نحوه ی ثبت سایت در گوگل و اهمیت آن

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/14

احتمالا شما به عنوان صاحب یک سایت پس از انتشار محتوای مورد نظر خود مایلید که در گوگل نیز دیده شوید. برای اینکه مطالب شما در گوگل منتشر شود باید در دسته بندی های مشخصی قرار بگیرد و به طور معمول پس از چند روز یا چند هفته این کار به شکل هوشمند توسط گوگل انجام می شود اما شما به عنوان صاحب سایت برای تسریع این روند می توانید اقدام به ثبت سایت خود در گوگل کنید.

دو راه برای ثبت سایت در گوگل وجود دارد اما در ابتدا بهتر است به طور خلاصه نحوه جستجو و فهرست بندی محتوای سایت ها توسط  گوگل را بررسی کنیم.

 

چگونه گوگل سایت شما را شناسایی می کند؟


گوگل می گوید از مجموعه عظیمی از رایانه ها برای گشتن در میان میلیاردها صفحه ی وب استفاده می کند. Googlebot همان سیستمی است که با لیستی از URL های تولید شده شروع به گشتن و اضافه کردن صفحات وب می کند و به طور مداوم به دنبال سایت های جدید، بروزرسانی ها و هرگونه لینک خراب است. اگر سایت خود را بروزرسانی کنید یا یک صفحه ی جدید ایجاد کنید پس از مدتی گوگل آن را پیدا کرده و پس از ارزیابی با بیش از 200 معیار مختلف به طور خودکار آن را در نتایج جستجو لیست می کند. پس از اتمام مراحل جستجو و ارزیابی تمام نتایج در فهرست گوگل قرار می گیرند و بر اساس محتوا و بروزرسانی لیست می شوند. در حین پردازش گوگل نتایج را بر اساس اطلاعات صفحه مانند عنوان ها، برچسب ها، توضیحات متا، کلمات کلیدی و ... دسته بندی می کند.

در واقع ممکن است شما نیازی به ثبت سایت در گوگل نداشته باشید چون این کار به طور خودکار انجام می شود اما بستگی به برنامه ی زمان بندی گوگل دارد و زمان بر خواهد بود. اگر می خواهید بدانید سایت شما در گوگل نمایش داده می شود یا نه باید جستجوی خود را به این شکل انجام دهید: آدرس سایت + موضوع مورد نظر. اگر جستجوی شما هیچ نتیجه ای نداشت به این معناست که سایت شما هنوز در گوگل ثبت نشده است.

چه مدت طول می کشد تا گوگل محتوای خود را دسته بندی کند؟


با بررسی یک سایت بروز شده که هنوز به طور دستی ثبت سایت در گوگل را انجام نداده است، 1373 دقیقه طول کشید تا گوگل محتوای منتشر شده را در دسته بندی های خود قرار دهد و در موتور جستجوی یاهو این عدد 1773 دقیقه و بیش از یک روز کامل بود. اگر شما یک سایت فروشگاه آنلاین داشته باشید این تاخیر یک یا دو روزه ممکن است منجر به از دست دادن مشتری شود زیرا محصول شما دیر در دسترس مصرف کننده قرار می گیرد در نتیجه برای پیشرفت کسب و کارتان ضروری است که گوگل به سرعت محتوای شما را شناسایی و در لیست خود قرار دهد.

 

نحوه ی ثبت سایت در گوگل


برای ثبت سایت خود در گوگل می توانید یک نقشه ی بروز شده از سایت تان به حساب کاربری خود در گوگل اضافه کنید. برای انجام این کار در ابتدا باید به عنوان صاحب سایت در Google Search Console ثبت نام کنید.

اگر برای اولین بار قصد ثبت سایت خود را دارید ابتدا در Google Search Console باید ثابت کنید که مالک سایت هستید و سپس در این صفحه گزینه ی "ارسال نقشه ی سایت" یا " submit a sitemap" را انتخاب کنید.

اما اگر قبلا سایت خود را در Google Search Console ثبت کردید و الان قصد دارید یک صفحه ی جدید را ثبت کنید می توانید مجددا نقشه ی سایت بروز شده ی خود را وارد کنید. برای این کار وارد صفحه ی Google Search Console شوید و گزینه ی "افزودن ویژگی" یا "Add a Property" را انتخاب کنید.

ثبت سایت در گوگل


 

در این قسمت می توانید نقشه سایت به روز شده خود را برای گوگل ارسال کنید تا در اسرع وقت شروع به گشتن در آن و اضافه کردن آن به لیست خود کند.



نحوه ی ثبت کسب و کار در گوگل


راه دوم برای ثبت سایت در گوگل این است که به عنوان صاحب یک کسب و کار مشخصات شغلی خود مانند نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کار و تمام اطلاعاتی که یک مخاطب ممکن است برای برقراری تماس یا پیدا کردن شما نیاز داشته باشد را در Google My Business ثبت کنید.

پس از ثبت اطلاعات خود در https://www.google.com/business/  گوگل یک شناسه ی کاربری به شما می دهد که می توانید با استفاده از آن وارد حساب کاربری خود شوید.

ثبت سایت در گوگل


پس از ورود به حساب کاربری روی گزینه ی "اطلاعات" یا "info " در منوی سمت چپ کلیک کنید.

ثبت سایت در گوگل


در بخش "اطلاعات" تمام جزئیاتی که قبلا در مورد کسب و کار خود ارائه کردید، لیست می شود. به پایین صفحه بروید و در کنار گزینه "افزودن سایت" یا " Add Website" روی نماد مداد کلیک کنید.

ثبت سایت در گوگل


در پنجره ی جدیدی که باز می شود آدرس سایت خود را وارد کنید و گزینه ی APPLY را بزنید. به این صورت سایت شما در Google My Business ثبت شده و به صورت آنلاین برای همه قابل مشاهده خواهد بود.

6