آشنایی با نرم افزار حسابداری تحت وب هما

مدیر فنی پنج‌شنبه 1400/10/16

آشنایی با نرم افزار حسابداری تحت وب هُما

سیستم مالی آنلاین یکپارچه و جامع

 

نرم افزار تحت وب حسابداری هما

 

نرم افزارهای حسابداری تحت وب به مرور جایگزین سیستم های قدیمی و اصلاحا آفلاین می شوند. باید در نظر داشته باشیم که امروزه سرویس های ابری یا نرم افزارهای تحت وب حسابداری با سرعت بالا رشد نموده و جایگزین های مناسبی برای سایر سیستم های اطلاعاتی قدیمی و سنتی(تحت ویندوز) می باشند. نرم افزار هما نیز با رویکردی مدرن به سیستم اطلاعاتی، حسابداری و مالی توسعه یافته و امکانات بسیاری را برای کاربران بصورت جامع و یکپارچه فراهم می آورد.


چرا نرم افزار تحت وب؟

چرا که نه؟ ده ها مزیت نسبی و مطلق در فناوری های جدید تولید نرم افزار هست که منجر به ظهور نرم افزار و سیستم های تحت وب شده است. اینگونه نرم افزارها علاوه بر سهولت استفاده بیشتر، دارای سرعت بالاتر و امنیت بسیار بیشتری نسبت به نسل قدیم نرم افزارها هستند. در این میان حسابداری آنلاین و تحت وب نیز از این مقوله مستثنی نبوده و همگام با سایر سیستم های اطلاعاتی بصورت آنلاین توسعه فراوانی را تجربه نموده است. نرم افزار حسابداری تحت وب هما با ارائه امکانات بسیار زیاد از قبیل گزارشات متنوع، جزء معدود نرم افزارهای آنلاین حسابداری تولید داخل است که از سطح استاندارد قابل قبولی برخوردار بوده و دائما در حال توسعه می باشد.

امکانات نرم افزار تحت وب هما حسابداری و فروش

ارتباط یکپارچه نرم افزار با حسابداری

همانگونه که انتظار می رود، صدور اسناد حسابداری در نرم افزار هما به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. برای مثال اسناد فروش که از طریق ثبت فاکتورهای فروش حاصل می شوند کاملا اتوماتیک و با توجه به تنظیمات کاربردر قسمت کدینگ انجام می شوند. در واقع هما عملیات انجام شده در بخش بازرگانی را بر اسناد مالی منطبق نموده و نظیر به نظیر سند حسابداری مرتبط را ثبت خواهد کرد. همین مکانیزم را در مورد اسناد فاکتورهای خرید، فاکتورهای برگشت فروش و فاکتورهای برگشت خرید نیز خواهیم داشت.

 

ارتباط نرم افزار هما با انبار بصورت یکپارچه

 

ارتباط یکپارچه نرم افزار با انبار

ارتباط واقعی و کاملا یکپارچه حسابداری با انبار، ارتباط حسابداری با بازرگانی و تمام قسمت های نرم افزار بصورت جامع در نرم افزار هما برقرار شده است. این ارتباط با انبار بگونه ای است که ماژول انبارداری در مواقع لازم در خدمت فرایندهای فروش و بازرگانی بوده و مراحل صدور فاکتور را کنترل می نماید. یکی از دغدغه های مهم مدیران عدم ارتباط واحد فروش و بازرگانی با بخش انبارداری است که منجر به مغایرت در موجودی انبار و وضعیت مانده موجودی کالا در انبارهای مختلف میگردد. نرم افزار هما بسادگی ارتباط بین فاکتور فروش و مانده موجودی کالا در انبارهای مختلف را تشخیص داده و امکان صدور پیش فاکتور و یا فاکتور فروش را بررسی می کند. بطوریکه هر فروشنده در هر شعبه ای که مشغول به ثبت فاکتور باشد بدون هیچ دغدغه و مغایرتی می تواند فاکتور خود را صادر و ثبت کند و نرم افزار هما بصورت کاملا آنلاین و یکپارچه در مورد کنترل موجودی عمل کرده و نتیجه هر عملیات را با شعب دیگر نیز بصورت لحظه ای به اشتراک خواهد گذاشت. به عبارتی نرم افزار هما راهکاری بینظیر برای مدیریت شعب و هماهنگی بین انها فراهم آورده است.

 

کدینگ حسابداری جدید و قابل سفارشی سازی در نرم افزار هما

 

کدینگ حسابداری جدید در نرم افزار حسابداری هُما

متاسفانه برخی از نرم افزارهای تحت وب و آنلاین حسابداری در کشور تولید و توسعه یافته اند که محدودیت هایی در مورد کدینگ حسابداری و دسترسی حسابدار و مدیر مالی به تنظیمات کدینگ دارند. باید دانست که در نرم افزا حسابداری هما هیچگونه محدودیتی در کدینگ حسابداری نیست. امکان درج سرفصل جدید(کد جدید) در سطح گروه، سطح کل و سطح معین، ویرایش سرفصل ها، تعریف سطوح شناور تفصیلی، رزرو کدها برای عملیات داخلی نرم افزار و ده ها قابلیت کاربردی دیگر که همه و همه علاوه بر افزایش یکپارچگی نرم افزار، نیاز مدیران مالی و حسابداران را از استفاده از سایر ابزارهای موازی کاهش میدهند. قابلیت جالب دیگر هُما سطوح تفصیلی شناور اتوماتیک است که در قسمت های مختلف نرم افزار بصورت خودکار ثبت شده و در حسابداری کد می گیرند. از اینرو نیاز به ثبت مجدد در بخش حسابداری را کاهش خواهند داد.

 

برخی از امکانات نرم افزار حسابداری هُما

کدینگ کامل و قابل تغییر در هر زمان

مجهز به سال مالی به تعداد نامحدود

امکان مرور سال مالی خاص به ازای هر کاربر

تنظیمات خاص هر سال مالی

تراز آزمایشی کامل

گزارش حسابها

گزارش کدینگ با نمودار درختی

سال مالی به ازای مرور حساب اشخاص - معین اشخاص

سال مالی به ازای مرور حساب پرسنل - معین پرسنل

صورت سود و زیان حرفه‌ای مجهز به نمودار

صدور اسناد فاکتورها بصورت اتوماتیک

صدور اسناد دریافت/پرداخت بصورت اتوماتیک

امکان ثبت سند بصورت دستی

ثبت سند ساده و مرکب بصورت نامحدود

ثبت سند در تاریخ های گذشته و آینده

مرتب سازی اسناد و بازسازی شماره سریال متغیر سند

گزارش معین اشخاص به ترتیب مانده حساب و آخرین فاکتور

تعریف بانک و گزارشات بانک‌های سیستم

تعریف صندوق و گزارشات صندوق‌های سیستم

تعریف تنخواه و گزارشات تنخواه‌های سیستم

تعریف چک دریافتی و پرداختی

عملیات چک: وصول. برگشتی. عودت و غیره

عطف سند مالی و فیلترهای مربوطه

پشتیبانی از سند پیش نویس و ثبت شده

سطوح تفصیلی شناور 4 و 5 و 6

تراز 4و6 ستونی

تراز تفصیلی

گزارش دفاتر روزنامه