نکاتی درباره رتبه بندی سایت در الکسا

مدیر فنی شنبه 1399/09/08

معمولا صاحبان کسب و کار مدام به دنبال این هستند که رتبه ی سایت خود را در الکسا ارتقا دهند زیرا تاثیر زیادی در پیشرفت آنها دارد. رتبه ی سایت شما در الکسا یک معیار عمومی برای تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و مشتریان شما است. شرکا و مشتریان بالقوه رتبه ی سایت شما در الکسا را چک می کنند و از آن به عنوان روشی برای ارزیابی موفقیت و ارزش گذاری کسب و کار شما استفاده می کنند. به همین دلیل رتبه بندی سایت در الکسا می تواند به طور مستقیم بر درآمد شما تاثیر بگذارد.

اگر در این حوزه تازه کار هستید و چندان با الکسا آشنایی ندارید باید بگوییم الکسا سرویسی است که با کمک آن می توانید خلاصه ای سریع از عملکرد سایت خود یا رقبا به دست بیاورید. به طور کلی اقتدار سایت شما به رتبه ی شما در الکسا بستگی دارد پس بهتر است از ابتدای کار تمرکز خود را برای درک اهمیت رتبه بندی سایت در الکسا بگذارید. این درک دقیق به شما انگیزه می دهد که تمام انرژی خود را صرف ایجاد یک سایت کارآمد و ارتقا رتبه در الکسا کنید.

الکسا رتبه بندی سایت



رتبه بندی سایت در الکسا به چه معناست؟


رتبه سایت شما در الکسا تخمینی از محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت ها است. در واقع اگر مدام از خود می پرسید "در مقایسه با سایر سایت ها وضعیت سایت من چگونه است؟" پاسخ شما در الکسا است. توجه داشته باشید از آنجا که رتبه یک معیار نسبی است، رتبه سایت شما نه تنها به میزان بازدید سایت خودتان وابسته است بلکه به تغییر در میزان بازدید سایر سایت ها نیز بستگی دارد.

الکسا چگونه اطلاعات خود را جمع آوری می کند؟


الکسا دارای یک پنل اطلاعات ترافیکی است که متشکل از اطلاعات فعالیت میلیون ها نفر در سراسر جهان در فضای اینترنت است. بر اساس اطلاعات این پنل الکسا تعداد بازدیدکنندگان همه سایت های موجود در اینترنت را تخمین می زند. این محاسبه بسیار پیچیده است و شامل اصلاحات بسیار و همچنین شناسایی و حذف ترافیک جعلی سایت های مختلف است.

رتبه بندی سایت ها در الکسا چطور محاسبه می شود؟


هر روز الکسا میانگین بازدید کنندگان روزانه یک سایت در طول 3 ماه گذشته را محاسبه می کند. سایتی که بالاترین تعداد بازدید کننده و بازدید از هر صفحه را در 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار می گیرد. پایین ترین رتبه بندی یک سایت در الکسا چیزی نزدیک عدد 30 میلیون است. اگر در 3 ماه گذشته یک سایت هیچ گونه بازدید کننده ای نداشته باشد هیچ رتبه ای در الکسا ندارد.

چگونه می توان رتبه بندی سایت را در الکسا ارتقا داد؟


روش های متعددی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن رتبه بندی سایت خود را در الکسا ارتقا دهید.

الکسا رتبه بندی سایت





  1. تولید محتوای جدید و خلاقانه انجام دهید




تولید محتوا با هدف ارائه ی اطلاعات آموزشی یا سرگرم کردن مخاطب یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک سایت و ارتقا رتبه در الکسا است. البته مهم است که بتوانید نیازها و علایق مخاطب را شناسایی کرده و بر اساس آن تولید محتوا انجام دهید. مخاطب به دنبال پاسخ سوالاتش در فضای اینترنت جستجو می کند و شما باید بتوانید پاسخی برای او داشته باشید، اطلاعاتی به او بدهید و یا او را سرگرم کنید. در مرحله ی بعد مهم است که طبق یک زمان بندی مشخص محتوای تولید شده را منتشر کنید. اگر محتوای شما به اندازه ی کافی خوب باشد مخاطبان آن را با دیگران به اشتراک می گذارند و شما می توانید به راحتی مخاطبان جدید جذب کنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا بازدید سایت را افزایش دهید و به همین ترتیب رتبه ی سایت شما را در گوگل و الکسا ارتقا پیدا خواهد کرد.


  1. اهمیت لینک های داخلی و خارجی سایت را جدی بگیرید




هر چه سایت های مرتبط بیشتر لینک سایت شما را به اشتراک بگذارند شما امتیاز بیشتری برای ارتقا رتبه سایت خود در الکسا کسب می کنید. وقتی یک سایت لینک شما را در سایت خود درج می کند می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، از آن جایی که این مخاطبان خود خواسته وارد سایت شما شده اند در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت شما سپری خواهند کرد و با توجه به اینکه لینک شما را در یک جای معتبر دیده اند بیشتر به شما اعتماد دارند و این آغاز یک مسیر موفق برای جذب مخاطب است. وقتی مخاطبان به شما اعتماد داشته باشند شما را بیشتر به اشتراک می گذارند و این یک فرآیند مثبت در ارتقا رتبه ی سایت شما خواهد بود.

علاوه بر این شما می توانید در مطالب جدید خود به مطالب مرتبطی که قبلا منتشر کردید لینک دهید و با این ترفند مخاطب را به خواندن مطالب دیگر از سایت خود دعوت کنید، این کار تاثیر چشمگیری در افزایش ترافیک سایت و کاهش نرخ پرش سایت شما دارد.


  1. از کلمات کلیدی در تولید محتوا استفاده کنید




کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران موتورهای جستجو از آنها برای جستجوی مطالب مورد نظر خود استفاده می کنند. استفاده از این کلمات در مطالب علاوه بر بهبود سئو سایت باعث می شود بهتر و بیشتر در موتورهای جستجو دیده شوید و بازدید کنندگان بیشتری را جذب کنید.


  1. استراتژی بازاریابی رقبای خود را شناسایی کنید




شما باید مخاطب را قانع کنید که بین شما و رقبای شما یکی را انتخاب کند در نتیجه شناسایی و تجزیه و تحلیل استراتژی بازاریابی رقبا به شما کمک می کند از روش های غلط آنها درس گرفته و در روند فعالیت خود آنها را اصلاح کنید و از نقطه های قوت آنها برای بهبود کیفیت کار خود استفاده کنید.


  1. برای افزایش رنبه بندی سایت الکسا بر بهبود سئو سایت خود تمرکز کنید




سئو جهان بی انتهایی از تکنیک های افزایش ارتقا رتبه ی سایت در موتورهای جستجو و الکسا است. در نتیجه بهتر است برای تقویت سئو سایت خود یک متخصص استخدام کنید و یا اگر این امکان را ندارید به گذراندن دوره های آموزش سئو بپردازید.