15 موضوع جدید برای ایده وبلاگ سایت

مدیر فنی شنبه 1399/09/15

همیشه پیدا کردن ایده ی جدید برای تولید محتوا کار سختی است. ما در این مطلب قصد داریم 20 موضوع جدید برای ایده وبلاگ سایت به شما پیشنهاد کنیم در نتیجه دیگر مشکلی در این مورد نخواهید داشت.



  1. ارائه ی محتوای آموزشی




ارائه ی محتوای آموزشی و نشان دادن چگونگی استفاده از یک محصول یا راهنمای انجام یک کار یا ساخت یک وسیله ی کاربردی از راحت ترین موضوعاتی است که شما می توانید بر اساس آن تولید محتوا انجام دهید. نکات آموزشی که کاربران در اینترنت جستجو می کنند بسیار متنوع است و تقریبا هیچ وقت تمام نمی شود. بهتر است حین آماده کردن محتوای آموزشی خیلی ساده همه ی جزئیات را توضیح دهید زیرا فرض اول این است که مخاطب هیچ اطلاعاتی در مورد موضوع مورد نظر شما ندارد.


  1. اطلاع رسانی در مورد جدیدترین های صنعت و تکنولوژی




اطلاع رسانی در مورد جدیدترین اختراعات و آپدیت های مختلف بهترین ایده برای وبلاگ سایت است. شما می توانید در مورد جدیدترین اتفاقات و محصولاتی که در حوزه ی کاری شما رخ داده و تولید شده است به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنید. این کار یک گام موفق در راه همراهی مخاطب در مسیر خرید است. شما می توانید با ارئه ی مطالب اینچنینی و با معرفی جدیدترین محصولات در هر حوزه ای در مخاطب یک نیاز به خرید ایجاد کنید و در نهایت به عنوان یک فروشنده ی خوب خود را به او معرفی کنید.

ایده وبلاگ سایت





  1. شرح رویدادهای روز




اگر دنبال ایده وبلاگ سایت هستید شرح رویدادهای روزانه و تحلیل آنها یک موضوع خوب برای تولید محتوا است. به طور مثال تحلیل روند قیمت مسکن و طلا و یا حتی تولید محتوای سرگرم کننده با نوشته های طنز حول محور مشکلات اجتماعی از جمله موضوعاتی هستند که شما می توانید با اندکی خلاقیت بی نهایت محتوا بر اساس آن تولید کنید.


  1. موضوعات بحث برانگیز




طرح موضوعات بحث برانگیز برای ایده وبلاگ سایت یک روش خوب برای درگیر کردن مخاطب و برقراری ارتباط است. به طور مثال نوشتن یک مطلب در مورد اینکه ios  بهتر است یا اندروید، برند سامسونگ بهتر است یا هواوی، یک لپ تاپ باید چه ویژگی هایی داشته باشد و ... . با طرح چنین مطالبی مخاطب ترغیب می شود نظر خود را قید کند و شما موفق خواهید شد یک ارتباط دو طرفه را با مخاطبان خود برقرار کنید.


  1. طراحی چک لیست




یکی از بهترین موضوعات که می توانید بر اساس آن محتوای متنوعی تولید کنید نوشتن مطالبی با عنوان " تمام آنچه که برای ... نیاز دارید." است. این مطالب را می توانید با توجه به تخصص خود تغییر دهید. به طور مثال "تمام آنچه که باید قبل از خرید خانه در نظر بگیرید"، " تمام آنچه که برای یک عروسی خوب نیاز دارید" و ارائه ی چک لیست هایی که هر فرد قبل از خرید یا انجام یک کار باید در نظر داشته باشد یک موضوع عمومی و پرکاربرد است.


