چرا تبلیغات پیامکی انجام دهیم

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21

قبل از اینکه تلفن های همراه هوشمند شوند و همه به اینترنت وصل شویم استفاده از تبلیغات پیامکی اولین و بهترین نوع تبلیغ بود. هنوز هم اگر نکات بازاریابی را به دقت رعایت کنید تبلیغات پیامکی یک روش خوب برای جذب مشتری است زیرا ویژگی های خاصی دارد که به راحتی با تبلیغات دیگر به آن ها دست پیدا نمی کنید. به طور مثال ارسال پیامک تبلیغاتی بین شما و مخاطب احساس صمیمیت ایجاد می کند و باعث می شود مشتری بیشتر به شما اعتماد کند و یا با ارسال کد یا لینک خود می توانید یک ارتباط دو طرفه با مشتری برقرار کنید و به او این امکان را بدهید که نظراتش را بیان کند.


تبلیغات پیامکی




  1. برقراری ارتباط متقابل


در بازاریابی مدرن بعضی معتقدند تبلیغات در سایت ها و نرم افزار بهتر است و در حالی که مخاطب آنلاین است می توان دسترسی بیشتری به او داشت اما تبلیغات پیامکی یک روش اختصاصی و رو در رو است. شما با محدودیت 160 کاراکتر خیلی دقیق و کوتاه با مخاطب ارتباط برقرار می کنید و با ارائه ی یک کد یا لینک این امکان را برای او فراهم می کنید که به طور متقابل با شما ارتباط برقرار کند. نحوه ی ارتباط گیری مخاطب با شما در این روش بسیار آسان تر است و در نتیجه بازخورد بیشتری خواهد داشت.  




  1. اهمیت کاربران تلفن های غیرهوشمند


همه ی افراد طرفدار تلفن های هوشمند نیستند که بتوانید از تبلیغات آنلاین برای جذب آنها استفاده کنید. بهتر است محتوای تبلیغات پیامکی خود را طوری طراحی کنید که حتما نیاز به حضور در شبکه های اجتماعی نداشته باشد و بدون در نظر گرفتن لینک و امکانات آنلاین تبلیغ تاثیرگذاری باشد. در این حالت جامعه ی هدف شما گسترده تر از زمانی است که فقط از تبلیغات آنلاین مانند ارسال ایمیل و یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی استفاده می کردید.  




  1. به مشتری حق انتخاب بدهید


استفاده از تبلیغات پیامکی به مخاطب شما حق انتخاب می دهد. زمانی که از آنها می خواهید تا شماره تماس خود را برای ارسال پیامک در اختیار شما قرار دهند و یا با ارسال کد تایید به آنها این امکان را می دهید که دریافت پیامک را تایید یا لغو کنند، به مشتری حق انتخاب دادید در نتیجه در صورت تایید با اشتیاق پیامک های تبلیغاتی شما را دریافت می کند. می توانید گزینه های دیگری مثل ارسال ایمیل، پست کردن بروشور و یا تماس تلفنی را برای مشتریان فراهم کنید و از آنها برای نحوه ی برقراری ارتباط نظر بخواهید. اگر مشتری انتخاب کند که عضو کمپین پیامکی شما بشود نتیجه ی تبلیغات برای شما فوق العاده خواهد بود زیرا می دانید که بازده مثبتی خواهد داشت.  




  1. کاهش اتلاف وقت


انجام تبلیغات پیامکی کم هزینه ترین روش برای بازاریابی است و در وقت شما و مخاطب نیز صرفه جویی می کند. شما با ارسال یک پیام کوتاه با مختصرترین کلمات با مخاطب ارتباط برقرار می کنید و مخاطب نیز در زمان کوتاهی تبلیغ شما را می بیند و انتخاب می کند.


تبلیغات پیامکی




  1. اعتماد به پیام کوتاه


دسترسی به مخاطب در تلفن همراهش یک روش بازاریابی صمیمانه است زیرا معمولا افراد از پیام کوتاه برای ارتباط گرفتن با خانواده و دوستان استفاده می کنند. ارسال پیامک تبلیغاتی احساس صمیمت و اعتماد در مشتری ایجاد می کند.  




  1. نزدیک بودن به مشتری


تلفن های همراه این روزها تمام وقت در کنار صاحبانشان هستند، هنگام خواب، وقت صبحانه و حتی آخر شب در تخت پس ارتباط گرفتن با مشتری از طریق تلفن همراه و ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش آسان برای ارتباط با مشتری است. در بازاریابی پیامکی مشتری مانند بازاریابی ایمیلی قبل از خواندن متن آن را حذف نخواهد کرد یا مانند بازاریابی تلفنی، تلفن را قطع نخواهد کرد. تبلیغات پیامکی یک راه مطمئن برای ارتباط گرفتن با مشتری است که در آن 98 درصد اطمینان خواهید داشت که صدای شما به مخاطب رسیده است.  




  1. نتایج قابل پیگیری


یکی از مزایای تبلیغات پیامکی قابلیت رهگیری نتایج است. اگر شما از یک سامانه ی پیامکی خوب استفاده کنید این قابلیت را دارد که با ارقام دقیق به شما بگوید چند نفر پیامک شما را دریافت کردند، چند نفر به پیامک شما پاسخ مثبت داده اند و چند نفر به تبلیغ شما واکنش نشان نداده اند. علاوه بر این اگر لینک سایت یا شبکه های اجتماعی خود را در پیامک تبلیغاتی ذکر کنید می توانید با شمارش هر کلیک یا عضو جدید میزان تاثیر گذاری تبلیغ را پیگیری کنید.  




  1. کاربردهای مختلف


اگر شما نیاز دارید به دلایل مختلف با مشتری در ارتباط باشید استفاده از تبلیغات پیامکی این امکان را به شما می دهید. شما می توانید با استفاده از این سرویس مناسبت های خاص را به مخاطب تبریک بگویید، نظر سنجی انجام دهید و یا حتی اطلاعات متفرقه در راستای کسب و کار خود را به مخاطب ارائه دهید. اگر هنوز متقاعد نشدید که تبلیغات پیامکی واقعا در رشد کسب و کار موثر است اجازه دهید چند نمونه از موارد استفاده از پیامک در هر کسب و کار را مثال بزنیم: فروشگاه آنلاین: تایید سفارش، اطلاع رسانی حمل و نقل رستوران: یادآوری رزرو، اطلاع رسانی غذای ویژه روز، مشخصات پیک و زمان ارسال سالن های آرایشی: اطلاع رسانی تخفیف، اعلام روزهای تعطیل، یادآوری قرار ملاقات مدارس و آموزشگاه ها: اعلام برنامه ی دانشگاه، یادآوری تکالیف، اعلام کلاس های فوق برنامه، اطلاعا رسانی اخبار روزانه پزشکان و وکلا: یادآوری قرار ملاقات، اطلاع رسانی از روند پیشرفت کار تبلیغات پیامکی یک روش قدیمی اما به روز و کارآمد برای جذب و حفظ ارتباط با مشتری است که اگر دقیق و هوشمندانه آن را انجام دهید خواهید دید بیش از 90 درصد بازده مثبت خواهد داشت.