نکاتی برای تولید محتوای سایت

مدیر فنی دوشنبه 1399/08/26

برای اینکه مخاطب سایت را تحت تاثیر قرار دهید فقط چند ثانیه کوتاه زمان دارید و باید با یک محتوای چشم گیر به خودتان جذبش کنید. به مقالاتی که خواندید، سخنرانی هایی که شنیدید، کتاب هایی که شروع کردید و جمله های ابتدایی شان فکر کنید. معمولا افراد در همان چند دقیقه ی اول با مواجهه با جملات ابتدایی تشخیص می دهند که آیا می خواهند زمان بیشتری را به خواندن، گوش دادن یا دیدن اختصاص دهند یا خیر. در فعالیت های آنلاین اصل رقابت بر سر زمان است چرا که ممکن است مخاطب به محض مواجهه با یک مقدمه ی بد در چند ثانیه ی اول آشنایی، شما را کنار بگذارد. در نتیجه برای تولید محتوای سایت باید عمده ی انرژی خود را بر ارائه ی یک مقدمه ی خوب و جمله ی آغازین جذاب متمرکز کنید. در تولید محتوای سایت باید در نظر داشته باشید خط اول مهم تر از خط آخر است چرا که یک شروع خوب می تواند مخاطب را ترغیب به خرید کنید، حتی خرید چیزی که به آن نیاز ندارد. به عبارتی باید عنوان و مقدمه ای جذاب به مخاطب هدف خود ارائه دهید.

تولید محتوای سایت



چطور تولید محتوا سایت انجام دهیم؟


محتوای سایت شما باید چشمگیر و سرگرم کننده باشد در عین حال باید دقت کنید اغراق و دروغ پردازی نکنید. صفحه ی اصلی سایت و مطالب آن باید به گونه ای باشد که مخاطبان شما را به دیگران توصیه کنند. ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم نکاتی برای تولید محتوای سایت مطرح کنیم تا بتوانید با استفاده از آن محتوای سایت را ارتقا دهید و توجه مخاطب را جلب کنید.

  • کتاب ها و نشریات مرتبط با موضوع فعالیت خود را بخوانید و خلاصه ای از آنها بنویسید. خواندن بسیار به شما کمک می کند ایده های بهتری ارائه دهید. سعی کنید به محض رسیدن به یک ایده ی جدید آن را یادداشت کنید و بعدا در مورد جزئیات آن بیشتر فکر کنید.

  • مشورت کردن با دوستان، همکاران و متخصصان حوزه ی کاری خود را فراموش نکنید. گفتگو کردن با دیگران یک راه رسیدن به ایده های نو در تولید محتوای سایت است.

  • برای یادگیری سرمایه گذاری کنید. برای اینکه بتوانید در یک حوزه خلاق و ایده پرداز باشید نیاز است تسلط کاملی روی آن داشته باشید.

  • از سوالات و طرح فرضیه های جدید نترسید. بررسی سوالات و مشکلات مسیر شما را برای رسیدن به دیدگاه و راه حل های جدید هموار می کند.

  • سعی کنید متفاوت به مسائل و موضوعات نگاه کنید. مشتریان معمولا دنبال یک نگاه و خلاقیت جدید می گردند و شما می توانید با بررسی جوانب منفی و مثبت یک موضوع و تغییر زاویه ی دید به یک ایده ی جدید در تولید محتوای سایت برسید.

  • داستان سرایی کنید. استفاده از یک داستان برای انتقال یک مفهوم خاص به شما کمک می کند با یک زبان نو و جدید با مخاطب وارد گفتگو شوید.

  • با دیگران مصاحبه کنید. گفتگو و مصاحبه با دیگران علاوه بر اینکه درس های جدیدی برای شما دارد یک راه ایده پردازی خلاقانه و تولید محتوای جدید است. می توانید از صدا و تصویر مصاحبه شوندگان در تولید محتوای سایت استفاده کنید.

  • قدرت و محبوبیت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می کند که با مخاطبان خود ارتباط نزدیک تری داشته باشید و نیازهای آنها را بهتر و بیشتر بشناسید. علاوه بر این شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی که در آنها در حال انتشار است یک راهنمای خوب برای تولید محتوای سایت است.


محتوای سایت در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد اما باید گفت ظاهر سایت شما نیز اهمیت بسیاری در جلب توجه مخاطب دارد. در واقع ظاهر سایت، صفحه ی ابتدایی، محل قرار گرفتن منوها، اطلاعات صفحه ی اول و رنگ بندی و طراحی لوگو اولین مواردی است که مخاطب آنها را می بیند و بر اساس آن شما را قضاوت می کند.

تولید محتوای سایت



ویژگی های یک سایت موفق


ما با بررسی هزاران سایت در سال های اخیر به این نتیجه رسیدیم که سه عنصر اصلی در موفقیت یک سایت تاثیرگذار است:

طراحی

طراحی سایت باید جدید و جذاب باشد. استفاده از تصاویر خوب با کیفیت بالا، داشتن یک لوگوی اختصاصی و منوهای متنوع و کاربردی می تواند در نگاه اول حس خوبی به کاربر منتقل کند. علاوه بر این سرعت لود سایت و در دسترس بودن آن در مرورگرهای دستگاه های مختلف مانند تلفن همراه و تبلت اهمیت بسیاری دارد.

محتوا

هنگام تولید محتوای سایت باید علایق و نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهید. مدام از خود بپرسید محتوای شما قرار است چه کمکی به مخاطب بکند؟ کدام نیاز او را بر طرف کند؟ در همین راستا محتوای شما باید قوی، مرتبط و جدید باشد. خلاقیت، ایده پردازی و تولید محتوا در قالب های متنوع رمز موفقیت یک سایت است.

استراتژی

باید مشخص کنید که سایت قرار است چه کاری انجام دهد، چطور در پیشرفت کسب و کار شما موثر خواهد بود و معیار موفقیت برای شما چیست؟ برای اینکه بتوانید تولید محتوای سایت را در راستای اهداف خود انجام دهید باید به طور دقیق بدانید چه انتظاری از مخاطب دارید؟ خرید؟ عضویت در سایت؟ دانلود؟ گرفتن اشتراک؟

کاهش کیفیت هر یک از این موارد می تواند موجب شکست و عدم موفقیت سایت شما شود. به عنوان مثال اگر طراحی سایت و محتوای آن عالی باشد اما استراتژی برای فعالیت خود نداشته باشید مثل سفر کردن بدون نقشه و راهنما است و یا اگر استراتژی و محتوای دقیقی داشته باشید اما طراحی سایت شما چشم گیر نباشد ممکن است مخاطب سایت شما را در چند ثانیه ی اول بدون مطالعه ی محتوا ترک کند.

 

اگر به یک طراحی خوب و چشم گیر برای جذب مخاطب و کشاندن او به مطالعه محتوایتان احتیاج دارید، از تیم تخصصی هما کمک بگیرید. تیم هما با یک طراحی سایت خوب و تاثیرگذار توجه مخاطب شما را به خودش جذب می کند.