بالا بردن نرخ تعامل با استفاده از بازاریابی پیامکی

مدیر فنی چهارشنبه 1399/08/21

 در هسته ی روابط به ویژه روابط کاری، اعتماد، ارتباط و تعامل در مرکز قرار دارند. بدون این مولفه ها رابطه بی ثمر و ناپایدار خواهد بود. از آنجا که پیام کوتاه امروزه یکی از صمیمانه ترین اشکال ارتباط دیجیتال است، جای تعجب نیست که مشاغل و سازمان ها از این رسانه برای ارتباط گرفتن با مخاطب و داشتن نرخ تعامل مثبت استفاده کنند. پیام کوتاه با محدودیت 160 کاراکتر ( 70 کاراکتر در پیامک فارسی) شما را مجبور می کند برای ارتباط گرفتن با مشتری سریع، دقیق و کوتاه اطلاع رسانی کنید در نتیجه توجه بیشتری از مخاطب دریافت خواهید کرد. ارسال پیامک انبوه و بازاریابی پیامکی بهترین مکمل استراتژی های ارتباطی است. همه این موارد بالا رفتن نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت را به دنیال دارد.

کانال های ارتباطی که می توانید با بازاریابی پیامکی آنها را تقویت کنید و نرخ تعامل خود را بالا ببرید:

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی تلفنی

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام رسانه های سنتی مانند چاپ تراکت و تبلیغات محلی ایجاد ارتباط بهتر هدف اصلی بازاریابی پیامکی است و البته نمی شود انتظار داشت که با همه با یک محتوای یکسان بتوانید ارتباط موثر برقرار کنید. ارائه ی محتوای متنوع و شخصی سازی شده برای مخاطب، نرخ تعامل شما را افزایش خواهد داد.

نرخ تعامل

نقش کمپین پیامکی در زمان اپیدمی کرونا با شروع سال جدید میلادی و مشکلاتی که اپیدمی کرونا برای جوامع مختلف ایجاد کرد، ارسال پیامک های انبوه و اطلاع رسانی از این طریق مورد توجه قرار گرفت. این پیامک ها در ابتدا حاوی نکات اصلی در مورد این بیماری و راه های پیشگیری بود اما با طولانی شدن دوران قرنطینه بسیاری از کسب و کارها شروع به فعالیت در اشکال جدید کردند. به طور مثال کنسرت ها و سینماها تعطیل شدند اما با گذشت چند ماه کار خود را به صورت آنلاین شروع کردند و در این زمان اطلاع رسانی از ساعت پخش یا خرید بلیت آنلاین بر عهده ی پیامک های انبوهی بود که به مخاطبان ارسال می شد. بسیاری از کسب و کارهای محلی که به اجبار تعطیل شدند توانستند با یک کمپین پیامکی مخاطبان خود را از بازگشایی مجدد و دعوت به شبکه های اجتماعی مطلع کنند. در نتیجه ی استفاده از این قابلیت نرخ تعامل و نرخ تعامل بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی چند برابر شد. یکی از بهترین استفاده هایی که از پیامک انبوه در دوران کرونا شد ارسال پرسشنامه ی متنی برای تست کرونا بود، به این صورت که یک لینک حاوی پرسشنامه برای همه در قالب پیامک ارسال شد و همه می توانستند علائم خود را با توجه به سوالات موجود در تست چک کنند و بعد برای تست های بعدی اقدام به حضور در درمانگاه ها کنند که این امر باعث کاهش چشمگیر مراجعان به مراکز درمانی شد.

نرخ تعامل

تقویت استراتژی های ارتباطی با بازاریابی پیامکی پیام کوتاه می تواند طیف وسیعی از استراتژی های مختلف بازاریابی را پشتیبانی و تکمیل کند و نرخ تعامل شما را با مخاطب بالا ببرد: مسابقات آنلاین متنی ارائه ی پشتیبانی اطلاع رسانی از اخبار جدید مرتبط ارائه ی محتوای اختصاصی برای مشتریان وفادار ارسال یادآوری ها و پیام های پیگیری ارسال پیام هایی مانند "متشکرم" اهمیت بررسی نتایج بازاریابی پیامکی در نرخ تعامل بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج کمپین های پیامکی ممکن است در ابتدا چندان مطلوب به نرسد اما بهتر است ارزش آنها را دست کم نگیرید و با جمع آوری اطلاعات دقیق راه های مختلفی را برای بالا بردن نرخ تعامل خود امتحان کنید. در واقع پیگیری دقیق نتایج با نشان دادن میزان کاهش یا افزایش مخاطب به شما کمک می کند که بتوانید انتخاب های هوشمندانه و تاثیرگذارتری داشته باشید.