  1. معرفی و ارائه ی لیست




معمولا افراد وقتی قصد سفر دارند یا می خواهند یک رستوران جدید را امتحان کنند به دنبال یک لیست از انتخاب ها هستند. تولید محتوا برای ارائه ی یک لیست خوب و کاربردی یکی دیگر از ایده های وبلاگ سایت است که می توانید بر اساس آن مخاطبان بسیاری را جذب کنید. تهیه یک لیست از دیدنی های یک شهر کوچک، رستوران های معروف یک منطقه و یا کافی شاپ های ارزان و با کیفیت می تواند موضوعات خوبی برای جذب مخاطب باشد.


  1. اینفوگرافیک ها




اینفوگرافیک در واقع یک قالب تولید محتوا است اما شما می توانید هر محتوایی را با استفاده از این قالب جذاب، خواندنی و جدید کنید.


  1. داستان های الهام بخش




بسیاری از افراد عاشق خواندن داستان های واقعی از زندگی دیگران هستند. شما می توانید از داستان دوستان، خویشاوندان و حتی مخاطبان خود برای تولید یک محتوای جذاب استفاده کنید.


  1. مصاحبه




اگر برای ایده وبلاگ سایت دنبال موضوع هستید مصاحبه کردن با افراد مختلف می تواند یک موضوع خوب برای تولید محتوا باشد. میتوانید با بزرگان حوزه ی کاری خود و یا مخاطبانی که از یک محصول یا فعالیت ناراضی بودند مصاحبه کنید. همیشه افرادی هستند که مایلند تجربیات و نظریات دیگران را در قالب یک مصاحبه بخوانند.


  1. نقد و بررسی کنید




امروزه افراد قبل از خرید یا استفاده از یک وسیله به دنبال پیشنهادات و تجربیات دیگران هستند. شما می توانید با توجه به حوزه ی کاری خود یک محصول را نقد و یا تجربیات کاربران را جمع آوری و در قالب یک محتوای منسجم به مخاطب خود ارائه دهید.


  1. مقایسه کنید




با توجه به گزینه ی قبل مقایسه کردن محصولات با یکدیگر پس از نقد و بررسی هر کدام می تواند یک ایده برای وبلاگ سایت باشد. در واقع شما یک بار می توانید محصولات مختلف را به صورت جداگانه بررسی و نقد کنید و یک بار دیگر در مقایسه ی با یک محصول دیگر. این کار به مخاطب کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشد و به شما به عنوان یک فروشنده ی صادق بیشتر اعتماد کند.


  1. معرفی منابع




همه دوست دارند بهترین روش انجام یک کار را پیدا کنند و مخاطبان شما نیز از این امر مستثنی نیستند. شما می توانید منابع مختلف برای انجام بهتر هر کاری به مخاطب خود معرفی کنید. به طور مثال اگر تخصص شما در حوزه ی عکاسی است می توانید نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدیو به مخاطب معرفی کنید. اگر شما در حوزه ی دوخت لباس فعالیت می کنید می توانید کتاب های آموزشی یا مراکز فروش پارچه را به مخاطبان خود معرفی کنید.


  1. تولید محتوا با عنوان "پشت پرده"




در هر موضوعی همیشه پشت پرده ای هست که مخاطبان از آن بی اطلاع هستند. اگر شما می توانید با انجام تحقیقاتی به داستان های پشت پرده ی افراد یا اتفاقات دسترسی پیدا کنید این کار یک ایده مناسب برای وبلاگ سایت است. پشت پرده ی ساخت یک محصول، پست پرده زندگی یک کارآفرین و یا یک بازیگر از موضوعات پر مخاطب است.


  1. راه اندازی چالش های هیجان انگیز




چالش های جدید و هیجان انگیز و یا راه اندازی مسابقات مختلف یکی از بهترین و پر مخاطب ترین موضوعات برای تولید محتوا است.


  1. پاسخ به سوالات متداول




در هر حوزه ای سوالات متدالی است که همواره مخاطبان به دنبال جواب آن هستند. جمع آوری و پاسخگویی به این سوالات یک موضوع خوب برای ایده وبلاگ سایت است.