارسال پیامک با شماره ثابت خود را دارید باید مدارک زیر را برای ما در تیکت ارسال کنید:

در نظر داشته باشید که ارسال پیامک با شماره ثابت خود فقط برای اشخاص حقوقی امکان پذیر می باشد.

 

مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی برای خدماتی سازی خطوط 

  • قبض تلفن ثابت
  • تصویر اجاره نامه با کد رهگیری معتبر (درصورتیکه متقاضی مستاجر باشد)
  • روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت
  • روزنامه رسمی آخرین تغییرات
  • معرفی نامه شرکت در سربرگ شرکت همراه با مهر و امضا صاحبان امضا برای نماینده
  • تصویر کارت ملی و شناسنامه نماینده

توجه: در بعضی از موارد امکان ارائه جواز کسب نیز می باشد اما احتمال رد این مدرک از سمت مخابرات بسیار بالا می باشد.

برای ثبت شماره ثابت خود و ارسال پیامک از طریق این شماره باید فرم های زیر را نیز تکمیل نموده و پس از امضا و اسکن، تصویر فرم های کامل شده را نیز برای ما در تیکت ارسال کنید؛ پس از تایید باید اصل این فرم ها را برای شرکت شهر نوین ارسال کنید.

خدماتی سازی خطوط با پیش شماره 021

برای فعال کردن خط ثابت با پیش شماره 021 باید فرم تعهد نامه زیر را دانلود کرده و روی سربرگ شرکت پرینت گرفته و سپس مهر و امضا کنید سپس تصویر اسکن شده را داخل تیکت برای ما ارسال کنید تا پس از دریافت تاییدیه از سمت کارشناسان اصل این فرم را برای ما ارسال کنید.

 

لینک دانلود فایل تعهد نامه پیش شماره 021

همچنین متقاضی باید یک فقره سفتۀ 50 میلیون ریالی (مطابق نمونه زیر) در وجه شرکت پیام‌افزار پیک‌آسا تهیه کرده، همراه با مهر و امضاء صاحبان امضای شرکت (مطابق روزنامه رسمی) برای ما همراه با فرم ها ارسال کرده تا برای شرکت آسانک ارسال گردد.

 

تصویر نمونه سفته

 

خدماتی سازی خطوط ثابت فقط برای شهرهای تهران و البرز امکان پذیر می باشد اگر ساکن شهر دیگری غیر از تهران و کرج می باشید و نیاز دارید که با شماره شرکت خود پیامک ارسال کنید می توانید از پیش شماره 021000 استفاد ه کنید و یا از پیش شماره های 5000 و 3000 استفاده کنید.

 

خدماتی سازی خطوط با پیش شماره 5000

برای خدماتی سازی خط با پیش شماره 5000 باید فرم تعهد نامه که از طریق لینک زیر می توانید آن را دانلود کنید را روی سربرگ شرکت پرینت گرفته و پس از مهر و امضا کردن تصویر اسکن شده آن را داخل تیکت برای کارشناسان ما ارسال کنید و در صورت تایید شدن توسط کارشناسان اصل این فرم را برای شرکت شهر نوین ارسال کنید.

لینک دانلود فایل تعهد نامه پیش شماره 5000 

همچنین در نظر داشته باشید برای خدماتی سازی خطوط با پیش شماره 5000 نیاز می باشد که یک فقره  سفته به مبلغ دویست میلیون ریال معادل بیست میلیون تومان ارسال گردد.

 

تصویر نمونه سفته ارمغان طلایی

 

خدماتی سازی خطوط با پیش شماره 3000

برای خدماتی سازی خطوط با پیش شماره 3000 نیز مانند خطوط با پیش شماره 5000 و 021 باید تعهد نامه امضا و برای کارشناسان ما پس از مهر و امضا کردن روی سربرگ شرکت ارسال کنید و پس از دریافت تاییدیه از کارشناسان، اصل آن را نیز برای ما ارسال کنید.

لینک دانلود فایل تعهدنامه پیش شماره 3000 

 برای خدماتی سازی خطوط با پیش شماره 3000 نیز باید یک فقره سفته به مبلغ 200 میلیون ریال معادل 20 میلیون تومان ارائه گردد، همچنین باید فرم تعهدنامه سفته را نیز که از طریق لینک زیر می توانید دانلود کنید ارائه گردد.

لینک تعهد نامه سفته پیش شماره 3000 

نمونه فرمت سفته.