مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی هدفمند

مدیر فنی چهارشنبه 1399/09/19

کسب و کارهای زیادی در سراسر جهان از قدرت بازاریابی پیامکی هدفمند برای افزایش فروش و تعامل با مشتری، تبلیغات و برند سازی استفاده می کنند. دلیل آن کاملا ساده است زیرا دستگاه های تلفن همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. بازاریابی پیامکی دارای بالاترین نرخ موفقیت است. در حقیقت 90 درصد از پیامک ها تنها 3 دقیقه  پس از زمان دریافت باز و خوانده می شوند، این نرخ در بازاریابی ایمیلی تنها 22 درصد است. علاوه بر این بازاریابی پیامکی در افزایش قصد خرید و برند سازی پنج برابر موثرتر از سایر اشکال تبلیغات است.

برای استفاده از بازاریابی پیامکی هدفمند نیازی نیست کسب و کار شما بزرگ باشد. سیستم پیامدهی sms marketing بسیار متنوع و سازگار است و می تواند در هر مرحله تأثیر گسترده ای بر کسب و کار شما با هر اندازه ای داشته باشد.

بازاریابی پیامکی هدفمند تنها روشی است که شما بر اساس آن می توانید نرخ تعامل با مخاطب را بیش از 60 درصد افزایش دهید. این تعامل در طولانی مدت موجب ایجاد حس صمیمیت بین شما و مشتری خواهد شد.

بازاریابی پیامکی هدفمند



چگونگی اجرای بازاریابی پیامکی هدفمند و جمع آوری اطلاعات مشتریان


برای شروع بازاریابی پیامکی هدفمند به لیستی از مشتریان خود نیاز دارید. بهتر است به یاد داشته باشید جذب مشتری که به طور داوطلبانه شماره تماس خود را ارائه داده است بسیار موثرتر از جستجوی مشتری جدید و ارسال پیام به مخاطبان ناشناس است. مخاطب شما اگر حس کند با انتخاب و تمایل خود پیامک های شما را دریافت می کند، حس بهتری به این کار خواهد داشت و با علاقه محتوای پیام شما را مطالعه خواهد کرد. برای تهیه ی یک لیست از شماره تماس مشتریان و مخاطبان خود می توانید فعالیت های مختلفی انجام دهید.


  1. درخواست شماره تماس مشتری حین فروش




شما می توانید در همان حین که مشتری اولین خریدش را از شما انجام می دهد از او بخواهید شماره تماس خود را برای حضور در لیست کمپین پیامکی شما اعلام کند. این کار یک تاثیر مثبت دارد زیرا مشتری با میل خود در کمپین پیامکی شما عوض می شود در نتیجه با خواست خود پیام های شما را پیگیری می کند. اما ممکن است اگر شما شخصا درخواست کنید مشتری معذب شده و یا احساس کند ممکن است از شماره تماسش سواستفاده شود. برای حل این مشکل بهتر است یک دفترچه یا لیست در اختیار مخاطب قرار داده و فقط به او پیشنهاد دهید شماره تماس خود را یادداشت کند و اگر مشتری مایل به درج شماره ی تماس خود نبود بهتر است اصرار نکنید.


  1. انتشار آگهی اشتراک




شما می توانید در شبکه های اجتماعی یا به صورت چاپ شده روی یک کاغذ از مشتریان بخواهید اگر مایل به دریافت پیامک های شما هستند با ارسال یک کد در سامانه ی پیامکی شما عضو شوند. در این روش مانند روش قبل شما موفق شدید مخاطب را با انتخاب و تمایل خودش جذب کنید و احتمال اینکه مخاطب ناخواسته شماره ی خود را در اختیار شما قرار دهد بسیار کمتر است. در واقع شما هر چه بتوانید مخاطب را بیشتر برای عضویت در کمپین پیامکی خود ترغیب کنید درصد نرخ موفقیت بازاریابی پیامکی شما بالاتر خواهد رفت.


  1. انتشار لینک اشتراک در سایت و شبکه های اجتماعی




یکی از بهترین راه ها این است که در سایت و شبکه های اجتماعی خود یک دکمه یا لینک برای عضویت مخاطبان در کمپین پیامکی خود در نظر بگیرید. همه ی کاربران سایت شما ممکن است در بازدید اول خریدی انجام ندهند. شما می توانید از آنها در خواست کنید در صورت تمایل در کمپین پیامکی شما عضو شوند تا از پیشنهادات ویژه ی شما در آینده استفاده کنند و شماره تماس آنها را در لیست مخاطبان هدف خود قرار دهید. به طور معمول کسی که یک بار به سایت شما مراجعه کرده است یقینا در دفعات بعدی اقدام به خرید خواهد کرد. با این ترفند می توانید یک کاربر و بازدید کننده ساده سایت را به یک مشتری خوب تبدیل کنید.


  1. گردآوری یک دیتابیس از اطلاعات مشتریان




روش های متنوع و خلاقانه ای برای رشد دیتابیس تشکیل شده از اطلاعات مشتریان وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مخاطبان هدف خود در بازاریابی پیامکی هدفمند را گسترش دهید. در انجام این کار باید خلاقانه عمل کنید و بهتر است بیشتر خلاقیت خود را بر تولید محتوای خوب و جدید متمرکز کنید. یک روش موثر برای انجام این کار استفاده از تبلیغات آنلاین در سایت های مختلف، گوگل ادوردز و شبکه های اجتماعی است. این تبلیغات نه تنها به طور قابل توجهی موجب رشد دیتابیس شما می شوند بلکه تاثیرات چشم گیری در موفقیت بازاریابی پیامکی خواهند داشت.

بازاریابی پیامکی هدفمند





  1. افزایش تعامل و حفظ ارتباط با مخاطب




در انجام یک بازاریابی پیامکی هدفمند نیاز نیست تنها برای ارائه ی تخفیف با مشتری ارتباط برقرار کنید. شما می توانید به دلایل مختلف و البته به صورت برنامه ریزی شده به مخاطبان خود پیامک ارسال کنید. حفظ رابطه ی مداوم با مشتری موجب تثبیت شما در ذهن او به عنوان یک فروشنده و برند خوب می شود. ارائه ی کوپن های اختصاصی برای مشتریان قدیمی، اشتراک گذاری نظرسنجی، اجرای مسابقات پیامکی، اطلاع رسانی اختراعات و تولیدات جدید مرتبط با حوزه ی کاری، تبریک تولد، سال نو و مناسبت های خاص از جمله موضوعاتی است که شما می توانید بر اساس آن به مخاطبان خود پیامک ارسال کنید.

برای اینکه مخاطب خود را قانع کنید که بین شما و رقبا یکی را انتخاب کند باید به او خدمات بیشتر و بهتری ارائه کنید. ارائه ی خدمات و پیشنهادات ویژه از طریق بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین راه های تبلیغات است. علاوه بر این بازاریابی پیامکی به شما کمک می کند که از یاد نروید و همواره با ارائه ی پیشنهادات خاص در کنار مخاطب باشید.

 

اگر برای کسب و کار خود نیاز به بازایابی پیامکی دارید با تیم تخصصی هما تماس بگیرید.