قوانین اشتراک و اکانت کاربری نرم افزار هُما

مدیر فنی شنبه 1401/01/20

قوانین اشتراک و اکانت کاربری

شریط نگهداری و بک‌آپ گیری از اطلاعات

نرم افزار تحت وب هما

 

A. تمدید اکانت

تمدید اکانت کاربر در نرم افزار هما بصورت ماهانه است. چنانچه کاربر از تمدید ماهانه اکانت خود منصرف شود و یا نیازی به تمدید یک اکانت خاص نباشد، سیستم مدیریت اکانت هما با اعلان قبلی و بصورت اتوماتیک اکانت مورد نظر را منقضی و غیرفعال خواهد کرد. در این بین 2 حالت بوجود خواهد آمد:

 

1. اکانت کاربر منقضی شود: در این حالت یک روز پس از انقضای اکانت کاربر، دسترسی کاربر قطع خواهد شد و برای تمدید و بازگشایی آن می‌بایست اکانت کاربرحداقل برای یکماه پرداخت شود. در این حالت نیز به ازای روزهای منقضی که از سیستم استفاده نشده است هزینه‌ای تعلق نخواهد گرفت.

2. اکانت مدیر منقضی شود: با گذشت 2روز از انقضای نرم‌افزار هُما، نرم افزار بطور موقت بسته خواهد شد و بصورت Freeze تا 30روز بسته خواهد ماند و برای بازگشایی آن تنها لازم است بطور عادی اکانت مدیر تمدید شود. در این حالت به میزان روزهای Freeze شده پرداختی صورت نمیگیرد. در صورتی که تا 30روز اکانت تمدید و بازگشایی نگردد سیستم به حالت منقضی تغییر وضعیت خواهد داد و در این حالت هنوز تا 2 ماه دیگر فرصت بازیابی اطلاعات وجود دارد. ولی پس از 2 ماه کلیه اطلاعات از روی سرویس ابری حذف خواهد شد و بدیهیست امکان بازیابی آن پس از سپری شدن 2 ماه وجود نخواهد داشت. برای بازیابی سیستم منقضی شده(در طول 2 ماه ذکر شده) لازم است هزینه تمدید 3ماهه نرم‌افزار بصورت یکجا پرداخت شود و در این حالت نیز به ازای روزهای منقضی که از سیستم استفاده نشده است هزینه‌ای تعلق نخواهد گرفت.

 

B. نگهداری و بک‌آپ گیری

کلیه سرویس‌های نرم‌افزار هما همواره و بصورت روزانه مشمول بک آپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات تمامی مشترکین می شوند. این بدان معناست که مادامیکه یک کاربر اشتراک خود را تمدید نموده و سرویس فعال داشته باشد، بدون نیاز به ذخیره نسخه پشتیبان توسط مشترک، عملیات پشتیبان گیری و تهیه نسخه بک آپ توسط کارشناسان متخصص نرم‌افزار هُما انجام خواهد شد. کاربرد نسخه بک آپ تنها در موارد بحرانی و از دست رفتن داده ها بر روی سرویس ابری ارائه شده می‌باشد. نسخه های بک آپ جایگزینی مطمئن برای امنیت داده های مشترکین و در زمان وقوع بحران اعم از شرایط فورس ماژور طبیعی، نفوذ هکرها، باج افزار و یا مواردی از این قبیل خواهند بود. درصورتی که کاربر به گزارش گیری و خروج اطلاعات از بخش‌های مختلف نرم افزار نیاز داشته باشد، قادر است بطور همزمان از هر بخش از سیستم فایل خروجی تهیه و نگهداری نماید.

 

C. انقضاء اکانت، عدم استفاده، جمع آوری سرویس

گاهی ممکن است مشترک پس از مدتی استفاده از نرم‌افزار تصمیم به قطع سرویس خود بگیرد. در این شرایط و در صورتی که کاربر درخواست نماید امکان ارائه یک نسخه کامل از اطلاعات بخش‌های مختلف نرم‌افزار به‌صورت فایل اطلاعاتی Excel یا CSV یا Text و همچنین فایل SQL خواهد بود. تهیه نسخه پشتیبان به شکل مطرح شده با توجه به حجم اطلاعات و درخواست مشتری شامل هزینه جداگانه بوده و توسط کارشناسان بررسی و اعلام می‌گردد.

 

توقف فعالیت شرکت

در صورتی که شرکت شهر نوین و تیم نرم‌افزاری هُما از ادامه سرویس‌دهی به کاربران عاجز بوده و یا به هر دلیل فعالیت شرکت متوقف شود، با توجه به نسخه های مختلف شرایط ذیل را داریم:

1. نسخه بازرگانی: شرکت موظف است به ازای تمامی کاربران نسخه پشتیبان تهیه و بصورت رایگان تحویل نماید.

2. نسخه پیامدهی: ارائه نسخه پشتیبان مقدور نیست(در این حالت کاربر موظف است اطلاعات حیاتی خود را بطور مرتب خروجی گرفته و نگهداری نماید).

3. نسخه سایت ساز و وب‌اپلیکیشن: شرکت موظف است به ازای تمامی کاربران نسخه پشتیبان تهیه و بصورت رایگان تحویل نماید. لازم به ذکر است که نسخه پشتیبان وب سایت، فروشگاه آنلاین و وب‌اپلیکیشن فقط شامل داده های اصلی از جمله کالا، خدمات، فاکتورها و لیست مشتریان خواهد بود و به دلیل ابری بودن سرویس ارائه شده(سورس مشترک سرویس ابری)، فایل‌های اصلی سایت طراحی شده، المان های طراحی سایت و هرگونه فایل مرتبط با عملکرد سایت و اپلیکیشن قابل ارائه نیست.